Gå til innhold

Februarbaby gruppa (januar også)


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Her kan vi fremdeles "holde" sammen for de som vil det :-)

 

Tenkte å skrive fødselshistorie etterhvert også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig!! 😊

Her nytes kvelden med en 6 dager gammel godgutt ☺

Gleder meg til å følge dere her inne også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet meg hit også. Skrev historien min på forrige gruppe, jeg da....

 

Nyter dagene med vesla.

Litt mindre mørbanket nå (fy søren, jeg har vært ødelagt i kroppen...)
og snuppa har sovet bra de to siste nettene, så søvnen er litt bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at denne gruppa er opprettet! :)

 

Her er lillegutt 3 uker imorgen! Tiden flyr!! Han spiser godt og passer såvidt 56 nå, må vel snart bytte til 62 i klær!

 

Har litt problemer med amminga i form av at jeg har for mye melk, så han prøver så godt han kan å svelge unna den kraftige spruten som resulterer i mye luft og magevondt.. Samme ammeproblem hadde jeg med første, håper det roer seg etter hvert!

 

Nyter dagene med lille vakre.. Kjenner jeg er flinkere til å nyte spedbarnsperioden denne gangen som jeg vet går så fort og vil være over på et blunk! Når jeg våkner og må nattamme f.eks nyter jeg den koselige stunden vi har sammen, helt alene i et stille hus, mens jeg forrige gang var helt i ørska da jeg bør vekt på natta og følte det var et herk :P

 

Litt dårlig samvittighet ovenfor største sønnen min som jeg ikke får prioritert på samme måte som før, men må si han har taklet overgangen til å bli storebror fantastisk! Ikke en dag med sjalusi. Koser og nusser på lillebror. Roper: "lillebror gråter mamma" så fort han gir lyd fra seg.. Og da han kom hjem fra barnehagen en dag sa han "jeg har gledet meg til å se lillebror igjen" som smeltet mammahjertet fullstendig :)

 

Håper dere alle har det fint med babyene deres og at de er snille og spiser/ sover godt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh nå ble jeg litt rørt Lulusen :.) for en god storebror lillebror har <3 

 

Her går det fint, den lille sover veldig mye syns jeg. Spiser bra, hun må få tillegg siden jeg ikke har nok melk. Skulle så gjerne ønske jeg hadde det :-( Jeg ammer først, så får hun tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har deres menn brukt pappapermen sin? (de 2 første ukene). Her brukte far første helga hjemme til å sette sammen seng og vaske og sånn, dro tilogmed på en brettspillkveld mens jeg lå alene og kjedet meg på barsel. (Da ble jeg ganske fornærmet!) I tillegg har han brukt 4 hele dager på diverse oppgaver for røde kors (vi er begge aktive medlemmer), pluss en dag hvor jeg og ungene var med,to korte dager for å hjelpe en kamerat med oppussing, minst to kvelder for å jobbe for sitt eget firma (som han har i tillegg til 100% stilling) Så jeg føler egentlig at jeg nesten ikke har sett ham hjemme disse ukene.

Argumentet hans er at om han ikke gjør det nå, må han bruke masse kvelder når han begynner å jobbe igjen. Men jeg føler han går glipp av mye av nyfødtperioden, men på den annen side så sover jo lillesøster omtrent hele tiden, så er jo ikke så mye bånd å knytte.

Ah, måtte bare lufte tankene litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februarbaby: ikke greit med hverken for lite melk eller for mye.. :( Men så flink du er som ikke gir opp amminga, men gir morsmelktillegg etterpå! Vet ikke om jeg hadde orket å holdt på med begge deler altså. Viktigste er at babyen blir mett og fornøyd! :) hadde du lite melk med første og?

 

Mortilknerten: her har mannen gjort litt for lite i de ukene med pappaperm.. Han har levert/hentet storebror i bhg, og så rett hjem og sett på serier vi har lasta ned.. Har liksom måtte mase på at vi må gjøre det og det av husarbeid men vi har jo kost oss da, bare veldig late uker! Nå sier han at han sliter med å føle tilknytning til lillebror siden han stort sett ligger på meg hele dagen og ammer og sover. Mannen føler ikke han får gjort så mye når han gråter siden det er jeg som står for maten.. Men han vet at det går seg til etter hvert heldigvis, var sånn med første og!

