Gå til innhold

2-3 timer på legging!!!!????


Miniminymo

Anbefalte innlegg

Hjeeeeelp!!!! Det er så fortvilende, poden er snart 2,5 år og han tar bare ikke sjansen på å lukke øynene, eller i det hele tatt legge seg ned på kvelden. I kveld lå jeg på det kalde gulvet ved siden av sengen i 2 timer og 40 min!! Går jeg, så hylgriner han. I lange tider måtte jeg stryke han på ryggen, men mistenker at han vil jeg skal stryke for at han skal kunne holde seg våken. Skal bli sagt at han har vært nær ved å sovne sikkert 20-30 ganger (jeg hører pusten blir annerledes) men han bare rister seg våken igjen. Slik holder han på. Han sover maks 30 min på dagen. og vi er nede i 9-10 timer søvn totalt i døgnet. Er det noen fler som har det sånn?  Det føles jo bare helt riv ruskende galt det her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor i alle dager sover ungen fortsatt på dag???? Det er jo det som er problemet. Slutt med det, legg evt ungen litt tidligere en periode om ungen blir trøtt. Voila. Sjelden unger over to egentlig trenger sove på dag,

 

Anonymous poster hash: e7146...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor i alle dager sover ungen fortsatt på dag???? Det er jo det som er problemet. Slutt med det, legg evt ungen litt tidligere en periode om ungen blir trøtt. Voila. Sjelden unger over to egentlig trenger sove på dag,

 

Anonymous poster hash: e7146...ac5

 

jaja, så hyggelig svar da gitt!!! Han sover ikke hver dag,bare en gang innimellom, derfor jeg skrev max 30 min.  Og det har ingenting å si om han gjør det eller ei, ingen forskjell.  Ikke alltid det er det som er løsningen vet du.

Endret av Miniminymo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miniminymo.<br /><br />Når ungen er 2 1/2 år så har ikke dagsoving på 30 minutt noe stor innvirkning på nattesøvnen. Jeg vet det av erfaring med eldstegutten min på 4 år. Men prøv etter hvert og "gjøm" dagsoving til dager hvor han har vært veldig fysisk aktiv. En annen ting: ikke ligg ved siden av sengen hans for å forsøke å få han til å sove. Ta og les/syng for han om kvelden i ca 15/20 minutter. Så går du ut. Ta korte turer inn til ham ved behov. Ikke ha lange samtaler.

 

Anonymous poster hash: e9bdf...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg signerer anonym over. Det fungerer ikke å ligge ved siden av sengen, siden du selv sier han holder på å sovne, men rister seg selv våken fordi du er der. Han er 2.5 år og forstår masse. Forklar han på forhånd at nå skal han sove alene på rommet sitt, men at du/faren skal synge for han først, så skal han legge seg og sove. Tenk hvor deilig det blir? (Vi snakker masse positivt om å sove og jeg har til og med soveleken med sønnen min, han elsker å kunne få lov til å legge mamma på liksom). Viktigst er i hvert fall å være konsekvent. Når du er ferdig å synge og har sagt det er siste sang, så er det siste sang. Gå ut av rommet og ta korte turer innom ved behov for å roe ned og påminne om at det er natta og nå skal han sove. Ikke ha lange samtaler, som det sies over. Det vil nok være mye grining de første kveldene, men det går seg nok til. Han trenger bare å å lære seg at nå er det natt og nå skal han sove.

 

Det er det beste for han å lære dette igjen, selv om det innebærer gråting. Du skal ikke forlate han, du skal gå inn til han når det trengs, men vær litt bevisst på hvordan gråten er og responstid. Lykke til.



Anonymous poster hash: 83604...14d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei jeg ville bare si at jenta mi på 3 år sover også bare 9-10 timer i døgnet og har gjort det lenge;) vi bruker også mye tid på legging men jeg har funnet ut at hun trenger 14 timer våkentid før hun blir trøtt for kvelden. Dvs. Hvis hun sover til 8 på morran så sovner hun ikke før 22 på kvelden uansett hva vi gjør;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Annonse

Vi har slitt mye med legging tidligere, og har "alltid" strøket på/ vært i rommet til barnet sover. Det fungerer godt her, og barnet sovner fort nå som det er vant til rutinene. Legging er ofte et vanskelig tema - lykke til, håper dere finner en løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...