Gå til innhold

Engstelig for sen utvikling hos 1 åring...


Supersnusken

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er litt engstelig for jenta mi på ett år.

Hun reiste seg og gikk rundt møbler allerede ved 9mnd,men etter det har det ikke skjedd noe, hun går ikke enda og virker ikke interessert i å trene heller. Veldig fornøyd med å krabbe! Synes det er rart hun ikke viser noe fremgang snart!

 

I tillegg har hun så vidt pinsettgrepet, ser det av og til men bruker helst hele hånden. Har kun helt nylig begynt å putte mat selv i munnen.

 

I tillegg har hun vært veldig treg med å lære å spise, og hun tygger fremdeles ikke, bare suger på bitene til hun svelger de. Forsøk tå gi store biter brød som må tygges men hun gjør det ikke.

 

Jeg er veldig flink til å bekymre meg, og har blitt kjempeengstelig etter å ha lest litt for mye på internett kanskje.... Noen som har noen tanker eller erfaringer rundt dette? Veldig takknemmelig for noen svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg høres dette ut som en helt normal 1-åring og en i overkant hysterisk mor ;):) om du virkelig er bekymret er nok ikke Internett plassen å søke svar. Kontakt heller helsestasjon/lege. :)

 

Anonymous poster hash: 6cf11...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også hun høres helt normal ut.

Gutten min er jo født helt likt som jenta di. Han holdt seg i bordet mange mnd før han gikk. Jeg tenkte det samme som deg og så plutselig så løsnet det : )

 

Pinsettgrep har jeg ikke tenkt så mye på men det er vel oftere han bruker hele neven ! Men jeg vet hvordan tankene løper når en først begynner å bekymre seg ; ) prøv å ikke les på nettet !!!!

 

Ungen høres hvertfall veldig normal ut : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Alt fra 9 mnd til 18 mnd er innenfor normalen når det kommer til å lære seg og gå! Jenta vår er 15 mnd, og har gått langs bord osv lenge, men det er først nå at hun føler seg trygg nok på å slippe seg helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei!

 

Er litt engstelig for jenta mi på ett år.

Hun reiste seg og gikk rundt møbler allerede ved 9mnd,men etter det har det ikke skjedd noe, hun går ikke enda og virker ikke interessert i å trene heller. Veldig fornøyd med å krabbe! Synes det er rart hun ikke viser noe fremgang snart!

 

I tillegg har hun så vidt pinsettgrepet, ser det av og til men bruker helst hele hånden. Har kun helt nylig begynt å putte mat selv i munnen.

 

I tillegg har hun vært veldig treg med å lære å spise, og hun tygger fremdeles ikke, bare suger på bitene til hun svelger de. Forsøk tå gi store biter brød som må tygges men hun gjør det ikke.

 

Jeg er veldig flink til å bekymre meg, og har blitt kjempeengstelig etter å ha lest litt for mye på internett kanskje.... Noen som har noen tanker eller erfaringer rundt dette? Veldig takknemmelig for noen svar!

 

Min jente er 11 mnd og reiser seg ikke engang! Men svært aktiv uansett. Bruker pinsettgrepet når hun spiser og hun og spiser små biter selv om hun har tenner. Kommer når det kommer, men gåing trenger du ikke engste deg for om hun reiser seg vel! Min eldste gikk ved 14 mnd

 

Anonymous poster hash: e2fc0...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...