 

Note to self: IKKE spis løkringer og drikk cola mer i ammeperioden!! Igår var det et mareritt etter vi tok en tur på burger king! Lillebror gråt konstant i 4 timer etter det måltidet, fikk ikke roet han og jeg angret som en hund på at jeg spiste der.. Er så kjedelig med denne maten og amminga, ikke kan jeg spise løk av noe slag, hvitløk, sterk saus, chilli, cola, kål av alle slag, sterkt krydret mat osv.. Jeg mister helt lysten på å spise for tiden og det går altfor lang tid mellom måltidene. Ikke lyst på noen ting og føler jeg bare spiser for å overleve. Syns det er mye verre hva man må passe på i forhold til mat som ammende enn som gravid. Andre babyer som reagerer på mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er tydeligvis ingen perfekte menn der ute; enten gjør det for lite eller for mye, er for mye hjemme eller bare borte... For det er vel ikke vi som er urimelige?! :P

Husker vi klagde litt på kjærestene våre i studietiden også, og jeg konkluderte med at det var ingen vits i å bytte ham ut siden de er like håpløse alle sammen! :) (og vi fire som klagde til hverandre har nå fått totalt 7 barn med våre respektive partnere, så de er jo ikke altfor ille)

 

Hørtes litt kjedelig ut med så "kresen" unge, Lulusen! Svangerskapet har man i det minste en sluttdato for, ammingen er jo litt mer uviss. Får håpe det går seg til og at du iallefall får igjen matlysten!

Lillesøster her har foreløpig ikke vært misfornøyd med matinntaket mitt, håper det fortsetter sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slitsomt ja, når jeg pumper får jeg ut 20/30 ml, innimellom 40. Det er jo for lite :-/ skulle ønske jeg kunne klare å produsere nok melk 😳

 

Det med mat og amming er ikke lett nei. Jeg tenker ikke over hva jeg spiser og ikke kan spise, siden jeg ikke fullammer.

Sjokolade appelsin jucie jordbær sies det også kan gi mageknip hos de små:/

Så kjedelig at lillebror fikk magevondt Lulusen.

 

Far har Egent firma så hadde ikke fri i fullstendig to uker. Jobbet hver dag, men bare mye mindre de første dagene.

Skulle ønske han kunne vært 100% på nyfødt banen men det er han ikke :-)

 

I morgen er lillemor tre uker alt.

(Skrev om fødsel på 3trim).

 

Savner dere å være gravide? Savner den gode tiden da jeg var gravid. Jeg måtte ha smoothie og sjokolade

hver kveld, da ble det liv i magen. Men nå

Gidder jeg ikke smoothie ;-) det var liksom en gravidting ☺️

Tiden var knall fin, bare meg og storebror vi kosa oss masse. Venta så mye på lillesøster kunne ikke vente til fødsel. Og vips var hun født som jeg ventet sånn på 😊

 

Har deres små fått navn, vil dere dele navnet? 😊

Tenker litt på dåp om dagen vi:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mortilknerten: kravstore vi nei? ;) De må da skjønne at de skal gjøre akkurat passe mye :P Skal ikke klage på min altså, syns han er flink med både hus og barn- selv om jeg ofte må gi beskjed om hva som skal gjøres, for det ser visst ikke menn ;)

 

Sjokolade og appelsinjuice spiser jeg daglig.. Sukk.. Håper ikke jeg må slutte med det og. For et stusselig liv det blir i ammeperioden isåfall! Igår var det tacofredag og det falt heller ikke i smak hos lillebror- gråting fra 19-23 igjen. Helt utrolig at storebror ikke våkner mer av alt bråket! Har blitt et stygt mønster at han har vondt i magen og gråter kostant hele kvelden nå. Jeg tror jeg skal ta han med til osteopat da vi har en veldig dyktig en her jeg bor som er flink med småbarn. Var der sist med sønnen min og det hjalp veldig, så tenker å bestille time for å se om hun kan finne noe galt.

