Gå til innhold

Adventsrapporten


weihnachtmarkblomstre

Anbefalte innlegg

Ohm jule med din glæde! (jepp, jeg leser til eksamen innen elektro, så her går det i Ohm og Joule!) ...og alt man skal rekke. Føler dog jeg har startet tidlig og ligger godt ann. Hvaman huske?

 

 1. Julegaver - mangler 6 av 13, så over halvveis!

 2. Julekort - uuups...

 3. Julevask - næsj, vaske gjør man til våren... kanskje

 4. Julebakst - rundstykker  + 5 slag i boks, 2 igjen

 5. Juleantrekk - check

 6. Julemat - surkål og tyttebærsyltetøy i boks, må bestille ribbe og lage medisterkaker

 7. Julepynt - har lys & servietter samt årgansstæsj og nok juletrepynt, mangler bordpynt

 8. Juleovernattingsgjester - Må ha opptelling på gjestedyner, sengetøy og håndklær

 9. Juleblomster - sløyfes pga allergi, og fordi alle mine orkideer mirakulløst har våknet til live igjen!

10.Juleglede - VIKTIG - Passe på å kose seg :nisse:

 

Noe glemt???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11. Julestrømper - lokalisert, julehefter innkjøpt, mangler snop

Endret av weihnachtmarkblomstre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så god du er :D 

 

Kopierer bare fra deg, håper det er i orden :)

 

 

 1. Julegaver - mangler ehm noen. Har kjøpt mange da. Noen skal få julekurver, da kan det godt være fersk sjokolade, kaffe ol. :D

 2. Julekort - tatt, bestilt, mottatt, sendt ut 20, mangler minst like mange frimerker til.

 3. Julevask - det får duge det som vaskehjelpen gjør.

 4. Julebakst - har laget pepperkakehus til både morfar og oss, har også laget pepperkaker og kakemenn/damer/dinosaurer.

 5. Juleantrekk - kommer an på hvor stor jeg har blitt (vekta går opp, str. går ned..)

 6. Julemat - tja har funnet ut hva vi skal ha. Men har god tid enda.

 7. Julepynt - har servietter, mangler også bordpynt, jeg mangler lys og pynt og slikt.

 8. Juleovernattingsgjester - Regner med faren min kjører hjem igjen når kvelden er slutt.

 9. Juleblomster - må ha julestjerne og en oppsats siden vi (endelig) skal ha aften hjemme. Har god tid enda.

10.Juleglede - VIKTIG - får utsette det litt akkurat for øyeblikket.

11. julestrømper - de ligger klar i skapet. Mangler fyll.

 

12. ønske julefreden velkommen inn - slipper å tenke på det til mannen kommer hjem igjen til helga om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere! Her blir det minimalt med julestress i år. Svigermor har lovet å svinge seg med vaskekosten her, siden jeg er midlertidig satt ut av spill, og dessuten på størrelse med en middels sjøku om dagen. Men ellers blir det fint lite, bare se:

 

 1. Julegaver - ferdig!! Lenge leve netthandel :D Bare å vente på at julegavene dumper ned i posten, julenissen får lite å dra på i år.

 2. Julekort - oi. Nei. Det glemte vi. Æææh.. Jul-e-post?

 3. Julevask - svigermor, eller julesvigermor skal hjelpe til med det skrikende nødvendige, ellers blir det, tja, vårpuss. Kanskje.

 4. Julebakst - Næh, de har da så fint gårdsutsalg rett oppi veien.... men kanske noen kokosmakroner. 

 5. Juleantrekk - Jepp. Kjole, størrelse telt. 

 6. Julemat - minimalt. Invitert bort hele jula, og dessuten frister det lite. Blir en runde med grøt før jul, og kanskje jeg må strekke meg til en ribbe på lille julaften. Bare for å få inn julelukta :D

 7. Julepynt - har den store kassen med julpynt på loftet, og gubben til å bære den ned. 

 8. Juleovernattingsgjester - Ingen i år (heldigvis vil jeg nesten si)

 9. Juleblomster - blir nok etterhvert. Men ikke ennå. Har fortsatt en ildtopp som ikke er heeelt vissen... 

10.Juleglede - DET skal det bli! 

11. Julestrømper - Ligger forhåpentligvis i nevnte store kasse med julepynt. Hvis ikke blir det krisehandling eller panikksying (det siste har jeg særdeles lite god erfaring med). Innholdet er i stor grad i orden. 

12. Juletre - Kortreist, et av de små trærne i skogen nærme veien ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått meg jobb som julehjelp på en blomsterbutikk,(også søndager fremover) så det eneste jeg har fått til i år er blomstene. Men jeg lager konfekt hvert eneste år så det begynner også å komme på plass:D

Og siden jeg har vært arbeidsledig frem til nå, så får alle konfekt i julegave, så det er også nesten på plass.

