Gå til innhold

Au au au


ms.Pond

Anbefalte innlegg

Råd søkes!

Syngende smerte i korsrygg og bekken, kjennes godt over symfysen også. Vondt å sitte, hakket bedre å ligge, enda litt bedre når jeg går. Innimellom. Kom brått, hadde et vagt håp om at det skulle forsvinne like brått. Det gjorde det ikke.

 

Låsning? Løsning? Fandens oldemor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løsning vil jeg tro. Dvs det er det jeg har erfaring med. Dessverre. Kjenner min fremdeles, det svinger med syklus, men jeg har vondt i halebenet hvis jeg sitter lenge. På det verste lammende smerter, det kjennes ut som om du revner i alle sømmer.

En del ting kan du gjøre hvis du har BL.

1 - Lær deg å kjenne på dine egne grenser og stopp i tide. Hver gang du presser deg for langt får du betale i vondt.

2 - Joggesko 

3 - Glatt pysjamas så du lettere snur deg i sengen, evt hvis det blir riktig ille kjøp deg en slide.

4 - Mest mulig samlede ben. Dvs gå med korte skritt, litt omvendt moon walk. Baklengs opp og ned trapper. Inn og ut av bil med samlede ben. Sitt gjerne på en plastpose i bilen(iallefall når du går ut og inn) så du snur deg lettere.

5 - Få henvisning til fysio. Pass på at det står gangvansker i henvisningen så du får dekket behandling. Hvis du har gangvansker, altså, men det har du vel.

6 - Slutt med husarbeid. Ingen tunge greier iallefall. Til nøds en tørrmopp og lag hauger som mannen din kan koste opp etterpå. 

7 - I sengen legger du en pute mellom knærne når du ligger på siden. En lang en som dekker helt ned til anklene.

Når du ligger på ryggen skal den ligge øverst der lår blir rumpe.

8 - Tålmodighet. Det bedrer seg ofte når hodet er festet. 

9 - Bekkenbelte. Det kan være en kjempegod hjelp, og er superviktig også etter fødsel. Med en gang ungen er ute er alt som har stabilisert vekk, og du må være ekstra påpasselig i starten. Er du det gir det seg raskere.

 

Sist men ikke minst...lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, her var det mange gode råd, takk takk amandine :) Fælt at du fortsatt er plaget :( Den biten med revnende sømmer var kanskje mer det jeg kjente på i går, nå går det faktisk ganske greit, selv om det kjennes godt i korsryggen og innimellom på framsiden. 

Fant faktisk ut i natt at dersom jeg krøllet dyna sammen og hadde den mellom beina så ble det bedre å ligge. Tror jeg har sovet sånn i hele natt, for jeg var iskald på den ene siden da jeg våknet ;) Kanskje det blir innkjøp av pysj likevel! Alternativt en diger pute, det hørtes godt ut.

 

Føler jeg går litt som en krøkkete åttiåring, men likevel er jeg sjeleglad, for smertene er bedre i dag. Det virker som om jeg går meg til litt, for så fort jeg har satt meg ned en liten stund, så stivner alt og det blir vanskelig å reise seg. 

I går var også første dagen jeg gikk i støvletter på lenge, typisk, har brukt joggesko så godt som hver dag. Så har flyttet tilbake i de nå, så får jeg heller se ut som en slask ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms. Pond, jeg har pute til deg!

http://www.comfort-u.no/

Altså, helt alvolig, jeg har en ubrukt slik en liggende, fordi min søster solgte slike en gang i tiden (jeg har altså ikke betalt noe for den). Hvis du vil ha den så kan den stappes i en norgespakke og sendes (mannen blir henrykt hvis den forvinner fra skapet...)! Just pm me :)

venstre_marg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi :o Og jeg synes min bekkenløsning var fæl.. :/

Sender masse sympati din vei og håper du får slappet av og det trekker seg litt tilbake.

Mange klemmer sendes også din vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms. Pond, jeg har pute til deg!

http://www.comfort-u.no/

Altså, helt alvolig, jeg har en ubrukt slik en liggende, fordi min søster solgte slike en gang i tiden (jeg har altså ikke betalt noe for den). Hvis du vil ha den så kan den stappes i en norgespakke og sendes (mannen blir henrykt hvis den forvinner fra skapet...)! Just pm me :)

venstre_marg.jpg

 

Er det sant? Du er sannelig en engel :) :) 

Jeg sliter med pm, sist jeg prøvde å sende til deg så havnet den hos en helt annen bruker... Kan du sende meg en først? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...