Gå til innhold

20 måneder gammel og bleieslutt?


mbea

Anbefalte innlegg

Har en liten jente på ca 20 måneder som har begynt å ofte be om potta for å tisse eller bæsje.. Har bæsjet mer i potta en i bleia den siste uka... Tenker på om det er alt for tidlig å begynne med pottetrening?

 

Storesøster på 3,5 har nettopp sluttet med bleie, så er litt sjokka over at lillesøster plutselig også vil.

 

Nå lar jeg henne bare styre det selv, men burde vi pottetrene henne?

 

Hun har veldig godt språk for alderen, og kommer og sier i fra. "Mamma mamma, vil bæsje potta!!

 

Bør vi sette i gang?

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj så bra!! Da tror jeg at jeg ville gitt det en sjanse og sett, men tatt det rolig og ikke pusha veldig. Hva med å la hun gå litt bar hjemme og sette potta i stua.. Og sett hvordan det gikk. Og oppfordra til å prøve innimellom og belønne med et eller annet:) Så gøy, lykke til!

 

Anonymous poster hash: 651cc...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres i grunn ut for meg som dere har begynt? Du sa hun bæsjer på do=pottetrening.

 

Klart hun også vil når storesøster har slutta. Den yngste er vel i mer normal alder for å slutte enn eldste var, så kjør på, du ser jo fort om det ikke går..



Anonymous poster hash: d7f83...a5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir vel som om vi har begynt. Men oss voksne har ikke tatt initiativet.. Vi bare gir henne potta når hun ber om den, eller setter henne på toalettet. Såå regner med vi kjører på :) hadde vert så deilig å slippe de bleiene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Smi når jernet er varmt! Det er ikke for tidlig å begynne og med denne motivasjonen er det jo bare til å kjøre på. 

 

Nå er det riktignok lenge siden og kulturen har endret seg, men jeg var tørr ved 18 mnd alder og det var ikke så uvanlig på den tiden.



Anonymous poster hash: bfc66...814
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Yngst her er 16 mnd og tisse og bæsjer på do. Sier ikke ifra da, men vi setter han på do hver gang vi skal skifte bleie. Ofte er bleiene tørre etter flere timer på. Hadd vi hatt tid og mulighet til p sette han på do hver 3dje time tror jeg ikke vi hadde trengt bleier. Men det er ikke så lett å gjennomføre med barnehage og jobb

 

Anonymous poster hash: 25c1c...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...