Gå til innhold

Laminatgulv i stue, noen som har lagt dette?


Ærlige Ærna

Anbefalte innlegg

Vi skal pusse opp, og ser at det har kommet masse virkelig flotte og mer moderne laminatgulv. Dette er jo ekstremt slitesterkt og lett å holde rent, så det frister litt.

 

Men, er det vanlig i dag å legge laminat i stue??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lagt i stua enda, men det kommer. Parketten vår er så stygg. Vi legger laminat i alle rom vi pusser opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har alloc laminat gulv. Vi liker det veldig godt.

Har også på kjøkken og i gangen, men da i annen utførelse enn i stuen

Endret av mphs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg står også i ferd med å bytte ut gulv. Vi har laminat, skikkelig gammel og billig i sin tid. Alle sier jeg må kjøpe parkett. Men jeg kan ikke hjelpe for at når jeg går i andres parkett hjem, så ser det skikkelig stygt og slitt ut etter bare kanskje 3 års bruk. Mitt gulv er derimot ikke en skamme i...Ville dere gått for laminat, denne gangen har jeg råd til å kjøpe litt dyrere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å legge moderne laminat (klikktypen). Jeg la det for mange år siden - den gangen det var med lim..... det var ikke veldig lett....

 

Vurder korkflis (samme system). Det er litt "mykere" å trå på, men like slitesterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har laminat i stue. Det er jo slitesterkt, billig og lett å legge. Ulemper er at det er veldig hardt og kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Vi vurderer også det, vi har hund, og småbarn som kaster leker rundt på gulvet....blir fort hakk. Vi har parkett i gangen i mellomgangen og på soverommene, det bærer preg av barnelek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer også det, vi har hund, og småbarn som kaster leker rundt på gulvet....blir fort hakk. Vi har parkett i gangen i mellomgangen og på soverommene, det bærer preg av barnelek.

Altså blir hakk i parkett mener jeg. Syns derfor laminat høres ut som bedre alternativ og rimelig er det jo også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi har laminat, og kjempefornøyd med det! Lett å legge, ingen riper og absolutt ikke kaldt og hardt slik som de var før :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...