Gå til innhold

lenger tid å bli gravid etter 40 år?


attpåklattnr2

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 barn.


Jeg fikk nr 1 da jeg var 22 det tok 8 mnd.Nr 2 var jeg 24 det tok 3 mnd.nr 3 var jeg 37 år og det tok 3 mnd.


Sitter og leser om nedsatt fruktbarhet etter 40 og tenker at det kan ta lengre tid nå som jeg har fylt 40.


Hva er deres erfaring?


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg er 40 og har prøvd i ett år snart siden jeg mistet. Jeg har nå gjennomgått mitt første ivf med negativt utfall. Det de sier er at fruktbarheten minsker betraktelig fra 35 år og ganske fort. Vi fikk beskjed at det kun er 15% sjanse for at det klaffer for oss ved ivf og det er en større % enn om vi klarer det selv naturlig.. Det er kvaliteten på eggene og som begynner å bli dårlige og hinnen kan være seigere.

Men det er vel individuelt slik som alt annet tenker jeg... Noen er veldig fruktbare og andre ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg var 39 år og 10 mnd da jeg vart gravid tok 4 mnd men no sliter jeg. Er 43 år snart 44 år og har prøvd i 9 mnd uten hel.

 

Anonymous poster hash: dc24f...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hjalp hos meg var akupunkturbehandling rundt mensen og eggløsning. Han jeg gikk hos er "china-mann" og har veldig god erfaring, så jeg valgte å tro på hans evner. Ble gravid etter en runde med behandling, litt over 1000,- i kostnader.

Har prøvd i 4 år før det og er nå 42 år - 3 SA under prøveperioden, 2 friske barn fra 2008 og 2009. 



Anonymous poster hash: 70250...c0c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det som hjalp hos meg var akupunkturbehandling rundt mensen og eggløsning. Han jeg gikk hos er "china-mann" og har veldig god erfaring, så jeg valgte å tro på hans evner. Ble gravid etter en runde med behandling, litt over 1000,- i kostnader.

Har prøvd i 4 år før det og er nå 42 år - 3 SA under prøveperioden, 2 friske barn fra 2008 og 2009.

 

Anonymous poster hash: 70250...c0c

Kan du fortelle hvem du gikk til og hvor?

 

Anonymous poster hash: f5802...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

Det som hjalp hos meg var akupunkturbehandling rundt mensen og eggløsning. Han jeg gikk hos er "china-mann" og har veldig god erfaring, så jeg valgte å tro på hans evner. Ble gravid etter en runde med behandling, litt over 1000,- i kostnader.

Har prøvd i 4 år før det og er nå 42 år - 3 SA under prøveperioden, 2 friske barn fra 2008 og 2009.

 

Anonymous poster hash: 70250...c0c

Kan du fortelle hvem du gikk til og hvor?

 

Anonymous poster hash: f5802...2fc

 

send meg en mail til [email protected] så kan vi prate om det.

 

Anonymous poster hash: 70250...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Det varierer vel litt fra person til person og hvor fruktbar man er i utgangspunktet. Jeg ble gravid på første forsøk som 35 og 38 åring. Nå som 40-åring testet jeg positivt på 2 forsøk. Vet jo ikke om dette går bra, men har i alle fall fått svar på om vi fremdeles er fruktbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det varierer vel litt fra person til person og hvor fruktbar man er i utgangspunktet. Jeg ble gravid på første forsøk som 35 og 38 åring. Nå som 40-åring testet jeg positivt på 2 forsøk. Vet jo ikke om dette går bra, men har i alle fall fått svar på om vi fremdeles er fruktbare.

Ja noen er mer heldige enn andre,jeg har fått svar,det tar lenger tid å bli gravid som 40 åring;) Tidligere har jeg brukt 2-3 mnd,nå er jeg fremdeles ikke gravid etter 9 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale ivf så fort som mulig til alle, rett og slett for å øke sjansene så mye som mulig. Lykke til <3



Anonymous poster hash: 2efe7...2bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vil anbefale ivf så fort som mulig til alle, rett og slett for å øke sjansene så mye som mulig. Lykke til <3

 

Anonymous poster hash: 2efe7...2bc

 

ivf er ikke noen mulighet  for meg da jeg er for gammel til å få det dekket av det offentlig :)Men jeg har 3 barn så er ikke krise for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Trulte med to små

Jeg er snart 41 år og har til mine store overraskelse blitt spontant gravid, kun 5 mnd etter fødsel! Har vært prøver i 11 år og fått to flotte jenter ved hjelp av ivf, så jeg føler meg mer fertil nå en noen gang  :ler:

Er snart 12 uker på vei så dette ser lovende ut!

Men når dette barnet er født er jeg helt klart ferdig og fornøyd, så min situasjon endte som en solskinnshistorie. Hvem skulle vel tro det etter så mye slit, så jeg er mer en heldig! og veldig takknemlig <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 41 år og har til mine store overraskelse blitt spontant gravid, kun 5 mnd etter fødsel! Har vært prøver i 11 år og fått to flotte jenter ved hjelp av ivf, så jeg føler meg mer fertil nå en noen gang :ler:

Er snart 12 uker på vei så dette ser lovende ut!

