Gå til innhold

Vi som har fått baby i juni og juli 2015 :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan går der med de søte små? :) her fikk jeg en gutt for to uker siden :) her har alt har gått fint så langt! Barn nummer to!

 

Anonymous poster hash: a5a14...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk en liten gutt for nesten 3 uker siden, også barn nr 2. Deilig med nr 2, mye større ro denne gangen! Har vært en veldig fin tid med en rolig baby som spiser og sover.. Synes nesten han sover litt vel mye, men vet at det er normalt.Litt styrete på lveldstid med magevondt, men ellers er han veldig fredelig.. Formen min har derimot vært ganske sjaber etter et tøft keisersnitt, er først nå jeg begynner å føle meg som et menneske igjen!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samme her, mye større ro med nummer to :) klarer å nyte tiden på en helt annen måte :) stille og rolig enn så lenge har også :) uff, tøft med keisersnitt - håper formen blir fort bra igjen!!! Her er formen fin etter en rask fødsel heldigvis.

 

Anonymous poster hash: a5a14...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 2 her også :) Har en datter på 1,5 år, og så fikk vi enda en datter 5. juli. Hun virker stort sett blid og fornøyd. Har litt luft i magen på kveldstid, og skal ligge inntil puppen ofte. Tror hun spiser seg opp til natta. Merker hun følger søvnmønsteret hun hadde i magen, dvs hun har våkentid mellom kl 23-02. Ellers sover hun fint til kl 09-10, med et måltid i løpet av denne tiden. Om dagen drar jeg henne med på alt mulig :) Herlig å ha en unge som kan sove overalt!

Min form er ekstremt bra. Har vært i god form siden fødsel, men hadde sterke etterriere i to dager. Nå gleder jeg meg til jeg kan trene igjen :)

Og så gruer jeg meg litt til hverdagen begynner.. Skal gå hjemme med begge barna, og det blir travelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hørtes travelt ut med to små hjemme😊men, man venner seg helt sikkert til det og finner rytmen etterhvert! Vi har en gutt på 5 år, og jeg synes det kan være ganske sårt å se at jeg ikke klarer å gi han den samme oppmerksomheten og energien som han fikk før babyen kom- men det går seg sikkert til det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hørtes travelt ut med to små hjemme😊men, man venner seg helt sikkert til det og finner rytmen etterhvert! Vi har en gutt på 5 år, og jeg synes det kan være ganske sårt å se at jeg ikke klarer å gi han den samme oppmerksomheten og energien som han fikk før babyen kom- men det går seg sikkert til det også...

Dårlig samvittighet her også. Heldigvis er pappaen kjempeflink!

Håper vi finner en god rutine ja :) Barnehage ble ikke aktuelt fordi vi fikk plass i en barnehage som vi ikke ønsker barna våre skal være. Så nå har vi kjøpt andel i en privat til neste høst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min baby er våken en del på natten og sover hele dagen :) men, rolig og søt :) 2 åringen skal i barnehagen igjen om en uke :) beundrer deg som klarer å være hjemme med to små :)

 

Anonymous poster hash: a5a14...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk datter nr 2 1.juni så hun er straks 2 måneder gammel. Har en på snart 6 år også. 

 

Er hjemme med begge to inntil 6 åringen starter på skolen igjen i slutten av august. Jeg er mektig imponert over dere som "klarer" å gå hjemme med to små. Jeg syns det er temmelig slitsomt til tider med mine to og ramler som regel i seng rundt 21-22 tiden. 

 

Andremann har vist seg å være en supersover og det er noe jeg ikke er vant til fra førstemann. Babyen kan sove i hvilket som helst bråk og har (enn så lenge) ingen problemer med å sovne så lenge hun har smokken sin. Førstemann hadde kolikk så der var det byssing og bæring i timesvis hver bidige kveld. Ser ut til at vi slipper unna kolikken denne gangen (enn så lenge hvertfall)

 

Jeg sliter også med dårlig samvittighet overfor eldstemann. Vi passer på å ha spesiell tid sammen bare oss to (eller pappaen og henne). Men jeg ser nå at hun har begynt å spille litt på min dårlige samvittighet. Spør hun om å få en leke e.l. og jeg sier nei så ser hun på meg med tårevåte øyne og hikster frem "men da kan jeg leke med denne mens du er opptatt med babyen" - så det er nok ikke så veldig synd på henne som det jeg kanskje tror. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig, her var det mange "kjente"!

