Gå til innhold

Hva baker dere til jul i år?


Juliea Ruler

Anbefalte innlegg

Prøver gjerne noe nytt i år:)

 

Og med alle bakekyndige kranglere er dette kanskje fremdeles rett sted? Det var iallefal det for et par jul siden.

 

Jeg skal forløpig bake

Sarah Bernard

Kokosmakroner

Cookies

Serinakaker

Trøfler og fudge

 

Har forløpig kun bakt smørbukk.

 

Føler ingen av disse kakene er noe særlig hold i. Bare småkake jafs..

 

Kunne tenkt meg noe mer julete..

 

Noen som har en god oppskrift på Biscotti?

Eller noe annet jul? Elsker krumkaker, men har ikke jern MÅ jeg ha jern for krumkaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, det var et gledelig gjensyn!

 

Baker bare annehvert år jeg, i år er det hvileår... Ellers pleier lista å se ca sån ut:

 

1. Pepperkaker (ferdigdeig)

2. Myke kakemenn

3. Kokosmakroner

4. Luksus kanelsnurrer (med marsipan)

5. Risboller

6. Brownies

7. Nøttetopper

8. Cookies eller Biscotti

9. Snickerskonfekt & Mozartkuler

10. Rundstykker (til alle julefrokostene)

 

Jeg har krumkakejern, og en mor uten jern som kommer hjem til meg med røre og steker til både seg og meg, en genial løsning! Er egt ikke fan av masse ekstrautstyr på kjøkkenet, men er nok av den oppfatning at jern må til skal det bli krumkaker.

 

Her bakes forøvrig biscotti hele året, bruker oppskriften fra trines matblogg og synes de er veldig gode:

http://trinesmatblogg.no/2010/04/08/verdens-beste-biscotti/

 

:nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok veldig slakk på bakesiden. Selv lever jeg på lavkarbo og har heller ikke lyst at barna skal spise for masse sukker i før- og romjulstiden. De trenger ikke akkurat mer sukker og kalorier.. 😉

Vi baker kakemenn, pepperkaker og lager pepperkakehus.

 

Har laget en del krumkaker før, og du må nok ha skikkelig jern for å få dem tynne nok.

Svigermor baker i det vide og ser brede så får de heller spise når vi er der, som føles ganske ofte i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

I år rakk jeg ingenting annet enn pepperkaker (med min egen superdeig)

Ellers plusser jeg på med

peppernøtter

berlinerkranser

fruktkake

 

 

og skulle gjerne hatt Sarah Bernard på lista om du deler en god oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gjerne Mozartkulene dine, Blomstre!

Og så baker jeg jo alltid mye brød og rundstykker og sånt... Og en pizzadeig på 3.dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år rakk jeg ingenting annet enn pepperkaker (med min egen superdeig)

Ellers plusser jeg på med

peppernøtter

berlinerkranser

fruktkake

 

 

og skulle gjerne hatt Sarah Bernard på lista om du deler en god oppskrift?

Litt sent nå med Sarah Bernard kanskje, men jeg var er opp en liten kartong fløte, neste til kokepunktet. Har oppi en plate kokesjokolade rører om til alt er smeltet. I kjøleskapet over natten, holder mer noen timer, men jeg har over natten :)

Jeg jukset i år f kjøpe ferdig kransekakedeig, den er jo rund og avlang så kuttet bare skiver av den 0,5 cm og stekte i 10 min på 170c.

Avkjølte.

Pisket opp fløtemiks og sprøytet på kranskekakebitene. Frøs ned i en time ca, før jeg dyppet de i kokesjokolade (med en SS delfiafett)

 

Til julen nå i fjor gikk jeg tom for "ganchen" og dyppet derfor halvparten i hvit sjokolade og det var særs vellykket.

 

Det er så idiotsikkert. Og jeg har kanskje glemt noe, men lager alltid litt på gefülen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, det var et gledelig gjensyn!

 

Baker bare annehvert år jeg, i år er det hvileår... Ellers pleier lista å se ca sån ut:

 

1. Pepperkaker (ferdigdeig)

2. Myke kakemenn

3. Kokosmakroner

4. Luksus kanelsnurrer (med marsipan)

5. Risboller

6. Brownies

7. Nøttetopper

8. Cookies eller Biscotti

9. Snickerskonfekt & Mozartkuler

10. Rundstykker (til alle julefrokostene)

 

Jeg har krumkakejern, og en mor uten jern som kommer hjem til meg med røre og steker til både seg og meg, en genial løsning! Er egt ikke fan av masse ekstrautstyr på kjøkkenet, men er nok av den oppfatning at jern må til skal det bli krumkaker.

 

Her bakes forøvrig biscotti hele året, bruker oppskriften fra trines matblogg og synes de er veldig gode:

http://trinesmatblogg.no/2010/04/08/verdens-beste-biscotti/

 

:nisse:

Gledelig gjensyn med deg og blomstre! Krumkaker utgikk til jul, men Biscotti ble utprøvd, oppspist og vellykket plassert på hofter og mage :) takk for link til oppskrift 👍👍😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...