Men når dette barnet er født er jeg helt klart ferdig og fornøyd, så min situasjon endte som en solskinnshistorie. Hvem skulle vel tro det etter så mye slit, så jeg er mer en heldig! og veldig takknemlig <3

Å, så heldig du er!! Kan jeg spørre om du fullammer? Fikk du menstruasjon før du ble gravid igjen?

Jeg håper på en til, men vil helst ikke slutte å amme....

 

 

 

Anonymous poster hash: 53fb7...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 41 år og har til mine store overraskelse blitt spontant gravid, kun 5 mnd etter fødsel! Har vært prøver i 11 år og fått to flotte jenter ved hjelp av ivf, så jeg føler meg mer fertil nå en noen gang :ler:

Er snart 12 uker på vei så dette ser lovende ut!

Men når dette barnet er født er jeg helt klart ferdig og fornøyd, så min situasjon endte som en solskinnshistorie. Hvem skulle vel tro det etter så mye slit, så jeg er mer en heldig! og veldig takknemlig <3

Å, så heldig du er!! Kan jeg spørre om du fullammer? Fikk du menstruasjon før du ble gravid igjen?

Jeg håper på en til, men vil helst ikke slutte å amme....

 

 

 

Anonymous poster hash: 53fb7...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulte med to små

 

Jeg er snart 41 år og har til mine store overraskelse blitt spontant gravid, kun 5 mnd etter fødsel! Har vært prøver i 11 år og fått to flotte jenter ved hjelp av ivf, så jeg føler meg mer fertil nå en noen gang :ler:

Er snart 12 uker på vei så dette ser lovende ut!

Men når dette barnet er født er jeg helt klart ferdig og fornøyd, så min situasjon endte som en solskinnshistorie. Hvem skulle vel tro det etter så mye slit, så jeg er mer en heldig! og veldig takknemlig <3

Å, så heldig du er!! Kan jeg spørre om du fullammer? Fikk du menstruasjon før du ble gravid igjen?

Jeg håper på en til, men vil helst ikke slutte å amme....

 

 

 

Anonymous poster hash: 53fb7...10d

 

Hei! Ja jeg er virkelig heldig! Jeg fikk mensen tilbake tre mnd etter fødsel og vi brukte faktisk kondom i begynnelsen bare sånn i tilfelle, da jeg har hørt at man ikke bør bli så raskt gravid etter keisersnitt. Så droppet vi det etterhvert fordi sjansen vår for å bli gravide spontant, uten hjelp, var så liten at vi så på det som kun en drøm. Men da mensen ikke kom tok jeg en test og positiv var den, og hadde blitt gravid etter kun 5 mnd. Jeg fullammet, natt og dag frem til minstejenta var 6 mnd ;) Gravid ble jeg og det er ingenting annet en et mirakel, og hurra for det! Unner deg å være like heldig da! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er snart 41 år og har til mine store overraskelse blitt spontant gravid, kun 5 mnd etter fødsel! Har vært prøver i 11 år og fått to flotte jenter ved hjelp av ivf, så jeg føler meg mer fertil nå en noen gang :ler:

Er snart 12 uker på vei så dette ser lovende ut!

Men når dette barnet er født er jeg helt klart ferdig og fornøyd, så min situasjon endte som en solskinnshistorie. Hvem skulle vel tro det etter så mye slit, så jeg er mer en heldig! og veldig takknemlig <3

Å, så heldig du er!! Kan jeg spørre om du fullammer? Fikk du menstruasjon før du ble gravid igjen?

Jeg håper på en til, men vil helst ikke slutte å amme....

 

 

 

Anonymous poster hash: 53fb7...10d

Hei! Ja jeg er virkelig heldig! Jeg fikk mensen tilbake tre mnd etter fødsel og vi brukte faktisk kondom i begynnelsen bare sånn i tilfelle, da jeg har hørt at man ikke bør bli så raskt gravid etter keisersnitt. Så droppet vi det etterhvert fordi sjansen vår for å bli gravide spontant, uten hjelp, var så liten at vi så på det som kun en drøm. Men da mensen ikke kom tok jeg en test og positiv var den, og hadde blitt gravid etter kun 5 mnd. Jeg fullammet, natt og dag frem til minstejenta var 6 mnd ;) Gravid ble jeg og det er ingenting annet en et mirakel, og hurra for det! Unner deg å være like heldig da! Lykke til :)

Så fantastisk!! Tusen takk, ja det er jo lov å håpe ;) men er jo vanligvis vanskelig å bli gravid under fullamming. Så koselig å høre at du ble det. Sist tok det over et år før jeg fikk tilbake mensen, så er vel lite håp om graviditet igjen, men lov å håpe :)

 

 

 

Anonymous poster hash: 53fb7...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har 3 barn fra før, funnet ny mann uten barn. Er 40, og prøvd naturmetoden et års tid. Så har nettopp avsluttet et IVF forsøk som endte med neg test. Lader oss opp til nytt forsøk. Koster penger ettersom vi ikke får det dekket. Nærmere 50 000 kroner.

Tatt masse tester, og alt virker bra. Litt for høy viskositet hos mannen, som gjør det litt "seigt". Vet ikke om det har noe å si. Men vi hadde iallefall ikke tid til ¨prøve stort lengre på egenhånd følte jeg.

Var også gjennom Pergo Time noen mnd før IVF.

Nå må kroppen bare hvile frem til neste syklus. Har fortsatt troa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...