 

Fikk nr to selv for fire uker siden og har nå to gutter. Synes som mange andre her at det har vært mye greiere enn første gang, er mye roligere og det er vel kanskje også noe med at man visste mer hva man gikk til. Hadde en super fødsel og har vært i god form, men babyen var veldig liten (ble satt i gang to uker før termin pga veksthemming) og dette gjorde at det var mye styr med ammingen i starten. Han sov også ekstremt mye. Nå går det strålende, ammingen går som en lek, han våkner selv når det er på tide med mat, og han legger på seg som han skal. Er vel nå oppe i 2700 g :) Har også fått smokk nå.

 

Har også merket den dårlige samvittigheten ovenfor storebror, både det at man ikke har så mye tid pga mye amming, men også at det blir så mye restriksjoner. Han er tre år og energinivået er helt sinnsykt nå som han er hjemme fra barnehagen, så det blir mye "nei, ikke hopp i sofaen der babyen ligger " osv...  Denne uka er han hos besteforeldrene i en annen landsdel, det er godt for han å gjøre noe annet tror jeg, selv om pappaen har vært flink til å finne på ting med han. Og det er godt å bare kunne sove når babyen sover, og ikke ha dårlig samvittighet for å være inne i drittværet som er på Østlandet nå!

 

Dette blir siste barnet for meg, så prøver å nyte så godt jeg kan! Forrige gang syntes jeg det var utrolig slitsomt, denne gangen er det mye mer kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler til tider at jeg bare sier "nei-kutt ut-slutt med det der- nå må du høre" til 5 åringen her, det er drit kjipt.. Han synes nok det er ganske vanskelig å bli storebror, selv om han har ønsket seg søsken i lang tid. Han visste nok ikke helt hva han ønsket seg gitt😊

Håper det blir litt bedre når lillebror blir litt større og kan gi mer respons, samt at formen min og overskuddet øker med tiden!

Her sov mini MYE de første 3 ukene, men nå de siste dagene har han vært mye våken på natten, og også mer våken på dagen. Hyggelig med mer kontakt,men han Våknet hver 1,5 t for mat i natt. Shit, jeg hadde glemt hvor slitsomt det er altså!!

Er det noen av dere som har sett det første smilet enda? Her smiler han mye i søvne,men det blikk kontakt smilet har jeg ikke sett enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler til tider at jeg bare sier "nei-kutt ut-slutt med det der- nå må du høre" til 5 åringen her, det er drit kjipt.. Han synes nok det er ganske vanskelig å bli storebror, selv om han har ønsket seg søsken i lang tid. Han visste nok ikke helt hva han ønsket seg gitt😊

Håper det blir litt bedre når lillebror blir litt større og kan gi mer respons, samt at formen min og overskuddet øker med tiden!

Her sov mini MYE de første 3 ukene, men nå de siste dagene har han vært mye våken på natten, og også mer våken på dagen. Hyggelig med mer kontakt,men han Våknet hver 1,5 t for mat i natt. Shit, jeg hadde glemt hvor slitsomt det er altså!!

Er det noen av dere som har sett det første smilet enda? Her smiler han mye i søvne,men det blikk kontakt smilet har jeg ikke sett enda..

Har hatt noen netter nå der han har vært våken opp til tre timer, det er litt slitsomt ja! Men i natt fikk han bare pupp og la seg til å sove igjen, det var nydelig! Har ikke sett noe smil enda, annet enn sånne søvngrimaser, men det et vel ofte rundt seks uker det kommer? Vet ikke om det har noen betydning at min kom to uker før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler også at det eneste jeg sier til eldste datteren min nå om dagen er "nei" og jeg har skikkelig dårlig samvittighet for det. Det er jo ikke så enkelt å plutselig dele oppmerksomheten, spesielt siden babyens behov for mat og bleieskift kommer før eldstemanns behov for å leke med lego. Men jeg prøver å vie min oppmerksomhet til eldstemann når babyen sover på dagen, og både jeg og mannen har spesielle kvelder med eldstemann hvor hun får all oppmerksomhet og vi gjør noe gøy som babyen ikke kan være med på. 

