Gå til innhold

svigermor som røyker inne...


meg og mine <3

Anbefalte innlegg

Jeg går på skole 2 dager i uken, og lillesnuppa er født i oktober derfor har vi ikke rett på barnehageplass. Svigermor skal da være dagmamma disse 2 dagene. hun bor ca 20 min kjøre herfra.

 

så kommer saken, hun vil at lillesnupp skal være der hos henne mens jeg er på skolen. 

dette kjenner jeg at jeg har så lite lyst til, og hovedgrunnen til det er fordi hun røyker inne og har gjort det i ca 40 år, helt siden de bygget huset. hun røyker ikke inne når vi er der, men har gjort det med de andre barnebarna når de var passert året. og uansett om hun ikke røyker inne når lillesnupp er der så lukter det gammel sur sneip der og det setter seg i alt, klær, hår, leker, alt.

 

hadde hun kommet hit hadde jeg også sluppet å ha sfo til eldstemann, jeg er uten jobb dette året så det hadde vært fint å sluppet å betale 1700 kr i sfo.

 

jeg har luftet for mannen at vi heller kan finne en annen dagmamma, men han sier at det har vi ikke råd til og må vi ha jenta hos svigermor så må vi det.

 

er jeg helt urimelig som å ikke vil ha jenta vår hos svigermor pga røyk?

 

det skal sies at jeg er veldig glad i svigermoren min, men det er den  røyken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke urimelig! Det er så mye dokumentasjon på hvor farlig passiv røyking er, så jeg har hvertfall stor forståelse for at du ikke vil ha bebisen der.

Jeg kjenner godt til dette da min egen mor har røykt inne i mange år, og selv om det ikke røykes inne akkurat når en er på besøk så kjenner man det utrolig godt fordi om. Men skjønner at det er vanskelig, hvertfall når man er avhengig av å ha barnevakt.

Det hadde jo vært fint om svigermoren din kunne forstått selv at det er dumt å la en bebis være der hvor det røykes, hvertfall i dagens opplyste samfunn...

 

Anonymous poster hash: d8690...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er ikke urimelig som tenker sånn.

hadde jeg hatt barn hadde de aldri fått være i et røykehus mens de røyker eller at de er så innrøyket at ungene lukter surt når de kommer hjem. Fult forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Huff, så kjipt. Jeg synes ikke dere skal spare penger der. Dette vil jo gå utover helsa til babyen deres, og det er vel det aller viktigste. Jeg håper at det ordner seg på en eller annen måte. Og en ting til: selv om hun ikke kommer til å røyke inne når babyen deres er der, så sitter røyken i alt i leiligheten, og det kan være ille det også... Så det beste er nok å la noen andre passe henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...