Gå til innhold

Bugaboo Cameleon 3 vs Bugaboo Buffalo


Eva_81

Anbefalte innlegg

Valgets kvaler angående vogn, og det står mellom Bugaboo Cameleon 3 og Bugaboo Buffalo.

Vi hadde cameleon 2 til de to første, og var superfornøyd med den. I dag tok vi runden til Babyshop og Barnas hus for å prøvetrille og forhøre oss med ekspertisen. Snakket med to ulike som hadde pløyet seg gjennom hele barnevognjungelen, og begge anbefalte Cameleon foran Buffalo. Så nå tror jeg at jeg også holder en knapp på Cameleon 3. Prisforskjellen er jo ikke så stor, og den er lettere både å trille og i vekt. Før jeg tar den endelige beslutningen så spør jeg her.

Erfaringer med begge? Hvem er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Men med Cameleon så mister du jo alle de nye forbedringene, slik som større kalesje, store, svingbare lufthjul, større handlekurv/lettere å komme til, osv. Vi skal ha Buffalo. Hadde Cameleon til forrigemann, og det er nok ikke en vogn jeg ville valgt igjen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok først og fremst en smakssak. Jeg hadde valgt cameleon fordi den er liten, snerten og lett -det er viktig for meg. Jeg synes buffalo ble et stort tungt drog og skulle jeg hatt så stor vogn hadde jeg nok heller sett på Stokke trailz, emmaljunga super viking eller brio go next som er vogner i samme klasse men som jeg synes er mye mere funksjonelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Vi har Buffalo og er superfornøyde med den, selv om den er større og tyngre enn Cameleon. Skal innrømme at jeg drømmer om en Bugaboo Bee til shopping og reising, men i hverdagen ville jeg ikke byttet ut Buffaloen for alt i verden :-) Venninna mi hadde Cameleon, men byttet den ut da hun ble så lei av å sette seg fast overalt - trikkeskinner, humper i veien og på ujevnt underlag, og så var vogna umulig å trille med bare litt snø i gatene...men det kommer jo an på bruken. Vi går mye tur og for oss hadde det ikke fungert med Cameleon som hovedvogn. Men hvis du først og fremst triller på snøfrie, asfalterte veier (og ikke brostein) og tenker å bruke vogna mest til shopping (og ikke turgåing), tror jeg Cameleon fungerer ypperlig :-) Og du har jo hatt Cameleon før, som om du var fornøyd med den tipper jeg at du vil bli det med 3-ern også :-) 

 



Anonymous poster hash: 88385...6a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Vet innlegget er gammelt men vil bare tilføre at Cameleon har offroadhjul som kan kjøpes i tillegg som fungerer bra på snøføre.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...