Gå til innhold

Hvordan gjør dere det nedi sprinkelsenga?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For at babyen ikke skal få dyna over hodet sitt? Babyen vår skal over i sprinkelseng nå, så vi trenger smarte tips.

Har dere babyen helt nederst i fotenden? Sovepose eller 80×100 dyne?

 

Noen gode råd? Takknemlig for svar!

 

Anonymous poster hash: 26caa...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på, siden min lille tulle sover i sprinkelsengen sin for første gang i natt. Har allerede vært inne å tatt dyna av hodet 2 ganger... Vi har fortsatt den minste babydyna, i dun. Det værste er at det virker som hun liker å ha dyna tett inntil fjeset, kose med dyna, men da blir jeg bare bekymret for at hun ikke får puste :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.mimmis.no/produkt/1945-carlobaby-dyneholder.aspx?utm_expid=51283403-1.1SOoueeOQ4uQ31TvpQ17sw.0&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.mimmis.no%2Fprodusent%2F66-carlobaby.aspx

 

Jeg har kjøpt denne, men vet ikke hvordan det kommer til å fungere da han enda ligger i babynestet sammen med meg

 

Anonymous poster hash: 1e5ad...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på! Har lest tidligere om flere som presser dyna ned ved madrassen eller mellom sprinklene liksom, men når babyen ligger med føttene inntil den ene enden blir det jo masse overskuddsdyne nederst -hva gjør man med d...?

 

Anonymous poster hash: fc724...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har vi samme problem:-) det som funker for oss er å legge henne i fotenden, slik at hun ikke kan olle seg ned under dyna. bruker 80x100 dyne, men legger den på tvers. da blir den ikke så lang og vi slipper dyneopphoping i fotenden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd litt av hvert, men det beste av alt er en lett dyne med et stivt sengesett (Altså, at stoffet (bomull) er sånt som holdes oppe litt av seg selv- elendig forklart...)). Vi festet dynen i sprinklene nederst i sengen før, men hva om hun snur seg helt rundt i løpet av natten slik at hodet er der beina skal være..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Bra" vi er flere som lurer på dette.....har alt klart til sprinkelsenga, men føler meg nervøs og "ikke klar" :-/

 

-hi

 

Anonymous poster hash: 26caa...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her dropper vi dyna og går over til sovepose en stund! fikk litt hetta da jeg fant babyen sidelangs under dyna i natt. Hun har pleid å ligge innpakka i et teppe som en liten baby-burritos, men vi prøver uten teppe nå pga hun blir for klam. Hun kaver skikkelig i søvne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår ligger midt i sprinkelseng med den nest minste dyna, tror det er 80x100? Han åler seg ikke under, sparker den heller av. Men han ligger foreløpig ganske så i ro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80×100 dyne vi skal over til her også. Men kjenner jeg utsetter det pga bekymringen mtp stor dyne og stor plass. Hun slengr seg litt frem og tilbake i vugga, "slenger seg" liksom i søvn fra side til side. Det er ikke plass nok til at hun ruller rundt eller kommer under dyna, så det er liksom så trygt.

 

Flere tips fra dere som har begynt med sprinkelseng? :-)

 

-hi

 

Anonymous poster hash: 26caa...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg funnet ut hva som har funket hos oss, og det er rett å slett en babydyne med et teppe/ullteppe over der igjen som jeg "strammer" litt mellom madrassen og sprinklene i senga. Da holder dyna seg på plass :) Har ihvertfall funket hos oss i 2 netter nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi sparker av seg dyna hele tiden. Sover derfor kun med ullpysj. Er passelig varm hele natta og sover godt.

 

Anonymous poster hash: b652c...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Min sønn har aldri ville hatt dyne. Vil heller ligge oppå. Men fra han var helt fersk skulle han ha gulpe kluten over ansiktet, så tilslutt fikk han bare ha den der, samme med bamsen. Som han nå bruker som hodepute. Han er nå 2,5 år. Men ja sover uten dyne, men med ull undertøy eller heldekkende pysj. Han hadde nok klikket hadde jeg stappa han nedi sovepose. Han er nok bare varm av seg.

 

Han ligger i alle slags mulige stillinger og enda har han plass på tverre. Senge kanten har jeg tredd annenhver sprinkel bortover. Da er det ingen fare for at han skal få hode/arm/ben under kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sover på junior str dyne. Den som er til sprinkelseng blir fort liten da dem vokser, så man kan egentlig hoppe over den. Bruk heller vugge/vogn str i starten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...