Gå til innhold

Fra Nan 3 til melk


Novemberdama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det lurer jeg på og... Dattera mi har akkurat fylt ett år og jeg tenkte å begynne litt gradvis. Ha litt og litt melk sammen med mme i flaska, og så se. Er selv litt laktoseintolerant, så må holde et ekstra øye med henne.

Hvordan har du tenkt til å begynne?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynte du med nan3??

Jeg gir bare nan2 og tentke bruke det nå den siste mnd før hun er 1 år. Men hun får smake små mengder kald melk nå, sånn 1 liten sup innimellom, virker som hun syns det er veldig godt!

Det er jo Laktose i mme (med mindre du har gitt nutramigen) også så sånn sett er vel ikke overgangen til vanlig melk så veldig mye å tenke på. Det er vel heller det å få de til å like det..

 

Anonymous poster hash: 50883...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg på og... Dattera mi har akkurat fylt ett år og jeg tenkte å begynne litt gradvis. Ha litt og litt melk sammen med mme i flaska, og så se. Er selv litt laktoseintolerant, så må holde et ekstra øye med henne.

Hvordan har du tenkt til å begynne?

:)

Nan inneheld meir laktose enn vanlig melk, så der kan du nok ta det heilt med ro. Vi er "programmerte" til å tole laktose som babyar, morsmelk inneheld mykje av det. Laktoseintoleranse kjem etterkvart (hjå det store fleirtalet på verdsbasis), så det er større grunn til å vere obs når ungen blir eldre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynte du med nan3??

Jeg gir bare nan2 og tentke bruke det nå den siste mnd før hun er 1 år. Men hun får smake små mengder kald melk nå, sånn 1 liten sup innimellom, virker som hun syns det er veldig godt!

Det er jo Laktose i mme (med mindre du har gitt nutramigen) også så sånn sett er vel ikke overgangen til vanlig melk så veldig mye å tenke på. Det er vel heller det å få de til å like det..

 

Anonymous poster hash: 50883...0f1

Startet med det når hun var 9 måneder. Står jo på pakken til Nan2 at de anbefaler å gå over til Nan3 ved 9-måneders alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spurte helsesøster i dag og hun sa at når de var 1 år var det bare å gå over til vanlig lettmelk, så vi skal halvblande til pakken vi har med Nan er tom også blir det lettmelk.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med vanlig melk ved ett år til måltider. Men gav nan på flaske om kvelden frem til 15 mnd. Nå gir vi kun vanlig melk

 

Anonymous poster hash: 52e17...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynnte å gi vanlig melk når han var 1 år, å han ELSKET det, begynnte å blande gradvis så han skulle vende seg til det men så skulle besteforeldrene passe å de glemte å blande så da fikk han det rent, å var et sikkelig styr å få han til å spise vanlig mat igjen da, han hadde jo beynnt å spise bra når han fikk smake det, men var noen uker han nektet helt å spise mat, skulle bare ha melk, så tror nok det skal gå fint å bytte :P bare pass på å ikke gi for mye melk er jo ikke bra det heller 



Anonymous poster hash: e5795...c22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

Det lurer jeg på og... Dattera mi har akkurat fylt ett år og jeg tenkte å begynne litt gradvis. Ha litt og litt melk sammen med mme i flaska, og så se. Er selv litt laktoseintolerant, så må holde et ekstra øye med henne.

Hvordan har du tenkt til å begynne?

:)

Nan inneheld meir laktose enn vanlig melk, så der kan du nok ta det heilt med ro. Vi er "programmerte" til å tole laktose som babyar, morsmelk inneheld mykje av det. Laktoseintoleranse kjem etterkvart (hjå det store fleirtalet på verdsbasis), så det er større grunn til å vere obs når ungen blir eldre.

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Kanskje litt flaut, men datteren min får MME på flaske tre ganger pr dag enda...Av ingen annen grunn en at hun elsker det. Hun har aldri brukt sutt eller suttet på tommelen, har ingen favorittkos, men elsker den varme melkeflasken sin og blir helt salig i blikket når hun får den. Hun drikker også noe vanlig melk og kan greit drikke fra lite glass eller kopp.

Det er på tide å avvenne henne med MME nå, men gruer meg litt kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...