Gå til innhold

bytte pupp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ei på 1 uke, og hun spiser hele tiden, sitter med puppa ute døgnet rundt og føler ikke hun blir mett, men er dette vanlig ? at de vil ha mat hele tiden og ikke sover nesten? hun griner ikke, men hun lager akksom missfornøyde lyder og er urolig og sutrette helt til hun får pupp. 

 

men det jeg lurte mest på er , jeg har brystimplantat, når vet jeg om jeg skal bytte pupp ? at hun får i seg dem fetende melka og, hun ligger minst 30 min på ene puppen hver gang jeg ammer, og så slepper hun og etter 5 min vil hin somregel ha mer, skal jeg ta samme pupp da eller bytte? de blir ikke blaute så jeg vet jo ikke når puppan er "tom" å jeg kan ta andre bryst, er redd at hvis jeg gjør det så får hun ikke dem fete melka, men ja off.. er helt ny på dette så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.



Anonymous poster hash: b0b54...ed8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt vanlig at så små spiser hele tiden. Hun må jo mase på puppen for at produksjonen skal øke. Jo mer du orker å amme, jo mer melk vil du få, og jo mer melk du får, jo mer får hun i seg ved hvert måltid. Da vil tiden mellom ammingene øke. 

Jeg klarte ikke heller kjenne når puppen var tom, men ammepoliklinikken anbefalte maks 30 minutter på hver pupp, da er sjansen for å bli sår mindre, og hun får godt av den fete melka :) 

Dersom han har spist i en halvtime av en pupp, så gir jeg av den andre puppen først ved neste måltid. Hvis han bare spiste litt av den ene puppen på slutten av forrige måltid, så gir jeg av samme pupp ved neste måltid. Hmm.. var det forståelig? :D



Anonymous poster hash: 1f1f4...6dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også silikon i brystene og ammer. Her får baby først fra en pupp, så bytter jeg ved neste måltid. Har gjort det i 3 mnd nå, og det virker som knøttet får nok mat. Jeg ville nok ikke ammet mer enn 30 min på en pupp, da er den så og si tom også. Så hvis babyen din vil ha mer melk etter en halv time så ville jeg byttet bryst ;) Babyer er flinke til å tømme puppene, så ikke vær redd for at den ikke får nok fet melk, det gjør den ;) 



Anonymous poster hash: 3b677...1f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...