Gå til innhold

Hvem skal jeg velge


Lille_due

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har ett stort dilemma:(

 

Eksen forlot meg da jeg var gravid i 26 uke. Vi hadde vært sammen i 11 år, og ventet vårt første barn.

Han kom hjem fra jobb en dag og sa plutselig at han ikke trodde han ville dette lenger.

 

Jeg tok bruddet kjempetungt. Dagene bare forsvant. Jeg hadde ikke lyst på mat, og fikk ikke med meg noe som skjedde rundt meg. Jeg elsket ham jo så høyt. Hvordan kunne han gjøre dette mot meg?

 

Det virket plutselig som han hatet meg.

 

- han visste ikke hvorfor. Det var så mye, sa han. Alt og ingenting.

- nesten samtidig begynte han og treffe en annen kvinne.

 

Det var akkurat som å snakke til en vegg hver gang jeg prøvde og få utav han hva det var som hadde skjedd.

-det hadde ikke noe med den nye jenta og gjøre sa han, det var helt tilfeldig at det ble henne. Hun bare var der.

 

Vi begynte å gå på samtaletimer hos en parterapaut etter oppfordring fra jordmor.

-Der vi fikk kartlagt hvilke problemer/mangler vi hadde i forholdet. Det viste seg at begge hadde samme oppfatning av hva som ikke funket.

 

Han fikk være med på fødselen, og bodde sammen med meg noen uker etterpå for og hjelpe til med barnet. Dette gjorde utrolig vondt, da jeg viste at han nå var sammen med den andre kvinnen på ordentlig.

 

I slutten av januar da barnet var 3 mnd skjedde det pluselig noe. Han skrev at han elsket meg masse enda.

Han begynte og komme oftere på besøk, og plutselig virket det som han ville ha meg tilbake, og det var slutt mellom dem.

 

Jeg reiste på ferie til slektninger i 14 dager i den tro at vi skulle prøve på nytt når jeg kom tilbake.

 

Noen dager ut i ferien skrev han at han hadde vært hos doktoren og fått medisin for depresjon.

 

Da jeg kom hjem, var de sammen igjen.

 

Etter dette fikk jeg meg ny kjæreste. Jeg kom fram til at jeg skulle prøve og drite i han, og prøve og komme meg videre.

 

Den nye kjæresten passer meg perfekt på alle områder. Nesten.

 

Han har en flott, inkluderende og omsorgsrik familie. Han hjelper til hjemme, og gjør ting uten at jeg trenger og spørre. Han elsker meg og barnet kjempehøyt. Han er overlykkelig over at jeg ga han sjangsen til og leve i ett familieliv. Jeg føler at han har nesten de samme grunnverdiene i livet som meg, og vi har det helt ok.

 

Men jeg elsker han ikke:( jeg har aldrig vært forelsket i han heller.

Jeg er glad i han, og han hadde vært perfekt som bestevenn.

 

Jeg håper at barnet skal våkne på kveldene, slik jeg kan ta han over i sengen vår så jeg slipper og tenke på at vi skal ha sex. Dersom jeg legger meg før han, slukker jeg lyset og later som om jeg sover får å slippe og ha sex... Skal jeg ha det slik resten av livet?

 

Helt siden vi ble sammen har jeg tenkt på dette. Samtidig har jeg hatt i bakhodet at dette kansje kommer av at jeg savner eksen, og fremdeles elsker han. Men hvor lenge skal jeg vente på at følelsene som mangler dukker opp? Dette er jo ikke rettferdig ovenfor den nye kjæresten heller:(

 

Nå har barnefaren tatt kontakt igjen. Han sier han er klar for dette nå. Han vet hva han vil. Tiden vi har hatt fra hverandre har gordt han godt sier han. Han savner meg.

 

Jeg elsker han enda, og tenker på han 100 ganger hver dag. Han er jo også faren til barnet.

 

Er det noen som har råd eller erfaringer som kan hjelpe meg i prosessen med og ta et valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg hadde kunnet stole på barnefaren uansett, når han vingler sånn frem og tilbake :-S Men det er heller ikke sånn at du skal "grue deg" til å kanskje måtte ha sex med den nye kjæresten din. Dersom du ikke har følelser for han er det kanskje ikke meningen dere skal være sammen? Forstår dette blir utrolig vanskelig for deg, uansett hva som skjer.. Håper det ordner seg for deg uansett! <3



Anonymous poster hash: 2a154...1ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg synes ikke du skal velge noen av dem, ihvertfall ikke enda.

 

Jeg synes du skal flytt for deg selv, finne din egen styrke og bygge deg opp et godt liv sammen med barnet ditt. 

 

Så får du se etterhvert om du vil ha noen av disse mennene som kjæreste, kanskje er ikke noen av dem den rette for deg, eller kanskje finnes det følelser der som gjør at du ikke klarer deg uten en av dem. Men å gå rett fra den ene til den andre, vingle frem og tilbake osv er ikke bra for noen. 



Anonymous poster hash: cbb51...e07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...