Gå til innhold

Initaivet.


jeppees

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 28 år, er sammen med en vakker blondine på samme alder. Jeg har fra tidlig av I livet alltid vært relativt aktiv innen sex uten og ha for mange partnere da jeg som oftest har vært I forhold. Jeg har nå vært sammen med henne I snart 3 år. Sexlivet er sunt og bra når vi har det. Men her kommer vi til problemet. Hun har hatt litt færre partnere enn meg og mindre erfaring - dette er vi åpen og prater om. Når jeg tar initaivet, noe som jeg Gjør 9 av 10 ganger ender vi som oftest opp med fantastisk og utforskende sex. Men når jeg ikke tar initiativ går det fort dager, uker før vi har sex. Og da tar som oftest jeg opp tråden igjen. Vi har pratet om dette og jeg tar det ganske tungt for jeg føler ikke at jeg er "interessant" I hennes øyne. Men hun forteller hun sliter med å ta initaivet pga dårlig selvtillit og erfaring. Jeg er tålmodig og har prøvd å hjelpe med oppmuntrende ord og et par artikler som hun har lest for å få litt mer selvtillit. Men dette er fortsatt et problem og preger meg sterkt. For all del så tror og vet jeg at det plager henne også. Da til poenget - noen som har noen tips? Kanskje vært I lignende situasjon? Jeg er meget forståelsefull, men er redd for at om vi ikke får snakket ut om dette ordentlig og får kommet til en "løsning" at jeg trekker meg unna og det påvirker vårt samliv utenom.

Endret av jeppees
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje dere må ha flere romatiske dates ;) Men det finnes jo også produkter for å øke sexlyst - har du sjekket shytobuy.no der har de produkter for å øke sexlyst :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Ikke for å snakke nedsettende om kvinner, men de er noen virkelig merkelige skapninger på en del områder, som overhode ikke er i nærheten av slik vi menn tenker.

 

Det som du beskriver er ut fra min kjennskap til flere kvinner helt normalt, og at de bruker forklaringer som manglende eller dårlig selvbilde er i de fleste tilfellene veldig korrekt. Vi menn synes vi til tider er guds gave til kvinnene og har som oftest vanskelig med å se våre egne feil og mangler, mens kvinner er veldig fokusert på de tingene som de opplever som feil med seg selv, dette til tross for at vi menn ikke har oppdaget disse "feilene".

 

Dere har som du sier snakket om det med å ta initiativet, uten at det blir merkbart bedre. En feil som mange par gjør er å i stedet for å ha en fullstendig samtale, hvor begge parter kan få forklart seg på en måte, hvor de blir møtt av forståelse og respekt, så blir det fortalt den ene eller andre veien om ønsker, behov, og lyster, uten at motparten har fått anledning til å tenke gjennom problemstillingene i forkant, og føler seg til slutt overrumplet.

 

Kvinner vil noen ganger tenke slikt i sitt eget hode når mannen fremmer ønsker eller påstander som er relatert til sex, at hun har gjort feil, og føler seg igjen som en som gjør feil, og øker dosen med manglende selvtillit.

 

Alt handler i bunn og grunn om å snakke sammen, og ikke hver for seg hvis du skjønner. Når den ene ytrer et ønske, så må motparten få mulighet til å tenke gjennom, og kanskje stille mot-spørsmål på temaet. For en mann så er mange ting å se som små bagateller, mens de samme tingene for kvinner kan være mye større. 

 

Repeter gjerne samme problemstillingen flere ganger, men med påfølgende informasjon om hva det betyr for deg, og når hun svarer, så vær på sikre siden at du skjønner at hun mener det samme som du har oppfattelsen av, og unngå for alt i verden å trekke konklusjoner eller å anta noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...