Gå til innhold

hjertesukk (samme som anonymforum)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det til tider er vanskelig å være mamma.

vi har kommet inn i en ond sirkel, og sliter med å bryte mønsteret som har oppstått den siste tiden. Barnet( 3 år) vil ikke høre etter, og later som det ikke hører oss og bevist gjør ting han ikke har lov til, han har også begynt å hoppe på oss og å slå for å få oppmerksomhet. Dette kombinert med dårlig søvn hos oss foreldre gjør at vi flere ganger til dagen ender opp med å kjefte og skrike,og noen ganger er eneste måten å få han til å høre etter å holde han fast og tvinge han til å se oss i øynene. Jeg er veldig fokusert på å "se" barnet, og gir han positiv oppmerksomhet for det han gjør bra, men føler at de siste ukene har det blitt for mye fokus på det negative. Dette gir meg så utrolig dårlig samvittighet, og jeg gråter mye. jeg har bare lyst til å få det gode familielivet tilbake.

Det skal nevnes at han har nettopp startet på "stor avdeling" i barnehagen, og han har ikke funnet seg tilrette helt enda.  Det er mye grining ved levering, men de voksne sier han koser seg stort sett hele dagen etter det.. jeg håper det går seg til, men føler meg som verdens værste mor når jeg skriker til barnet mitt, og spesielt når jeg holder ham fast. 

 

er det noen som har noen tips og råd til hvordan man kommer seg ut av en slik sirkel?

 



Anonymous poster hash: bfbd6...201
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Har det helt likt som deg, gutten her er snart 2 år, og har i flere uker oppført seg helt likt som du beskriver... føler at jeg går rundt og bare sier nei, nei, ikke lov, slutt med det, ikke gjør sånn, nå er det nok osv. Og bare kjefter dagen lang. Han er veldig på å uttrykke følelser og siden snakkingen er så som så blir det mye hyling og surving og skriking. Mamman er sliten og trøtt og lei..og det blir mye gråt på kvelder hvor mammahjertet har det ekstra vondt for at det er sånn. I tillegg er vasking av hender og ansikt, negleklipp, tannpuss og kles/bleieskift blitt til et mareritt. Han hylgråter, vrir seg og klorer og klyper. Det er kommet så langt at jeg må faktisk holde han fast med tvang for å få gjort disse tingene... helt forferdelig..men jeg finner ingen måte og få han til å gjør det frivillig på...

 

Ønsker også tips og råd så slenger meg på her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...