Gå til innhold

Når begynte din baby å sove 1 lur?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rundt 10 mnd. Aldri hatt noe sovehjerte for å si det sånn.. Sov ca fra 13-14. La seg i 19-tiden, opp i 05-07 tiden. Mye våken om natten, men ikke lenge om gangen heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har startet for en uke siden. Vår gutt er 11 mnd. Sover fra ca. 1200- ca. 1400. Merker han er ganske trøtt når kl. er 1100 og 1800, men passer bare på å gi han litt energi i form av en smoothie, en frukt eller lignende. Han legger seg ca. 1900 og sover til 0600, men hender han våkner 1-2 ganger i løpet av natten (sovner fort igjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hun var 11 mnd ca. Det skjedde av seg selv. Hun nektet å sove da jeg la henne på formiddagen. Så da drøyde vi den litt, og da ble det så sent da hun egentlig skulle hatt lur nummer to at jeg holdt henne våken til leggetid kl 19. Men det er em overgangsperiode. Det hender hun fortsatt sover en kort lur på ettermiddag, spesielt hvis vi kjører bil på den tiden av døgnet. For det sovnet hun lettere. Nattesøvnen endret seg ikke så veldig. Det vi sleit med en stund var at hun våknet 5.30 hver dag. Men da la jeg henne en time senere et par netter, og så et kvarter tidligere for hver natt til vi var tilbake på kl 19 - 19.15. Det hjalp veldig! Plutselig sov hun til sju istedet. Deilig for mor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere gått inn for å innføre en lur eller har dette gått seg til av seg selv? Min lille fyller snart ett år og merker at det blir bare tull av to dupper da den siste igrunn blir for sen i forhold til når han blir trøtt på kvelden. Har det tatt lang tid før dette har gått seg til isåfall? Har prøvd de siste par dagene å la han ha bare en dupp midt på dagen, men sover bare en halvtimes tid uansett om han ligger inne eller i vogn, og det er jo for lite. Han har riktignok aldri vært en supersover på dagtid. Sover lengre om vi er ute og triller da, men vil jo gjerne at han kan få den søvnen han har behov for uavhengig av det.



Anonymous poster hash: b4f56...b6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå er vi over på 1 lur. Det gikk egentlig av seg selv. Ble vanskeligere å legge på begge lurene, og den ene dagen sovnet hun "aldri" på lur 1, så da var det bare å drøye en god time før vi la henne og da sov hun 2,5 time. Nå sover hun mellom 1,5-2 timer.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 48264...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Mi er 14 måneder og har sovet kun en dubb siden ettårsdagen. Hun sover fra 20.00-08.30 uten å våkne, og har gjort det siden hun var to måneder gammel. På dagen sover hun fra 13-15 (sånn ca.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vår eldste gikk over til 1 lur den uken hun fylte ett år, minstemann var bare 8 mnd. De styrte det helt selv - helt umulig å få dem til å sove ettermiddagslur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

Har dere gått inn for å innføre en lur eller har dette gått seg til av seg selv? Min lille fyller snart ett år og merker at det blir bare tull av to dupper da den siste igrunn blir for sen i forhold til når han blir trøtt på kvelden. Har det tatt lang tid før dette har gått seg til isåfall? Har prøvd de siste par dagene å la han ha bare en dupp midt på dagen, men sover bare en halvtimes tid uansett om han ligger inne eller i vogn, og det er jo for lite. Han har riktignok aldri vært en supersover på dagtid. Sover lengre om vi er ute og triller da, men vil jo gjerne at han kan få den søvnen han har behov for uavhengig av det.

 

Anonymous poster hash: b4f56...b6b

 

Hvis han våkner mye om natten 1-2 ganger, eller hvis han våkner hver eneste natt så kan dette faktisk være et tegn på at barnet får for lite søvn. Min er 1 år og sover fra 19 på kvelden til halv 6, 6 om morgenen. Han har ofte to napper om dagen (ca 3timer tilsammen). Dog passer vi/barnehagen på at han ikke sover etter kl.16. De gangene han bare sover en gang i barnehagen får han en mye mer urolig søvn. Nå har alle barn forskjellig søvnbehov, men en halv time om dagen i den alderen hørtes litt lite ut kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...