Gå til innhold

Natten....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min baby på 5,5 mnd vil ikke sove i senga si om natta... Han legger seg for natta kl 20 og sover til 22... Då våkner han som regel gråtende, og det er en slin sår gråt som borer seg inn i mammahjerterota... Det er vanskelig å få roet ham ned, jeg kan stryke på ham hysje og bysse ham, men ingenting funker. Det eneste som hjelper er å legge seg sammen med ham i vår seng. Da roer han seg ig sovner. Dette resulterer i at han ligger sammen med meg resten av natta. Noen som har noen råd?

 

Anonymous poster hash: e3602...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mi hadde litt problemer med å finne roen i egen seng helt i starten. jeg prøvde derfor å legge et helseteppe brettet på den ene siden av senga (som en lav, liten pute), sånn at d lå helt inntil den ene sida av kroppen hennes.. Og så introduserte jeg en kosebamse. Bamsen la jeg ved hodet hennes, helt inntil kinnet og med beina på bamsen litt over halsen. dette pluss en smokk var gull verdt for oss! hun fant roen myyye raskere på dag 2 med dette, og siden har det ikke vært noe problem.

 

når hun først har våknet har jeg gått inn til henne og gitt bamse og smokk, dyttet helseteppet godt inntil henne og strøket henne forsiktig over hodet uten å snakke til henne. jeg er alltid i rommet sammen med henne hvis hun er urolig (uten at hun vet at jeg er der), sånn at hvis hun fortsetter å være urolig så går jeg bort til henne hvis hun begynner å skrike og gjør samme prosedyre. hun kan ligge å sprelle med beina og lage snakkelyder og stønnelyder uten at jeg går bort. går kun bort hvis jeg hører det er et skrik på gang, eller hvis hun plutselig får skrikeanfall.

 

teorien min er at med den metoden har hu funnet ut at jeg er der, og at alt er ok. hu er blitt trygg alene fordi hun alltid har fått respons når hun har vært urolig/utrygg. men jeg har vist at det ikke finnes et alternativ. hun skal ligge der og sove.

 

har dessverre ingen andre råd. håper noen andre har gode svar!



Anonymous poster hash: d7313...952
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen babyer er avhengig av mer nærhet enn andre :) de er forskjellige de små også. Vi har også en nærhetsbaby som sover sammen med meg på natten.

 

Anonymous poster hash: f2457...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen babyer er avhengig av mer nærhet enn andre :) de er forskjellige de små også. Vi har også en nærhetsbaby som sover sammen med meg på natten.

 

Anonymous poster hash: f2457...881

Så godt å høre <3

 

Anonymous poster hash: e3602...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...