 

Jeg er såpass heldig at babyen sover godt om natta og er som regel bare våken 1-2 ganger for mat. Hun er veldig enkel å legge og sovner så fort hun får smokken i munnen. 

 

Eldstemann smilte ordentlig da hun var rundt 5 uker gammel. Babyen ga oss sitt første ordentlige smil da hun var 3.5 uker gammel. Vi har enda tilgode å høre latteren da, er ikke sikker på når den kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuu da har jeg også flyttet meg hit ☺️ Tulla mi er 14 dager i morgen.

Nå begynner vi å merke at hun er litt urolig om kveldene. Akkurat slik det var med broren også. Så blir nok litt rugging,vugging og byssing her om kveldene. Føler jeg ikke har noe tid til storebror på 2,5 og det kjenner jeg er litt sårt 😢 jeg får være flink å ta det igjen litt senere. Tar meg god tid til å legge han om kveldene når jeg får gjort det. Han er i barnehagen om dagen og det hjelper ikke at han er sliten og sutrete når han kommer hjem. Da blir det jo automatisk litt vanskeligere og mer trassent. Mannen begynner i jobb igjen nå til onsdag. Han jobber turnus så dette blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler til tider at jeg bare sier "nei-kutt ut-slutt med det der- nå må du høre" til 5 åringen her, det er drit kjipt.. Han synes nok det er ganske vanskelig å bli storebror, selv om han har ønsket seg søsken i lang tid. Han visste nok ikke helt hva han ønsket seg gitt😊

Håper det blir litt bedre når lillebror blir litt større og kan gi mer respons, samt at formen min og overskuddet øker med tiden!

Her sov mini MYE de første 3 ukene, men nå de siste dagene har han vært mye våken på natten, og også mer våken på dagen. Hyggelig med mer kontakt,men han Våknet hver 1,5 t for mat i natt. Shit, jeg hadde glemt hvor slitsomt det er altså!!

Er det noen av dere som har sett det første smilet enda? Her smiler han mye i søvne,men det blikk kontakt smilet har jeg ikke sett enda..

Første gliset var da vi skulle hjem fra sykehuset. hadde henne på fanget,hun så på meg og gliste skikkelig. Hun gliser hver dag stort sett. Jeg trodde ikke de kunne det før rundt 6 uker,men hun er jo våken og kikker rett på oss å gliser når vi prater og ser på henne. Ellers har hun jo smilt i søvne også,men det regner jeg ikke med. Sa det til helsesøster på hjemmebesøket og hun sa det var fullt mulig og at foreldrene vet når barna smiler. Uansett så smiler hun jo med hele ansiktet,så kan umulig være noe annet.? Så da var hun 5 dager gammel når hun smilte 1.gang ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da flytter jeg inn her :) Jeg fikk en nydelig, vakker og perfekt sønn(jeg er selvsagt heeeelt objektiv!) sønn lørdag 25. juli ❤️ Han er mitt første barn og jeg er forbløffet over hvor naturlig det er for meg å være mamma :)

 

Mini tok puppen med en gang og jeg har kunnet fullamme han og synes det er kjempestas at det har gått så greit og at han har en perfekt teknikk så jeg ikke har blitt sår, noe som er greit siden han er på puppen hver andre, tredje time :P

 

Allerede etter en dag hjemme så gikk vi på trilletur, noe som gikk kjempefint og vi har gått tur hver dag der vi har fått øvd oss på effektiv amming og bleieskift ute :) Utenom mat og bleieskift er han helt stille og sover masse. De få gangene han er våken et øynene på stilk og han holder blikket og prøver å se seg om.

