Gå til innhold

Virkelig nødvendig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må man smøre ansiktet til baby når man går ut nå?

 

Mamma kjefter på meg fordi jeg ikke smører henne. Jeg mener at hun er jo gradvis blitt tilvendt det kalde været siden i sommer. Er vel ikke nødvendig? Ikke når det er lavere enn nullpunktet i alle fall?

 

Anonymous poster hash: 13a00...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smøre for hva?

Jeg har 3 barn og har aldri smurt de med annet enn solkrem (men det skal kun brukes om de er over året.) De trenger da ikke smøres dersom det ikke er noe behov for det. Minsta er 2 år nå og vi har fortsatt den minituben med salve som vi fikk i apotekpakken da hun var nyfødt. Så mye blir hun smurt! (Dette er inkl. rompesmøring ved sårhet).



Anonymous poster hash: 389fa...6a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mini her har helt røde kinn og er så tørr, så jeg er nødt til å smøre henne. Aner ikke om det er en reaksjon på kulde eller hva, men jeg smører henne med ansiktskrem fra Babyline uansett... :) Tror dere at det kan være reaskjon på kumelk? Jeg spiser litt ost her og der, og drikker litt melk iblant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var han ene litt større enn baby, kansje mellom 1 og 1 1/2 år men ble litt hvit i kinna etter å ha vært ute i kulda. Ville ikke smørt hvis ikke det var noen form for reaksjon i huden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri smurt han i ansiktet fordi vi skal ut i kaldt vær, og ville nok latt være med mindre det er hudreaksjoner. Ihvertfall om barnet ligger mest i vogn. Ved turer i bæresele/meis og kaldere vær med noe vind kunne jeg kanskje vurdert å smurt med en kuldekrem av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...