 

Resten får min bedre halvdel fikse:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker. Juleantrekk! Ungenes finstas er i boks, men jeg har helt glemt klær til meg selv. Alt man skal tenke på... Takk for påminnelsen, i år fortjener jeg både ny kjole og nye sko 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dress til minste er nå i box. Mannen går med det han alltid gjør hehe :)

 

Mangler dress til eldste og noe til meg. Har kjøpt noe nytt, meen har jo enda tid til å gå å klore i butikkene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status etter første uke:

 

1. Julegaver - mangler 1

2. Julekort - bestilt

3. Julevask - næsj, vaske gjør man til våren... kanskje

4. Julebakst - kun mozartkuler gjenstår

5. Juleantrekk - check

6. Julemat - medisterkaker også i boks, må bestille ribbe

7. Julepynt - vesla har laget bordpynt til meg, så check!

8. Juleovernattingsgjester - Må ha opptelling på gjestedyner, sengetøy og håndklær

9. Juleblomster - sløyfes pga allergi, og fordi alle mine orkideer mirakulløst har våknet til live igjen!

10. Juleglede - ferdig med eksamen, jeg koser meg!

11. Julestrømper - lokalisert, julehefter innkjøpt, mangler snop

12. Juletre - hm, sjekke at lysa virker og holde utkikk etter toppstjerne

 

Feeling good!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13. Julenissen - hjelpes, tenk om jeg hadde glemt å booke nissen!

Endret av weihnachtmarkblomstre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

1 uke igjen, på tide med en status:

 

1. Julegaver - mangler stadig 1 (men nå fikk jeg mail om at jeg kan nettbestille den innen kl 15 i morgen og få den levert på døra!)
2. Julekort - check
3. Julevask - nok et mirakel, huset vaskes i dag (ikke av meg), check
4. Julebakst - check
5. Juleantrekk - check
6. Julemat - mangler en plan på ekstra saus, vet at det ikke blir nok med den som lages av skyen...
7. Julepynt - check!
8. Juleovernattingsgjester - check
9. Juleblomster - muligens litt juledekorasjoner hvis tid og inspirasjon til rådighet
10. Juleglede - check
11. Julestrømper -  mangler snop
12. Juletre - hm, sjekke at lysa virker og holde utkikk etter toppstjerne

13. Julenissen - check         

14. Julenek - sette på handlelista ved innkjøp av juletre

 

Det blir jul!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Her går førjula sin skeive gang, og huset ser *kremt* verre ut enn det gjorde sist jeg skrev liste. Men mannen har lovet å rulle opp ermene og ta i et skikkelig tak i helga, så vi får julestemninga snikende inn her i år vi også :) Det blir utelukkende for juniors skyld i år da mor er et drog som ligger på sofaen om dagen, og far en dobbeltarbeidende mann som er utslitt når kvelden endelig kommer. Gud, det skal bli godt å bli ferdig med graviditet, og jeg sier bare: aldri mer! Nå er jeg lei av å være dårlig!

 

 1. Julegaver - check. Det samme gjelder bursdagsgavene som må leveres rundt juletider.

 2. Julekort - nope det ble ikke noe av i år... 

 3. Julevask - til helga! Minimalt, men akkurat nok til at vi kan ha gjester.

 4. Julebakst - prøve seg på pepperkaker runde 2 på lørdag

 5. Juleantrekk - Underveis i posten. Forrige nette bestilling viste seg å være en nattkjole (!)

 6. Julemat - mangler ribba, har tilbehør (jeg er sær og skal kun ha ribbe fra frittgående gris, så da må jeg til byen og venter til neste kontroll på sykehuset)

 7. Julepynt - har den store kassen med julpynt på loftet, og gubben til å bære den ned. Venter fortsatt på det, blir til helgen.

 8. Juleovernattingsgjester - Fortsatt ingen, og fortsatt like lettet ;)

 9. Juleblomster - en azalea i vinduet, men forhåpentligvis snart også et par julestjerner. Ellers er det fullt i vinduskarmen, så planter har jegalltids nok av. 

10.Juleglede - DET blir det :)

11. Julestrømper - Fikk tidenes største strømper av pappa, de må ha vært Shrek sine eller noe sånt, så da blir det mer handling til strømpa, for det jeg har fyller bare såvidt tærne. 

12. Juletre - Plast, børstes støv av og bæres inn fra låven. Har ikke ork til å støvsuge barnåler i år. Kjøpt litt ny pynt, og har endel fra før. Lys ok, til og med stjerne er vel på plass :) 

13. Julenisse - Svigermor ordner!

14. Julenek - Snart blir det et stykk syrin pyntet med lys og meiseboller utenfor :) 

15. Julesnø - Check! Skiføret på plass, omsider! Julekulda har også tatt turen. Brrr... Noe som automatisk leder til god julefyring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du også sånne julebursdagsbarn ja. Glemmer de jo alltid og tror jeg er ferdig når julegavene er i boks. Men akk, da har jeg altså 4 bursdagsgaver igjen!

 

Vi har også store julestrømper, vesla brukte sin som sovepose i fjor...

 

Ååå, snø! Ikke noe vits i å ha det på lista på disse kanter. Her får man julestemning når vinden uler rundt hushjørnene og regnet smeller i ruta!