 

Formen min er forbløffende fin og jeg tenkte å starte opp igjen joggingen allerede i morgen :) Jogget frem til vannet røk så må si jeg er bra fornøyd med å kunne jogge igjen 10 dager etter fødsel. Skal bli godt å svette litt og kanskje bli kvitt siste vannet i kroppen som ikke vil gi slipp. Har fremdeles dovne fingre og hekseledd som jeg desperat vil bli kvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg sånn til det store gode kontaktsmilet!! Det lar vente på seg, men nå er han mye mer våken så det er nok ikke lenge før det dukker opp!😊

 

Mini er også mye plaget m magevondt og luft i magen på kveldstid.. Han er så trøtt, men går ikke ro til å sovne, stakkars lille. Lurer på hvorfor kvelden ofte er så vanskelig for de små... Er det fordi de da har spist gjennom hele dagen tro..?

Jeg prøver å forske på om det er noe han ikke tåler at jeg spiser, men forløpig har jeg bare konkludert med at taco er ut for nå😜

Er det noe deres små ikke tåler at dere spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også flytta meg hit:). Min smilte første gang når han var 3 uker. Fikk tatt bilde og man ser at han smiler skikkelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg sånn til det store gode kontaktsmilet!! Det lar vente på seg, men nå er han mye mer våken så det er nok ikke lenge før det dukker opp!

Mini er også mye plaget m magevondt og luft i magen på kveldstid.. Han er så trøtt, men går ikke ro til å sovne, stakkars lille. Lurer på hvorfor kvelden ofte er så vanskelig for de små... Er det fordi de da har spist gjennom hele dagen tro..?

Jeg prøver å forske på om det er noe han ikke tåler at jeg spiser, men forløpig har jeg bare konkludert med at taco er ut for nå

Er det noe deres små ikke tåler at dere spiser?

Her kommer alt ut og han promper masse :P Ikke antydning til magevondt, men har droppet løk, sterk mat og drikker maks 3 kopper kaffe. Drikker minst 2 kopper fennikel te om dagen(skal være supert for babys mage, verdt å prøve?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fennikel te ja, det hadde jeg rett og slett glemt at jeg drakk masse av forrige gang!! Takk for tipset!😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at dere har linker til meg også men jeg er jo august da! :-p Slenger med oppdateringen min, sikkert detaljfattig men er en fjern og utslitt førstegangsfødende. Tilgi meg :legrine:

 

10:07 kom 4175g, 55cm og 36 rundt hodet til lyset på A-hus! Vi kom inn dø dag morgen etter maserier i 2 dager og var 1,5cm. Fikk lov til å bli og tok målinger, gikk litt turer og kom opp i 2 cm. Heldigvis fikk vi lov til å bli. Sakte men sikkert gikk det fremover og vi satte Epidural og tok vannet.

 

Nå kan jeg ikke helt tisse på egenhånd, fikk sydd en hel del bl.a annen grads rift og hemoroider fra helvete. Kan knapt puste eller gå men herregud for et bolletryne av et hårete lykketroll vi har fått. Ammingengår greit og så fort hun grynter litt er det bare å sjekke bleia eller stryke henne litt på magen eller lårene og så er alt ok <3 Nå skal jeg rndelig sove for jeg fikk skikkelig kløereaksjon på Epiduralen og har ikke sovet på mange dager!

 

Siden jeg ikke fikk tisset utgikk barselhotellet så ligger alene på barsel med lille baby nå. Hun lager de skjønneste lydene i verden! Savner mannen enormt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at dere har linker til meg også men jeg er jo august da! :-p Slenger med oppdateringen min, sikkert detaljfattig men er en fjern og utslitt førstegangsfødende. Tilgi meg :legrine:

 

10:07 kom 4175g, 55cm og 36 rundt hodet til lyset på A-hus! Vi kom inn dø dag morgen etter maserier i 2 dager og var 1,5cm. Fikk lov til å bli og tok målinger, gikk litt turer og kom opp i 2 cm. Heldigvis fikk vi lov til å bli. Sakte men sikkert gikk det fremover og vi satte Epidural og tok vannet.

