Gå til innhold

Skravletråd


Grøne

Anbefalte innlegg

Vi treng vel ein Skravletråd?

 

I dag kjende eg litt bobling i magen, som sist når eg gjekk med vesla. Lurer på om det kan ha vore lille spire? 10+6 i dag, så det er veldig tidleg....men kjendis heilt likt. De kan tru eg skvatt, og så blei eg så glad og varm😊 håpar å få kjenna meir framover.

 

Eg har og vore i skapet og funne fram to gravide uker eg har hatt på lur, kjøpte i fjor, men mista spiren. Prøvde dei på, himmel kor godt. Blir ikkje så mange veker til før dei vert tatt i bruk...fleire som begynner å få trange bukser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart vi trenger skravletråd! 

 

Jeg har kroppsform som går ut omtrent alle andre steder enn midjen, så har derfor mest klær som svinger inn der, og bukser med høyt liv som er stramme på magen. Har derfor gått helt over til kosebukser og komfortable kjoler for lengst :) Hadde sikkert gått bra med vanlige bukser ennå, men jeg vil ha det komfortabelt. Er jo på beina mye på jobb og har en tendens til å hovne litt opp i kroppen i løpet av dagen. Særlig magen nå for tiden. Så da holder jeg meg på den trygge siden :) 

 

Har mye murring/menssmerter som kommer og går, og en del strekkesmerter i magemusklene nå siste tiden. Men har ikke kjent noen antydning til den sprellingen vi så på ultralyd. Er 11+1 i dag, så noen dager foran deg. Gleder meg enormt til å kjenne liv, det er fortsatt litt uvirkelig at jeg er gravid til tider. Hadde vært supert om det ikke er så lenge til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal på ultralyd på lørdagen ! :D

gleder meg ! ifølge siste mens er jeg 10+4 i dag :) ikke kjent noe liv enda, er alt for tidlig tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, våkna med uvi i natt. Så no er eg i gang med penicillin, godt eg fekk begynt før vi drar på ferie i morgon. Hadde blitt litt av ein start å få det på tur. Heldigvis skal vi feriere i Norwg, men likevel. Berre å venta på at den skal virka..

 

Lukke til på ul Mamman artig å få helsa på.

 

Minnes, eg synst og det er heilt uverkeleg, synst enno det er rart å ha ein toåring...haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+2 i dag :D Eg var på shopping i går og da ble både mammateighets og mammabukse kjøpt inn. Og  teighetsen er tatt i bruk. Så mye mer komfi en de vanlig mine. Har fått streng beskjed av svigerinnen min at det er aldri for tidlig å begynne med mamma klær  ;)  Ellers var eg å på kontroll hos jordmor i går og fikk høre hjertesalgene til lille spiren igjen. Gjør alltid gått  :wub:  Og jordmor tipper det er en gutt så få se om hun for rett når vi skal på oul 6.august. 

 

Lykke til på ul Mammen og Grøne du får ha god bedring og håpe det ikkje påvirker ferien får mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravletråd trenger vi mammabukser er sykt digg. Jeg må vel snart på loftet for å hente det jeg har fra sist svangerskap. Er ikke alle bukser det er behagelig å gå med lenger nei! Var også å kjøpte noen shortser med romslig strikk i livet jeg satser på litt sommer varme snart!

Jeg gleder meg veldig til å kjenne liv, blir litt roligere da. Vi fikk brev om OUL i går og dit skal vi 21. Aug!! Ikke sååååå lenge til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt to mammabukser og går med de konstant. Herreguuud så godt!

 

Nå ved midnatt bikket jeg 12 uker <3 fantastisk! Appen min sier jeg kan senke skuldrene nå 😉

 

Når er andre trimester definert? Synes det står mye ulikt ☺

 

Lykke til på ultralyd i morgen! Spennende 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 12+1 i dag :) Så T&H da er vi like langt på vei da, men jeg så at vi ikke hadde samme termin dato?? Jeg har 8ende og du er sånn 4 dager etter? Er det pga forskjellige apper regner ut forskellig?

 

Begynner å merke at buksene strammer godt i livet selv, tror jeg må gå til innkjøp av noen nye bukser selv :)

 

Nå har symptomene virkelig begynt å slippe taket, mye mindre hormonell og kvalm. Trodde jeg ikke var så plaget med symptomer, men merker nå hvor utrolig mye bedre jeg har det  :D  :D  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 12+1 i dag :) Så T&H da er vi like langt på vei da, men jeg så at vi ikke hadde samme termin dato?? Jeg har 8ende og du er sånn 4 dager etter? Er det pga forskjellige apper regner ut forskellig?