 

Om jeg savner å være gravid? Ja, faktisk så gjør jeg det.. Savner egentlig hele prosessen fra man får positiv test og til og med fødselen! Trodde aldri jeg skulle føle det sånn, men jeg gjør det. Tegn på at man ikke føler seg ferdig med barn kanskje? Blir veldig trist over tanken på å aldri få oppleve det igjen.. :( Samtidig har jeg en jobb og karriere som står veldig på vent, så jeg føler jeg må prioritere det i årene som kommer. Håper jeg kommer over disse såre følelsene om savn av graviditet osv etterhvert. Føler meg nesten gal som tenker slike tanker så kort tid etter fødselen.

 

Lillebror her heter Fabian :) Han skal døpes i påskeferien, så jeg er litt stressa siden tiden fram til da kommer til å gå fort og mye skal ordnes! Når tenker dere å døpe?

 

Nå skal vi ut å trille litt i finværet, foreløpig har det blitt lite trilleturer, frister lite på vinterstid med snø og is. Men nå er det jo litt vårstemning ute så da får vi ta turen!

 

Ha en fin helg jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper å komme over hit snart altså. Litt rart å lese om savn etter graviditet osv hehe. Er selv på overtid om dagen, og venter så innmari på å få møte den lille, men den lille er visst ikke klar for å møte oss. Uff, blir rart å ikke kunne spise hva man vil, i forhold til amminga ja.

 

Dere får ha en fortsatt fin helg med de små, så satser jeg på å kunne bli med i denne gruppen veldig snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder meg litt foran øya når jeg skriver det her, men er nesten litt misunnelig på de som er gravide eller skal bli det (prøver). Kjenner at jeg gleder meg til neste gang og håper det ikke er lenge til, tenker til og med på når man kan begynne å prøve! Samtidig sier en stor del av meg at vi skal vente til hun er tre fire år HVIS det blir en til. (Også tenker jeg jeg litt negative tanker - tenk om vi ikke kan få fler barn, men det er nok bare at jeg er "redd" for det).

Enig med deg Lulusen at perioden fra positiv test til fødsel er noe for seg selv, helt magisk !:-)

Mens jeg var gravid og da jeg var 22 uker på vei gav jeg bort Angelsound(?) den man hører hjerte lyden med for flere barn her ble det jo ikke😄 det var mens jeg var gravid 😁

Blir nok noe annet når lillemor er litt større.

 

Vi skal ha dåp i april. Skulle gjerne hatt i påsken men det får vi ikke til ...

Våres lille heter Frida 😍

 

Syns det er så koselig at vi følger hverandre her ❤️

 

I kveld fikk lillesøster 60 ml morsmelk og etter det var hun Kjempe urolig og gråt mye. Spiste løk på fredag da vi hadde taco ..altså i går 😃 vet ikke om det har no å si .. Sikkert ikke. hun fikk tillegg også så hun var ikke sulten :-( ikke moro når de små gråter 😔

 

Lulusen: du fødte på Ahus ? Husker du jordmor og barnepleier? Hvem de var ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har hormonene tatt over styringen igjen. Er anspent, bekymret og sliten. Mannen er fantastisk, tar seg av 2 åringen, rydder og vasker hus og handler mat. Jeg synes dagene går fint, mye amming og kos med storebror imellom. Ammingen går heldigvis veldig fint, har nok melk og slipper pumping og erstatning. Men puppene er helt vanvittig sprengte og ømme pluss at tuppene er såre så jeg spenner hele kroppen i det han tar tak. Vet at dette blir bedre men fy f.... så vondt det gjør :-O

Gutten sover og spiser, ekstremt lite gråting ennå får håpe det fortsetter.;-)

Men tanken på krybbedød, eller at noe skal skje med babyen gjør at jeg sliter ordentlig med å nyte disse dagene:-(

