Gå til innhold

Når tenker dere å få nummer to (evt tre)?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har ei på 10,5 måneder. Jeg har sett for meg ca to år mellom nr 1 og 2.

Noen dager har jeg lyst til  å starte prøvingen med en gang, men andre dager tenker jeg at jeg ikke orker tanken på en liten en enda! 

 

Jeg sliter fremdeles med bekkenet, og har et håp om at det skal bli bra når jeg slutter med ammingen. Men hva skjer når jeg blir gravid igjen? Tungt å tenke på at det kan bli verre...

 

I tillegg til dette begynner jeg snart i ny jobb. Sliter med dårlig samvittighet med tanke på at jeg kanskje bare er i jobb ett år før jeg skal i permisjon...

 

 

Er det flere som er litt fram og tilbake når det gjelder familieforøkelse?  



Anonymous poster hash: cf942...883
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ei jente på 9 mnd. Hadde tenkt å vente til ho var rundt året før vi prøvde på nr 2, slik at det ville bli knappe to år mellom dem. Men det gikk ikke helt som planlagt ettersom jeg litt overraskende ble gravid for litt siden - er 8 uker på vei nå. Vi er veldig glade for dette, men samtidig er jeg mye kvalm i denne graviditeten (var ikke det sist) og har null energi. Det kombinert med ei som er mer og mer aktiv for hver dag gjør at jeg er veldig sliten for tida. Prøver å nyte siste del av permisjonen med henne, men det blir ikke helt som planlagt. Jeg har også fått ny jobb som jeg begynner i om en mnd. Gruer meg litt til å begynne når jeg akkurat har bikka tre mnd og må fortelle nesten med en gang at jeg er gravid. Ser også at det vil bli travelt med to så tette. Men på den andre siden så er jo dette kjempenyheter og jeg gleder meg masse-det vil nok blir mest gleder :) og jobben er der når jeg kommer tilbake fra perm :) vi må ha lov til å være litt egoister også-ikke bare tenke på jobben når det er snakk om familieforøkelse - sånn er det å ha ansatte i 20/30 åra :)

 

Anonymous poster hash: 3a836...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også tenkt å vente til det ble to, to og et halvt år. Men nå er babyen min 6 mnd og jeg har tatt positiv graviditetstest! Overhodet ikke planlagt, men vi tar selvfølgelig på oss utfordrigen med litt skrekkblandet fryd. Vet ikke hvor langt jeg er på vei, men tipper mellom 6-8 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var klar for nummer to da førstemann var 10 måneder. Mannen trengte lengre tid på å bli klar så vi starter prøvingen til sommeren, da er førstemann 1,5 år :)



Anonymous poster hash: 4ce2f...e8c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei jente på 9 mnd. Hadde tenkt å vente til ho var rundt året før vi prøvde på nr 2, slik at det ville bli knappe to år mellom dem. Men det gikk ikke helt som planlagt ettersom jeg litt overraskende ble gravid for litt siden - er 8 uker på vei nå. Vi er veldig glade for dette, men samtidig er jeg mye kvalm i denne graviditeten (var ikke det sist) og har null energi. Det kombinert med ei som er mer og mer aktiv for hver dag gjør at jeg er veldig sliten for tida. Prøver å nyte siste del av permisjonen med henne, men det blir ikke helt som planlagt. Jeg har også fått ny jobb som jeg begynner i om en mnd. Gruer meg litt til å begynne når jeg akkurat har bikka tre mnd og må fortelle nesten med en gang at jeg er gravid. Ser også at det vil bli travelt med to så tette. Men på den andre siden så er jo dette kjempenyheter og jeg gleder meg masse-det vil nok blir mest gleder :) og jobben er der når jeg kommer tilbake fra perm :) vi må ha lov til å være litt egoister også-ikke bare tenke på jobben når det er snakk om familieforøkelse - sånn er det å ha ansatte i 20/30 åra :)

 

Anonymous poster hash: 3a836...595

Hvordan blir det med prøvetid når man er gravid? Pleier vel å være prøvetid på 6 mnd. De har vel ikke lov til å gi deg "avskjed" pga graviditeten når man er fast ansatt? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

diskuterer å begynne på nummer tre når minste er mellom 12 og 24 måneder. vært dårligere for hvert svangerskap så greit med litt pause



Anonymous poster hash: 0e28c...f8b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Vi har ei jente på 9 mnd. Hadde tenkt å vente til ho var rundt året før vi prøvde på nr 2, slik at det ville bli knappe to år mellom dem. Men det gikk ikke helt som planlagt ettersom jeg litt overraskende ble gravid for litt siden - er 8 uker på vei nå. Vi er veldig glade for dette, men samtidig er jeg mye kvalm i denne graviditeten (var ikke det sist) og har null energi. Det kombinert med ei som er mer og mer aktiv for hver dag gjør at jeg er veldig sliten for tida. Prøver å nyte siste del av permisjonen med henne, men det blir ikke helt som planlagt. Jeg har også fått ny jobb som jeg begynner i om en mnd. Gruer meg litt til å begynne når jeg akkurat har bikka tre mnd og må fortelle nesten med en gang at jeg er gravid. Ser også at det vil bli travelt med to så tette. Men på den andre siden så er jo dette kjempenyheter og jeg gleder meg masse-det vil nok blir mest gleder :) og jobben er der når jeg kommer tilbake fra perm :) vi må ha lov til å være litt egoister også-ikke bare tenke på jobben når det er snakk om familieforøkelse - sånn er det å ha ansatte i 20/30 åra :)

 

Anonymous poster hash: 3a836...595

Hvordan blir det med prøvetid når man er gravid? Pleier vel å være prøvetid på 6 mnd. De har vel ikke lov til å gi deg "avskjed" pga graviditeten når man er fast ansatt? :)

De kan ikke si meg opp som gravid eller i permisjon nei. Hvordan prøvetida blir praktisk vet jeg ikke. Jeg rekker å jobbe ca 5 mnd, så om den siste mmd blir spart til jeg er tilbake på jobb er jeg usikker på. Er ikke så veldig bekymra da dette er en forholdsvis trygg jobb i staten, og jeg har hatt samme type jobb i mange år, bare et annet sted i landet.

 

 

Anonymous poster hash: 3a836...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første er 10 1/2 mnd nå, og jeg er 9 uker på vei med nr 2 :) planlagt, og vi er kjempefornøyde med å få to tette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har termin med nr 2 måneden før nr 1 fyller 3. Mannen reiser mye og jeg er alene om ansvaret hjemme ca 6 av årets 12 mnd. Derfor ville jeg at eldstemann skulle være litt stor slik at han kanskje kan forstå dersom jeg må sitte å amme babyen. Blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, aldri... :-P Vi er helt utslitte, begge to. Frøkna har aldri sovet natten igjennom og jeg kan ikke tenke meg ett til år som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, aldri... :-P Vi er helt utslitte, begge to. Frøkna har aldri sovet natten igjennom og jeg kan ikke tenke meg ett til år som dette.

Det blir nok bedre :) Her sov ikke storesøster natten igjennom før hun var over 1 år, og lillesøster våkner fortsatt 2-3 ganger pr natt.

Det går over.

Vi Skal ikke ha flere barn da, men det er ikke pga søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...