Gå til innhold

Energinivå!!?


Linkii87

Anbefalte innlegg

Jeg fødte for 4 mnd siden (tøff fødsel), men har følt meg i god form i etterkant. Pleier å gå 1-2 timer trilletur hver dag og har kommet igang med jogging igjen. Jeg føler selv at jeg spiser "normalt". Har kuttet ut alt av sukker, men koser meg med vannmelon, jordbær og smoothie. De siste ukene føler jeg meg så utmattet. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre? Hvorfor kommer det plutselig? Jeg føler meg spesielt tappet for energi etter amming. Selv om jeg spiser etter amming hjelper det ikke. Har akkurat spist middag og kjenner ingen metthetsfølelse. Syns det er fryktelig slitsomt. Flere som har det sånn? Hvordan kan jeg få tilbake litt mer energi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg ikke helt igjen, men er jo sliten til tider og kan sovne på gulvet når jeg egentlig skal leke med ungene. Heldigvis ikke like ofte nå som i svangerskapet! :)

Jeg syns også at jeg spiser forholdsvis mye, men jeg fullammer jo en baby på 5mnd og det krever faktisk en del energi!

Av og til svartner det for øynene når jeg reiser meg opp (må stå stille, bøye hodet ned og kanskje holde meg fast), men det var verre etter førstemann. Da var det sånn nesten hele tiden, men jern og hB var fint, så vet ikke hvorfor.

Har ikke så mye tips å komme med, annet enn å gå til lege og høre med ham/henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg ikke helt igjen, men er jo sliten til tider og kan sovne på gulvet når jeg egentlig skal leke med ungene. Heldigvis ikke like ofte nå som i svangerskapet! :)

Jeg syns også at jeg spiser forholdsvis mye, men jeg fullammer jo en baby på 5mnd og det krever faktisk en del energi!

Av og til svartner det for øynene når jeg reiser meg opp (må stå stille, bøye hodet ned og kanskje holde meg fast), men det var verre etter førstemann. Da var det sånn nesten hele tiden, men jern og hB var fint, så vet ikke hvorfor.

Har ikke så mye tips å komme med, annet enn å gå til lege og høre med ham/henne.

Takk for svar mortilknerten! :) Jeg vet at jeg har jernmangel. Men kan vel ikke bli så sliten av bare det :) Som du sier det krever en del energi når man fullammer. Får håpe det går seg til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gått raskt ned i vekt etter fødselen? Det er viktig å spise nok i alle fall, selv om man gjerne vil komme tilbake til utgangspunktet. Viktig å ikke gå ned mer enn en halvkilo i uka! Jeg trengte mye karbohydrater under den tøffeste ammeperioden. Ble mye svimmel og sliten, men mat hjelper stort sett. Nå har jeg ammet i 10 mnd, og har fremdeles perioder med en utmattende slitenfølelse. Skal til lege i morgen, mistenker jernmangel. Man kan bli fryktelig dårlig av det, med både svimmelhet, utmattelse, hukommelsesvansker, konsentrasjonsvansker etc. Så det kan godt være det som er forklaringen. Bedre å gå en gang for mye til legen enn en gang for lite.

 

Anonymous poster hash: ad67d...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gått raskt ned i vekt etter fødselen? Det er viktig å spise nok i alle fall, selv om man gjerne vil komme tilbake til utgangspunktet. Viktig å ikke gå ned mer enn en halvkilo i uka! Jeg trengte mye karbohydrater under den tøffeste ammeperioden. Ble mye svimmel og sliten, men mat hjelper stort sett. Nå har jeg ammet i 10 mnd, og har fremdeles perioder med en utmattende slitenfølelse. Skal til lege i morgen, mistenker jernmangel. Man kan bli fryktelig dårlig av det, med både svimmelhet, utmattelse, hukommelsesvansker, konsentrasjonsvansker etc. Så det kan godt være det som er forklaringen. Bedre å gå en gang for mye til legen enn en gang for lite.

 

Anonymous poster hash: ad67d...cee

Gikk opp 14 kg under svangerskapet og har gått ned 15. Gikk ned fort i starten også stod vekten en stund stille også har jeg gått ned en del nå i det siste. 15 Kg på 4 mnd, tenker at det er ganske normalt? jeg har noe jermangel, men vet ikke hvor mye. Skal tilbake til legen og ta nye prøver snart. Da går det nok ikke over før man er ferdig med å amme ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...