Vi har ikke noe navn ennå, føler at det er litt krise så tar gjerne imot forslag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februarbaby: fødte på ahus ja, men husker ikke hva de het. Surrete som jeg er har jeg mistet lappen det sto på og.. Jada, flott mor! Skulle sikkert lagt den i minneboka hans, men typisk meg å legge sånne ting et "lurt" sted som jeg ikke finner igjen på en liten evighet :P

 

Vi3+1: så vondt med såre brystvorter! Hadde det selv i starten og det er helt grusomt.. Det blødde til og med fra mine, var tortur å amme! Men som du sier så går det heldigvis over, så håper det hår bedre nå!

 

Vært noen slitsomme uker med konstant gråting fra 19-23 hver kveld.. Har lest masse på nettet og lest mye positivt om semper dråper (probiotika), som er melkesyrebakterier som bryter ned luft i magen til babyen så jeg dro å kjøpte det og har hatt to kvelder uten gråting! Helt fantastisk. Og i natt sov han i 6 timer før han våkna, følte meg så uthvilt i dag for første gang på en månede! :) så har dere babyer som sliter med luft vil jeg anbefale semper dråper fra apoteket..

 

Litt sliten av mye besøk og opplegg hver dag.. Så kjenner jeg trenger en dag med bare meg og babyen uten at noe skal skje nå. Godt å sløve hjemme syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulusen: så fantastisk, deilig at lillebror ikke har vondt i magen ☺️

Sov fire timer i strekk i stad, så kan tenke meg du følte deg uthvilt etter seks timer, håper det fortsetter.

 

Husker med første fødte, vekte han lenge på natten for mat, så han vendte seg til mat på natten, slitsomt 😩

Håper lillemor klarer seg uten mat på natta etterhvert.

 

Her har storebror vært syk så nå er jeg ganske sjuk og det er lillemor også. Feber i går så vært på Ahus å blitt undersøkt i dag. (Jeg med vond kropp feber nese som renner). 😔

Veldig lei av å være så sjuk, kan ikke huske sist jeg var så sjuk ... Føler det går utover amming orker ikke amme og pumpe i den elendige formen :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig at dere er syke Februarbaby! Og skummelt når lillesøster får feber og :( skjønner godt at du ikke er i form til å amme eller pumpe da! Håper dere blir bedre snart.

 

Hvordan går det med renselsen hos dere? På søndag er det 5 uker siden jeg fødte, renselsen pågår fortsatt.. Så lei! Vært mindre den siste uka, men plutselig idag var det masse blod igjen. Tok lang tid før det var over med første og.. Mellom 6-8 uker tror jeg!

 

Lillebror sov 6 timer i natt igjen, det er så deilig! Kanskje jeg er heldig denne gangen og får sovebaby. Det er fortjent i såfall etter 2 år med oppvåkning hver 1-2. time med storebror. Eneste som er litt utfordrende med at jeg sover så lenge er at jeg får veldig brystspreng, og idag kjennes det ut som starten på en liten brystbetennelse faktisk, så nå er det bare å amme i vei så det går bort! :o

 

Har begynt med amme-te på kveldene og som jeg tror roer lillebror litt, og den smaker ikke så verst heller så jeg koser meg med den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre hvordan det går med dere andre (ikke bra med sykdom, da!)

Kjøper du ammete på helsekost, Lulusen? Har tenkt jeg også skulle prøve det, men glemte det selvfølgelig da jeg var i byen idag. :P Jeg syns jo jeg er i så god form (er 3 uker siden fødsel i dag), men rygg og bekken var ikke helt enig i 3 timer på asfalt, gitt. Sovna på sofaen med lillesøster i armene, så da utgikk planen om å handle mat og hente knerten litt tidlig. Jaja...

