Gå til innhold

AH! PUH! Jeg fant den!


amandine

Anbefalte innlegg

Altså kokeboka mi! Hadde visst glemt den på hytta. Nå må jeg få den digitalisert!! Blogg? Eller annet? Tips mottas med takk! Jeg vil ikke ha den åpen for alle, men jeg vil ha tilgang til den fra where ever jeg måtte være. Også vil jeg ha muligheten til å si til utvalgte at de kan få oppskrift enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Google docs. Privat, satt opp som word, og kan deles med de du ønsker.

Heter vel forresten google drive nå, og fordrer at du har en gmail konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på wordpress, msPond, hva sier du om det? Du er jo en autoritet på feltet:-) Tenkte det er greit å komme i gang med digitaliseringen min før jul, så jeg kan få med meg alle de gamle gode tippoldemors-tradisjonene mine.

Endret av amandine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg? 

Vel, wordpress har jeg ingen erfaring med, men jeg har hørt mye bra om det og vet det er mange som bruker det. Bruker blogspot selv, men merker selv at jeg går mer og mer over på google drive. Liker å ha mitt helt egne sted på nett som bare jeg (og noen få utvalgte) har tilgang til :) Det er ålreit å ha full kontroll over det jeg skriver (man blir unektelig litt paranoid etter å ha hengt her inne i noen år - om ikke annet fordrer det til godt nettvett!), særlig i tilfeller hvor jeg ikke er sikker på om den jeg har fått oppskriften fra er så veldig interessert i at det skal deles på nett. Gamle familieoppskrifter og sånt. 

 

Det eneste jeg skyr som selveste antikrist er blogg.no. 

Endret av ms.Pond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg må si at en blogg fra amandine må være som manna fra himmelen for bakedamer. Tror din side blir en av de første som kommer med en herlig lukt av fersk bakst, og en lun stemning som gjør at man ikke har lyst til å logge av igjen  :)

Endret av ms.Pond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ellers ,må jeg si, at oppskrifter BØR og SKAL deles, det er jo derfor vi har så fine mattradisjoner i Norge i dag, tenk så trist når ingen deler og alle bare bruker Toro. Det er for meg en skremmende tanke.

Jeg synes det er fryktelig sært å sitte på sine egne hemmeligheter, men det har jeg klaget over her før;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MsPond, når du bruker google drive (disc?) legger du inn bilder også? Som du har gjort på bloggen? Kjenner det tiltaler meg av flere årsaker, både enkelt(høy blondinefaktor) og privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst legger jeg inn bilder :) Det er det første blikkfanget når jeg leser en oppskrift! Et bilde av en knallgod rett fører til en murrende mage som igjen fører til lett dirring i munnviken, og før jeg vet ordet av det er jeg på vei til butikken med full handleliste ;) Veldig enkelt med bilder, hele oppsettet er mer eller mindre som word, og hvis du har litt brukerhistorie der er docs (eller drive) ikke noe problem :) Til og med egne mappesystemer, som i utforsker til f.eks kaker, brød, kjøtt, fisk, osv.

 

Lager oppskriftene nesten som et blogginnlegg (uten alt utenomsnakket), og tenker at dersom jeg vil dele den på bloggen en gang, så er det bare copy + paste. Snakker om latskap, men det funker! Hehe. 

 

Jeg er også hovedsakelig for deling av oppskrifter, men jeg respekterer andres meninger i den grad at jeg ikke deler på nett det jeg får beskjed om å holde for meg selv. Men på google drive ligger de ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst legger jeg inn bilder :) Det er det første blikkfanget når jeg leser en oppskrift! Et bilde av en knallgod rett fører til en murrende mage som igjen fører til lett dirring i munnviken, og før jeg vet ordet av det er jeg på vei til butikken med full handleliste ;) Veldig enkelt med bilder, hele oppsettet er mer eller mindre som word, og hvis du har litt brukerhistorie der er docs (eller drive) ikke noe problem :) Til og med egne mappesystemer, som i utforsker til f.eks kaker, brød, kjøtt, fisk, osv.

 

Lager oppskriftene nesten som et blogginnlegg (uten alt utenomsnakket), og tenker at dersom jeg vil dele den på bloggen en gang, så er det bare copy + paste. Snakker om latskap, men det funker! Hehe. 

 

Jeg er også hovedsakelig for deling av oppskrifter, men jeg respekterer andres meninger i den grad at jeg ikke deler på nett det jeg får beskjed om å holde for meg selv. Men på google drive ligger de ;)

Nei, jeg ser den angående deling. Jeg hadde heller ikke delt om jeg hadde stått i tilsvarende dilemma. Jeg har bare én eneste person som ikke vil at ting skal deles, og hun tviholder så hardt at jeg ikke gidder å spørre henne engang. Da bruker jeg heller alt jeg har av kløkt og erfaring og kopierer skamløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Jeg er også fan av blogspot, kikket på wordpress, men skjønte ikke så mye hehe:)

 

Og må berømme at det er mulig å skrive så lyrisk om oppskrifter og blogging! Nesten så jeg kjenner bakeduften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...