Gå til innhold

Er det sånn at uansett hva man jobber med får man lønna si i permisjonspenger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det spiller ingen rolle om du er fast ansatt, midlertidlig ansatt, er vikar eller ringehjelp nei, du får gjennomsnittslønnen din i foreldrepenger.

 

Men jobber du svart får du ingenting, og det er egne regler for selvstendig næringsdrivende.



Anonymous poster hash: 827bf...891
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dersom man får pengen utbetalt direkte fra NAV er det oppad begrenset til 6 G (tilsvarer ca en årslønn på kr 524.000,-).
Enkelte arbeidsgivere betaler ut lønn i permisjonstiden, får refundert fra NAV og dekker mellomlegget.



Anonymous poster hash: ec4fc...bf1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, dersom man får pengen utbetalt direkte fra NAV er det oppad begrenset til 6 G (tilsvarer ca en årslønn på kr 524.000,-).

Enkelte arbeidsgivere betaler ut lønn i permisjonstiden, får refundert fra NAV og dekker mellomlegget.

 

Anonymous poster hash: ec4fc...bf1

Men de aller fleste med lønn over 6G vet dette da....

 

Anonymous poster hash: 8b5a0...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Nei, dersom man får pengen utbetalt direkte fra NAV er det oppad begrenset til 6 G (tilsvarer ca en årslønn på kr 524.000,-).

Enkelte arbeidsgivere betaler ut lønn i permisjonstiden, får refundert fra NAV og dekker mellomlegget.

 

Anonymous poster hash: ec4fc...bf1

Men de aller fleste med lønn over 6G vet dette da....

 

Anonymous poster hash: 8b5a0...e94

😄👍🏼 Ja det har du nok helt rett i. Er vel neppe noen som tjener over det som ikke evner å sette seg inn i dette. Er foresten ikke egne regler for selvstendig næringsdrivende, slik som en over her påstår. Vi har akkurat samme rettigheter som vanlige arbeidstakere. (Kom nye regler i 2012)

 

Anonymous poster hash: 1535a...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, dersom man får pengen utbetalt direkte fra NAV er det oppad begrenset til 6 G (tilsvarer ca en årslønn på kr 524.000,-).

Enkelte arbeidsgivere betaler ut lønn i permisjonstiden, får refundert fra NAV og dekker mellomlegget.

 

Anonymous poster hash: ec4fc...bf1

Men de aller fleste med lønn over 6G vet dette da....

 

Anonymous poster hash: 8b5a0...e94

 

Det er fremdeles et av unntakene som HI spør etter

 

Anonymous poster hash: ec4fc...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge lønna er pensjonsgivende.

Er du oppdragstaker, f.eks støttekontakt, så blir ikke den lønna regnet med, fordi den ikke er pensjonsgivende.



Anonymous poster hash: 42fe6...4b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Har en sjømann som mener han ikke kan ta permisjon for da taper vi så mye penger.

 

Anonymous poster hash: 5035c...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har et yrke hvor det er veldig varierende hvor mye han får utbetalt. Da han skulle ha permisjon, ble permisjonspengene regnet ut på grunnlag av lønna de siste tre månedene. Han var heldig, og hadde hatt to gode måneder og en ok, derfor ble permisjonspengene bra også. Men han kunne risikert å "tape" ja. Kanskje det er det mannen din tenker på, HI?

 

Anonymous poster hash: 6d19e...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Har en sjømann som mener han ikke kan ta permisjon for da taper vi så mye penger.

 

Anonymous poster hash: 5035c...023

Han kan faktisk ta permisjon i friperiodene sine, og dermed få lønn når han jobber, og permisjonspenger i friperiodene (i permisjonen).

Da må jo du jobbe i disse friperiodene da, så det forutsetter at det ikke skaper for mye styr for din arbeidsgiver at du jobber "innimellom".

 

Anonymous poster hash: 8b5a0...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med oss som jobber over 100%, får vi også for alt vi har tjent? Jeg har en 100% jobb der jeg har 32000kr før skatt i mnd og en 25% jobb der jeg har 9000kr før skatt i mnd. I tillegg til dette jobber jeg ekstravakter på den stillingen som er 25%, men dette får jeg bare utbetalt I juni, ca 70000kr før skatt. Vil jeg se noe av disse pengene i permisjonen? Vil det lønne seg for meg å bli gravid slik at juni blir en av de 3 siste mnd før permisjon?

 

Anonymous poster hash: 44f3d...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...