Gå til innhold

Rotavirus


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å høre andre sine meninger om den nye vaksinen som babyer får på 6 ukerskontrollen mot totaviruset.

 

Alltid vært for vaksiner som går inn under vaksinasjonsprogramnet men denne gjør meg litt usikker. Så ønsker å høre hva andre mener om denne

 

Anonymous poster hash: 89f7b...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Vi tok den vaksinen når den kom nå. Det er jo etter det jeg har lest en helt trygg og godt testet vaksine. Det er gitt millioner doser til babyer over hele verden, den er bare ny i Norges vaksinasjonsprogram. Selv om rota ikke tar norske liv pga vårt gode helsevesen tar den jo liv i andre land. Og bortimot alle barn blir smittet før de er to år. Noen blir lagt inn på sykehuset pga fare for dehydrering. Hvis alle får vaksinen kan vi kanskje på sikt utrydde viruset? Det tenker jeg i alle fall er bra! Og så kan vi ved å vaksinere barna våre hindre at sykdommen spres, slik at de barna som er svake og ikke kan vaksineres kan slippe å bli syke fordi smitten ikke går rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Denne er dessuten en drikkevaksine og ikke sprøyte. Hørt også at den er helt ufarlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...