 

Begynner å merke at buksene strammer godt i livet selv, tror jeg må gå til innkjøp av noen nye bukser selv :)

 

Nå har symptomene virkelig begynt å slippe taket, mye mindre hormonell og kvalm. Trodde jeg ikke var så plaget med symptomer, men merker nå hvor utrolig mye bedre jeg har det :D:D:D

Helt sikkert ulike apper :) skal bli fint å få satt en dato etter jordmor, tenker jeg :)

 

Jeg er dårlig ennå. Akkurat nå ligger jeg med migrene. Men, jeg går på mye hormoner fra ivf-behandlingen fremdeles og jeg tror de har en finger med i spillet. Om en uke slutter jeg på de og det gleder jeg meg til! 😀

 

Kjempegøy med litt stramme bukser 😉 Det er bare å dra på shopping! Holdt på å begynne å grine i mammaavdelingen. Har drømt om å handle derfra så lenge 💖😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+2 i dag. Kvalmen er heldigvis gitt seg litt. Men den er der etter middag og når jeg skal pusse tennene så ender det med nesten oppkast :(

Føler ikke noe til mer energi enda. Håper den er her snart, tungt med trøtt mamma og vilter 1,5 åring I hus :P

 

Flere som har gått opp noen kilo allerede?

Føler meg smellfeit allerede. Sist gikk jeg opp 30 kilo!! Men var veldig undervektig da jeg ble gravid.

 

Og noen som har tips om hvor man får kjøpt gravid treningsklær? Husker jeg slet veldig med dette sist. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også veldig på dette med når 2 trimester starter. Har googlet meg ihjel uten å bli noe klokere. Får opp både uke 12,13 og 14. Tipper de stedene som sier uke 14 mener barnets uke, og at de derfor teller som uke 12. I så fall får uke 12 flere stemmer. Men har hørt noe et sted om at uke 12 var regnet som termin 2 før, men at det har blitt flyttet til uke 13? Er 11+4 nå, så veldig spent på om jeg bikker 2. trimester om tre dager :)

 

I det siste har jeg gått mye i favorite capri bukse fra Cubus, nå som sommeren endelig har kommet til Sunnmøre. Ikke mammaklær, men myk og stretchy uten å se for boms ut. (jobber i Cubus, men anbefaler kun ting jeg faktisk liker godt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt å bruke mammaklærne denne uken. Er 11+4 i dag. Magen begynte å bli større i uke 8 allerede. Sist var det vel 14 eller noe. Nå er vi på ferie og jeg trenger heldigvis ikke å skjule magen. Når vi kommer hjem er jeg 12 uker og da kan alle få vite det. Skal på UL på onsdag når jeg er 12+0. Gleder oss :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at norsk salami fra store leverandører er trygt å spise, så jeg har gjort det de siste dagene :-/ var så goooooooodt!!

 

Men det føles litt ulovlig, så vet ikke om jeg burde sagt det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også spist salami så lenge pakningen er nyåpnet. Siden det er 3. barnet merker jeg at jeg ikke er like nøye som med nr. 1. Det er vel kanskje ganske naturlig at man blir mer avslappet.

Håper formen til alle har begynt å komme seg litt nå når vi snart går over til andre trimester. 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Skjønner ikke hvor jeg har det ifra. Ren innbilning! 😂

Nå spiser jeg egg med majones.

Nevermind 😁😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelp! Føler meg nesten avhengig av majones, så håper man kan spise det. 😂😂 Har heller ikke hørt noe rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på UL på lørdagen :D

fikk se et lite vesen med bankende hjerte,

alt sto bra tl, og jeg var like langt på vei som antatt ! :D

er 11 uker og 2 dager i dag :D så snart over i 2 trimester :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på UL på lørdagen :D

fikk se et lite vesen med bankende hjerte,

alt sto bra tl, og jeg var like langt på vei som antatt ! :D

er 11 uker og 2 dager i dag :D så snart over i 2 trimester :D

Så inmari gøy :)

Jeg er 12+3 i dag. Gleder meg STORT til UL på mandag 😀 Bare en snau uke igjen 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på ul 20. juli, og storgleder meg altså. Vi måtte på en ul ved uke 6 også vi da, for vi aaaante ikke hvor langt på vei jeg var. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på tidlig UL på kommende mandag😃 jordmor mistenker at jeg kan være enten lengre på vei enn 10+6 el at det kan være 2 stk😉😊 Er så spent på hva de finner ut😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Mor til 2!! Vi var på tidlig UL i dag. Alt stod bra til med den lille, men ble satt tilbake 4 dager. Dermed er jeg ikke 12 uker i dag, men 11+3. Litt kjedelig, men samtidig er vi fornøyd med å få terminen enda lenger vekk fra nyttår. 18. januar er vår nye dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...