 

Jeg er også drittlei renselse! Blødde ikke kjempemye i begynnelsen heller, og nå har det holdt med noen truseinnlegg om dagen i minst en uke, men blir liksom aldri helt ferdig. Blæh! Ville heller hatt litt kraftigere blødning et par dager og fått det overstått! Og stingene har heller ikke grodd. Er ikke vondt, men kommer avogtil litt friskt blod, regner med det er derfra. Men er jo egentlig bare halveis i barseltiden, så kan vel ikke klage.

Endret av mortilknerten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er renselsen så godt som over allerede. 10 dager etter. Men det er pga keisersnittet har jeg blitt fortalt. Blødde ingenting de 3 første dagene og så hadde jeg en dag med styrtblødning... Ganske merkelig, alt på en gang :-\ Etter det har det nesten ikke vært noenting.

Håper faktisk på på å bli med storebror på svømming om 2 uker. Jordmoren sa at jeg kunne dra når jeg var helt ferdig å blø.

 

Brystvortene begynner å bli litt bedre heldigvis men hadde begynnende betennelse igår så da var det fram med pumpa.. Tilstoppet melkegang, var tydelig kul.

 

Jeg er dessverre like lite glad om natta nå som forrige gang :-( Blir fort 1-2 våkentimer hver natt, heldigvis vet jeg at det blir lettere etterhvert. Må bare bli vant til det og så skal det bli veldig bra å slippe den nattesvettingen!

 

Jeg har fortsatt høye skuldre og klarer ikke helt å slappe av.. Ekstremt på vakt og rastløs. Veldig merkelig.

 

Noen andre som ikke helt kjenner seg selv igjen? Jeg er vanligvis ganske så rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mortilknerten: amme-te kjøpt på helsekosten ja! Inneholder blant annet fennikel som er bra mot luft i magen.. :)

 

Vi3+1: så godt å slippe unna med så lite renselse! Men sikkert andre plager i forhold til keisersnittet, eller syns du det har gått bra i ettertid?

 

Jeg kjenner meg igjen i å ikke helt være seg selv.. Jeg sliter med humøret og spesielt tålmodigheten overfor 2-åringen. Blir så stressa når jeg er alene med de om morgenen/ettermiddagen og han slår seg vrang mens lillebror gråter.. Idag har vært en grusom dag, for føler jeg bare kjefter og smeller på han hele tiden :( han er jo i den alderen hvor han tester ut grenser i forhold til absolutt ALT, og jeg sliter med å beherske både denne trassen og spedbarnsperioden. Begynner å skjønne hvor tøft det faktisk er med to tette.. Så er i mye dårlig humør og er sliten, sover jo bra på natta i forhold til hva som er normalt med en baby + jeg sover på dagen, men føler meg sliten hele tiden. Jeg må hente og levere hver dag pga jobben til mannen så får ikke noe avlastning heller. Huff, håper dette går seg til etterhvert!

 

Kom på at jeg burde begynne å introdusere tran til lillebror. Det er vel fra 4 uker de skal begynne med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulusen: det er samme aldersforskjell på mine to. Jeg har den enorme fordelen at mannen kan både levere og hente i bhg. Han jobber også korte dager for å gjøre dagene kortere for storebror.

 

Moren min har også vært veldig hjelpsom og har kommet med ferdige middager og hentet storebror noen dager når mannen måtte jobbe lenger.

 

Så jeg har rolige dager og dermed det lille overskuddet kan trenger når storebror slår seg vrang på parkeringsplassen fordi pappa bærer babyen og det skal mamma gjøre istedenfor sånn at pappa kan bære ham. ( jeg kan ikke bære baby i bilsete pga snittet).

 

Jeg forstår veldig godt at det blir mye når du både skal levere og hente og to åringen har kommet i trassalderen. Vår har ikke begynt med det ennå, han er bare ekstremt kosete og ekstra følsom.