 

Nå kan jeg ikke helt tisse på egenhånd, fikk sydd en hel del bl.a annen grads rift og hemoroider fra helvete. Kan knapt puste eller gå men herregud for et bolletryne av et hårete lykketroll vi har fått. Ammingengår greit og så fort hun grynter litt er det bare å sjekke bleia eller stryke henne litt på magen eller lårene og så er alt ok <3 Nå skal jeg rndelig sove for jeg fikk skikkelig kløereaksjon på Epiduralen og har ikke sovet på mange dager!

 

Siden jeg ikke fikk tisset utgikk barselhotellet så ligger alene på barsel med lille baby nå. Hun lager de skjønneste lydene i verden! Savner mannen enormt nå!

Ååå gratulerer så mye ☺️ Endelig var det din tur også. Hørtes ut som min første fødsel -hemmoroidene. Kos dere masse ☺️🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i går var jeg, mannen og mini innom helsestasjonen får å sjekke vekten til mini og han går jevnt og trutt opp :) I går lakk jeg melk for første gang så har iallefall mer enn nok mat til han :P

 

Da jeg våknet i dag tok jeg han med inn på stuen i nestet(som han endelig har akseptert, yey!!!) og fra 08.30 til 9.30 så satt han bom fast på puppen. Så han har definitivt arvet pappas appetitt :) Tok en 30 min pause mens jeg tørket støv og fikset der mini lå og pludret for seg selv...han er veldig våken i dag :) Så var det pupp igjen :P

 

Imorgen har vi time på helsestasjonen så blir spennede å se hvor mye vekten går opp til da for han spiser ekstremt godt nå.

 

Og i går datt navlestrengen ut :) Søt lille navlen ❤️

 

Vi koser oss fremdeles masse og jeg gleder meg til å se utviklingen hans dag for dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Liker at dere har linker til meg også men jeg er jo august da! :-p Slenger med oppdateringen min, sikkert detaljfattig men er en fjern og utslitt førstegangsfødende. Tilgi meg :legrine:

 

10:07 kom 4175g, 55cm og 36 rundt hodet til lyset på A-hus! Vi kom inn dø dag morgen etter maserier i 2 dager og var 1,5cm. Fikk lov til å bli og tok målinger, gikk litt turer og kom opp i 2 cm. Heldigvis fikk vi lov til å bli. Sakte men sikkert gikk det fremover og vi satte Epidural og tok vannet.

 

Nå kan jeg ikke helt tisse på egenhånd, fikk sydd en hel del bl.a annen grads rift og hemoroider fra helvete. Kan knapt puste eller gå men herregud for et bolletryne av et hårete lykketroll vi har fått. Ammingengår greit og så fort hun grynter litt er det bare å sjekke bleia eller stryke henne litt på magen eller lårene og så er alt ok <3 Nå skal jeg rndelig sove for jeg fikk skikkelig kløereaksjon på Epiduralen og har ikke sovet på mange dager!

 

Siden jeg ikke fikk tisset utgikk barselhotellet så ligger alene på barsel med lille baby nå. Hun lager de skjønneste lydene i verden! Savner mannen enormt nå!

Ååå gratulerer så mye ☺️ Endelig var det din tur også. Hørtes ut som min første fødsel -hemmoroidene. Kos dere masse ☺️🙏🏻

Gratulerer så mye:) ps. Jeg fødte juni, så hørte egentlig ikke til juli gruppa, men følte meg hjemme der og ble "godt" kjent med de andre jentene der - så da ble jeg der, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse, PersilleBlomst :-) Tiden leger alle sår der nede ;-) Selv må jeg si at underlivet bærer kraftig preg av den siste fødselen, selv om jeg ikke revna, håper det blir sånn halvveis som før igjen ved hjelp av kniping...

 

Min lille har også vært litt plaget med mageknip. Er så utrolig stor forskjell, de dagene han ikke har vondt er han verdens roligste, mens når han har vondt skriker han masse, sover bare korte intervaller og er generelt urolig. Har nå gått til innkjøp av Minifom, men nå har han vært rolig et par dager så har drøyt med å begynne å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mini blitt en måned :) har vært 2-3 kvelder med magevondt elles bra! Han spiser annenhver time på dagen og hver tredje på natten :) lagt godt på seg allerede :) hvor mye sover deres små? Gratulerer til alle som har født :)

 

Anonymous poster hash: a5a14...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...