Gå til innhold

Kutte ned på nattamming


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei tulle som nærmer seg året, og hun har hittil blitt ammet i søvn, hatt mer eller mindre åpen bare gjennom natta, og ja... Hun har siden hun ble født kun roet seg ved puppen, og jeg har latt henne få fortsette sånn. Jeg vil gjerne fortsette å amme, men er jo nå nødt til å begrense denne nattammingen mtp tennene til to ganger ila natta -fatter ikke hvordan jeg skal få dette til. Er det noen her som har noen gode tips/tanker om hvordan jeg bør gå frem?

 

Vil som sagt helst ikke slutte med amming ennå (hun har ikke tid til å amme på dagtid lenger), men må jo begrense oss veldig ift hvordan det er i dag -hun bruker puppen både til mat og kos (kan ligge lenge å bare kosesutte seg i søvne). Gruer meg til dette altså, mistenker at det kan bli vanskelig 😕

 

Anonymous poster hash: c70e1...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på om hun er på eget rom eller ikke, hvis ikke ville jeg kanskje begynt der. Evt legge henne langt vekk fra deg slik at du ikke er så tilgjengelig. Prøve om pappa kan ta henne når hun våkner. Forsøksvis bare si nå er det natta, legge henne ned igjen og gå ut. Ofte har jeg gruet meg på forhånd, og så har det gått lettere enn antatt. De skjønner i denne alderen at dt ikke er noe å hente hos pappa og gir seg etter noen netter. Det skal også sies at alle barn er forskjellige og noen er mye enklere enn andre! Ofte tror jeg de våkner av vane, så spørs det hvor lett den vanen er å bryte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...