 

Skjønner godt at du er sliten! Jeg hadde ikke taklet hverdagsrutinen akkurat nå tror jeg. Jeg skal først begynne å levere i bhg om en måned når jeg kan løfte bilsetet og 2 åringen. Det er rundt 4 uker man ska begynne med tran ja, men jeg ga kun d dråper fram til storebror var 6 måneder, det ble så mye søl med tran, alt kom ut igjen. Jeg tar dessuten tran og da får han det gjennom melka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knerten er også 2,5 og vil gjøre mye på SIN måte om dagen. Jeg prøver å ha fokus på ham når han ikke er i bhg, men er jo ikke så lett når lillesøster hyler/ gulper/ammes. Jeg klarer ikke å komme i bhg i rett tid heller, så i dag ble han ikke med på tur. Men ikke sto det noe om tur på månedsplanen heller, så jeg visste ikke om det. Håper bare han er for liten til å skjønne at han går glipp av noe. Han er iallefall for liten til å skjønne "skynd deg/ kom igjen/ bhg venter" osv og mange beskjeder blir glatt overhørt helt til jeg blir sur :P Men jeg prøver å tenke at han ikke plutselig har blitt så mye større og flinkere bare fordi vi har fått en baby i familien og at jeg fortsatt må ha (masse) tålmodighet med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blør litt enda... De siste dagene har det vært så vidt bare ... Kan være et par dager hvor det ikke har kommet noe og jeg har trodd det var over men neida. Da jordmor sydde meg spurte jeg henne om så mye blant annet hvor lenge jeg ville blø 🙈 men husker så klart ikke hva hun sa. Husker noe annet veldig godt da, husker jeg blødde ned hele fødestua føltes det ut som ;/ rant blod 🙊

Så dere Thomas sin fødsel? Var den fødestua vi hadde! Var rart å sitte å se det m ei nyfødt på armen 😄

 

Ang sting så vet jeg faktisk ikke hvordan ting ble. Var bare sykt vondt å bli sydd i "huden" og jordmor fikk nesten litt dårlig samvittighet for hun visste det var vondt.

Med første mann kjente jeg IKKE at jeg ble sydd. Men hadde vondt i stinga etterpå. Vondt når jeg satt og sånn. Nå gjorde det vondt å bli sydd og har IKKE merka noe til stinga, tenkte flere ganger på barsel, ble jeg sydd??? Ble det men merka ikke til det. Var i kanon form nå. Normalt fint svangerskap, baby kom til termin (to dager før) gjennomsnitt stor 3,8 og 52 cm. Fin rask fødsel og fin form etterpå. Føler meg heldig ☺️

Men Ang sting. Jeg vet ikke hvor mye jeg måtte sy, rifter ol .... :-/ legen vet kanskje det?

 

Trene bekkenmuskler (?) husker dere på det? Jeg glemmer det . Også er jeg litt usikker på om jeg gjør det "riktig". 🙈

 

Vi3+1:-) så ufattelig deilig at du slipper å hente å levere i bhg. Det er pes og mas her hver dag, burde stått opp kl 6 for å få det til egentlig. Storebror som bare skal se barnetv, blir sur da jeg sier vi skal på badet ol. :-/ også er det babyen som må ha stell og mat, og gråter litt ... også må vi kjøre bil til bhg vi bor litt unna bhg så tar ca ti min i bil en vei .... :/ blæh.

 

Jeg hadde skikkelig barseltårer, gått over nå men blir så fort rørt og gråter lettere og er ofte nær å gråte...

 

Som Feks da du Vi3+1:-) skrev om levering og pappa som jobber kortere dager pga barnet. Og moren din som kommer med middag. Det gjorde noe med meg. For ett år siden hadde jeg ikke "brydd" meg men det "rørte noe " hos meg. Du er heldig, nyt det :-)

 

Våres lille har fått influensa, og hun hoster og er hes stakkar 😩

Gleder meg til vi er friske igjen. Må planlegge dåp snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir tran her også fra i morra kanskje? Da er hu fire uker.

 

Fikk tips av helsesøSter om å bare ta litt tran på finger tuppen og la baby "smake" og vende seg til smaken og gjøre det i en periode, kanskje en to uker så da gi mengden de skal ha. Hvor mye skal de ha egentlig?

Og tranen bør kanskje ikke være iskald da de små får den? Det kan kanskje bli kaldt og rart for de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...