 

Nå gleder jeg meg til å komme hjem til rent hus og ferdig middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er alltid noen bursdagsbarn som plutselig dukker opp i hodet etter julehandelen. Tenker ikke over det først, for de har jo allerede fått en gave øremerket seg, og så må man plutselig finne en til, og så blir det bråhast. Men det er jo kos og da, bursdag er bursdag! Og det gjelder å få tak i papir som ikke er julete (der er vel jeg strengere enn mottakerne, jeg mener det bør skilles mellom jul og bursdag for alle ;) )

 

Har du tips til noe stort og billig som kan passe i julestrømper?? Vurderte å fylle deler av den med ferdig oppblåste ballonger ;) Sovepose ja, det blir spennende å se hva junior sin blir brukt som i år ;) Hakeslipp regner jeg i alle fall med at det blir, mor så lite intelligent ut selv da bestefar kom drassende med strømpene til bigfoot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhoi, reinsdyrgevir hadde vært noe :D Kan Nille ha noe sånt tro? Rådyret var nett, men med en times kjøretur til Ikea så utgår det på samme måte som høye kneløft om dagen :P 

Nææ, strømpa må kanskje ikke fylles helt, men har tenkt at det ser litt stusselig ut med en slunken julestrømpe. Min barndoms strømpe (som i og for seg var 1/4 av denne) var alltid fylt til overflod, og det var halve stasen å se før vi pakket opp ;) Popcorn var ikke dumt, det er en stooor favoritt hos junior, så da kan jeg faktisk poppe opp en del og fylle i en pose som får ta en del av plassen :D 

 

Har kjøpt inn litt forskjellige småtterier han har ønsket seg i løpet av julemåneden, et par biter med julepynt, et lite puslespill, en legobil, og så får han litt frukt han liker (mango av alle ting), og selvsagt snop. Da bør det vel begynne å bli bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri hatt julestrømper, vi!

Men status som følger:

1. Hørt Juleoratoriet - Ja. I bilen i kø.Og med tre 12 år gamle gutter i baksetet på vei fra bursdagselskap, under strenge formaninger om at dette hører til allmenndannelsen, så vennligst len dere tilbake og LYTT:

2. Hørt Sondre Bratland - Rosa frå Betlehem - Nei. Finner ikke cd'en

3. Juleskinke - Ja. I lake bak huset (ikke glemme når vi reiser på lørdag)

4. Julekort - JA alle skrevet de fleste sendt. I dag.

5. Kaker - Ja. Pepperkaker, pepperkakehus(klart til i morgen når naboene kommer på middag og huspynt), peppernøtter, berlinerkranser, makroner til hoffdessert, noen få kokosmakroner

6. Gaver. Mnja...nesten

7 Blomster til lærere - ja. Ikke skrevet kort, det skal jeg nå bare jeg blir ferdig med dib

8. Pakke for 14 dager i all slags vær for hele familien.-Nix

9. Reise. Lørdag morgen. Da drar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha!

16. Pepperkakehus, men pynting må vente til lillejulaften (sette det jeg trenger på handlelista)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 1. Julegaver - mangler å pakke 1 + kanskje noe ekstra til mannen i siste liten..

 2. Julekort - tatt, bestilt, mottatt, videresendt.

 3. Julevask - det får duge det som vaskehjelpen gjør. Hun kommer 23. desember og tar julevasken :D

 4. Julebakst - har laget pepperkakehus til både morfar og oss, har også laget pepperkaker og kakemenn/damer/dinosaurer.

 5. Juleantrekk - får finne noe brukende i skapet. Kanskje jeg kjøper ny kul strømpebukse om jeg gidder.

 6. Julemat - tja har funnet ut hva vi skal ha. Men har god tid enda. Skal handle på mandag og tirsdag.

 7. Julepynt - har pyntet til jul. Kjøpt ny pynt og servietter. Mangler bordpynt. Kjøper nok ikke mer, tar det jeg har.

 8. Juleovernattingsgjester - Regner med faren min kjører hjem igjen når kvelden er slutt.

 9. Juleblomster - må ha julestjerne og oppsats siden vi (endelig) skal ha aften hjemme. Kjøper over helga og håper de lever til jul.

10.Juleglede - VIKTIG - på plass :D

11. julestrømper - de ligger klar i skapet. Prøver å holde skjult for mannen hvor innholdet er :P

 

12. ønske julefreden velkommen inn - jeg har stresset litt masse og blitt litt dårlig, ellers bare godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista krymper...

 

6. Julemat - kontroll

9. Juleblomster - går for tre buketter røde tulipaner

11. Julestrømper - mangler snop og reinsdyrgevir

12. Juletre - pyntet!

14. Julenek - mangler

15. Julefrokost - må skrive liste

16. Julepepperkakehus - liming og pynting gjenstår

17. Juleneglelakk - trur jaggu jeg rekker det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...juleneket ble aldri med hjem, men juleneglelakken er på og strømpene er fylt!

 

Gledelig jul alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...