Gå til innhold

Luftsmerter, gråt, Lecitin


Elman

Anbefalte innlegg

Hei. 


 


Har en gutt på 8 uker som sliter mye med magesmerter. Han gråter mye, og det har bare eskalert den siste mnd. Jeg har brukt Lecitin pga tette melkeganger i hvertfall 5-6 uker. Selv har jeg de siste ukene fått løs mage daglig.


Han har mye luft i magen, gul, skummende og slimete (siste uken) avføring.


 


Lurer på om Lecitinen kan føre til smertene gutten min har? 


 


Han er urolig under amming, og jeg ligger å ammer (funker best). Har hatt overproduksjon, og intervallammet for å nedregulere. Føler at dette har blitt bedre, men han er fortsatt litt urolig. 


 


Har vært hos manuell terapeut og han har ingen låsning. 


 


Holder meg unna løk, erter, linser, brus, meieriprodukter (siste uken -skal prøve 1 mnd) og juice som jeg kan komme på nå. 


Drikker ca 2 kopper kaffe hver dag. 


 


Er det noen som kan hjelpe meg? Han gråter av smerter flere timer per dag.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min datter på 9 uker har slitt med akkurat det samme. Fant ut at hun ikke tålte melkeproteiner så jeg måtte kutte ut alt av meieriprodukter og annen mat som inneholder melk. I tillegg til løk, krydder, hvit fisk, frukt, kaffe, sopp og egg. Alt dette reagerer hun på. Hun kunne skrike timesvis og det er utrolig frustrerende å vite at noe jeg har spist forårsaker smertene.

 

Siden jeg kuttet ut så mange matvarer fikk verken jeg eller datteren min nok næring som har medført at vekten hennes har flatet ut og jeg er i ferd m å miste melken min. I samråd m helsesøster har jeg de siste to ukene gitt mme uten melkeprotein (althera) i tillegg til mm. De dagene jeg kun har gitt mme merker jeg at jeg har en mye mer fornøyd jente uten vondt i magen. Vurderer nå å kuttet ut amming helt for jeg føler at jeg kun påfører henne smerte. Du kan jo evt. i samråd med helsesøster forsøke å gi mme (allergivennlig) en liten periode for å se om magesmertene forbedrer seg. Har i allefall hjulpet hos oss og jenta mi har blitt en ny og gladere unge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...