Gå til innhold

Så sinna på mannen!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg holdte på å varme en flaske med mme til vesla, og brukte vann fra vannkokeren som hadde blitt litt kaldt,,, tenkte derfor å varme den i vannbad og brukte glovarmt vann fra springen. Jeg ba msnnen min ta seg av resten og så forteller han meg at han mistet flaskesmokken oppi vannbadet.. Han ga den fortsatt til mini!!

 

Fikk helt panikk i starten, men vesla er 9 uker! Er det noe fare? Skal aldri la mannen ta seg av det igjen.

 

Anonymous poster hash: 2ddee...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Slapp av, det går helt sikkert bra!!

 

Anonymous poster hash: 6910b...dbb

Det gjør det ja? Småpanisk nybakt mor her...

 

Anonymous poster hash: 2ddee...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av og ikke frik helt ut. Dette går bra. Og for alles del - la mannen få gjøre sin del, også på sin måte... ellers vil du slite ut alle, både deg selv og alle rundt!

 

 



Anonymous poster hash: 6597c...511
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan slappe helt av. Vannet vi har i Norge er veldig rent.

På Ullevål sykehus gir de de nyfødte vann fra springen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke lurt å bruke varmt vann fra springen til å lage mat og drikke.

 

Men man skyller jo oppvasken i varmt springvann. Og det er jo det han essensielt sett har gjort, skylt smokken i varmt vann.

 

Det er ingen krise. 😊

 

Og pass på, ikke straff ham for dette. Det er så uendelig viktig at begge foreldrene får bidratt med babyen. Det skader uendelig mye mer å holde faren utenfor enn det gjør at babyen drakk av ukokt smokk!

 

Og tenk på oss som ammer, puppen er jo svært langt fra sterilisert! Jeg feks hadde brystbetennelse med sår, og da var svaret fra alle leger å la barnet die betennelsen bort. Langt i fra sterile omgivelser for babyen det! 😊

 

Anonymous poster hash: 8734d...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann fra springen skal ikke brukes til mat pga at vannet da kommer fra varmtvannstanken som inneholder kobber, men derfor skal man ikke en gang koke poteter i vann som var varmt da man tappa det fra krana, men alltid bruke kaldt vann til mat og drikke http://www.dagbladet.no/2012/08/28/tema/sykdom/klikk/helsekost/helse/23151015/



Anonymous poster hash: 89b84...2d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mannen din, han gjorde vel så godt han kunne. Slapp av, babyer er mer hardføre enn du tror. Gi mannen din en klem, si 'unnskyld at jeg ble en momzilla, jeg vet at du vil det beste for barnet vårt'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint, men skjønner du blir stressa :)

 

Om noen måneder, når babyen din krabber rundt og vasker gulvet med tunga, da ler du av denne episoden.

 

Anonymous poster hash: adb7b...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette går helt fint! Han brukte jo ikke vann fra varmtvannskrana til å lage MME til barnet, han skylte flaskesmokken i det. Stor forskjell!



Anonymous poster hash: 351a5...23d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke ditt og man skal ikke datt. Det går helt sikkert fint. Sånt som skjer, og dessverre kan jeg garantere deg at det finnes noen her til lands som konsekvent bruker vannet i springen, uansett temperatur til å lage babymat. Pga latskap og noe uvitenhet.

 

Anonymous poster hash: 75294...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fare! Jeg skyller smokken i vann fra springen, min gutt er syv uker😮

 

Anonymous poster hash: 7eb3b...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser da mødre som "vasker" smokken ved å sutte på den selv etter den har falt i bakken. Tror barnet overlever...

 

Og si unnskyld til mannen. Alle kan gjøre feil og dette var absolutt ikke noe grovt alvorlig. Hvor mange mødre klipper ikke fingre til baby, dunker babys hode i en dørkarm, mister kontroll på barnevognen så den veltet osv osv. Du kommer garantert til å gjøre noe klumsete du også og da er det siste du trenger at en person skjeller deg ut for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du fikk panikk og vil at alt skal gjøres helt riktig til det beste for barnet osv. Men vær litt forsiktig med å overstyre/instruere mannen og kjefte når han gjør feil.

 

Det blir veldig slitsomt i lengden å være den eneste som kan og vet alt best og har oversikten og må gjøre alt selv fordi den andre gjør det "feil". Snakker av erfaring. ;)



Anonymous poster hash: 4fd7c...dc9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg skjønner at du fikk panikk og vil at alt skal gjøres helt riktig til det beste for barnet osv. Men vær litt forsiktig med å overstyre/instruere mannen og kjefte når han gjør feil.

 

Det blir veldig slitsomt i lengden å være den eneste som kan og vet alt best og har oversikten og må gjøre alt selv fordi den andre gjør det "feil". Snakker av erfaring. ;)

 

Anonymous poster hash: 4fd7c...dc9

 

 

Forresten er det viktigere for barnet å ha to engasjerte foreldre enn at alt skal gjøres 100% korrekt hele tiden. :)

 

Anonymous poster hash: 4fd7c...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekk pusten dypt, senk skuldrene og be mannen om unnskyldning. Og så forklarer du ham hvorfor du ble så sinna, på en fin måte og uten anklagelser. Husk at vi har født og oppdratt barn i tusener av år, fra huleboere langt unna både vannkokere og våtservietter, til i dag. Selvsagt er det bra å ta de forhåndsregler man kan, i dag som man vet så mye mer. Men en engangshendelse er ikke noe å ta sånn på vei for, forholdet deres blir utsatt for nok påkjenning i månedene fremover. Nå er du full av hormoner og stresset, og det er for så vidt ganske vanlig å være litt på tuppa, men det er verken lurt eller sunt for forholdet deres.

 

Og rent generelt: La mannen finne sine egne måter å skifte på babyen, kle på babyen osv. Ikke rett på alt, tenk om noen skulle hengt over skulderen din og kommentert og rettet på alt du gjorde i beste mening. Dere trenger ikke gjøre alt likt, babyen tåler det :)

 

For øvrig bruker jeg aldri kaldt vann fra vannkokeren, jeg er så redd for bakterieoppblomstring når vannet står slik over lengre tid, haha...så jeg koker det alltid på nytt hvis det har stått mer enn et par minutter. Så jeg er vel litt hysterisk selv :P



Anonymous poster hash: 2aa96...792
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første ungen? Slapp av det er ikke noe problem. Husker jeg var sånn med første selv. Det går mer og mer over til flere unger du får😉

 

Og stakkars mannen din, du må roe deg ned å være grei med han.

Endret av Sint naken biltyv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres jo ut som en fryd å leve sammen med.

 

Anonymous poster hash: 31840...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærregud han lagde ikke melken av vann fra springen, han mista flaskesmokken oppi vannbadet som flasken sto i, det går helt fint, du må enke skuldrene litt for snart begynner barnet ditt og smake på alt han finner, som fluer, støv, sand etc!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærregud han lagde ikke melken av vann fra springen, han mista flaskesmokken oppi vannbadet som flasken sto i, det går helt fint, du må enke skuldrene litt for snart begynner barnet ditt og smake på alt han finner, som fluer, støv, sand etc!

Haha, ja😁 Mi på åtte måneder lå med en svær sandstøvdott jeg hadde kostet sammen i gangen i munn i går. Jeg snudde meg rundt to sek og da var den borte. Den var tydeligvis god for hun knaska i vei😂
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...