Gå til innhold

Hva spiser / drikker din 5 mnd baby?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei ønsker å høre hva deres 5 mnd baby spiser / drikker? Vår drikker kun mme fra 4 mnd da pupp ikke strak til etter betennelse. I tillegg får han en most banan i løpet dagen. Noe frukt smoothie 4+. Grøten i Spania vil han ikke ha, heller ikke vann. Sover ca kl 20-730 men trenger 1-2 g mme 150ml.

 

Anonymous poster hash: c95e7...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mi er 5 mnder i morgen.

 

Drikker 700-800 ml mme per dag. 

 

Vi holder på med tilvenning til fast føde. Dette har tatt laaaang tid, men nå hu har nettopp begynt å svelge maten! Foreløpig spiser hun nå:

5 små teskjeer grøt iblandet bananmos om morgenen.

3 små teskjeer med annen mos til 4+ til middag.

 

Legges ca. 21:00 

Sover i ett.

Våkner mellom 05:00 og 06:30, gjennomsnittlig 05:40.

Sover deretter 4-5 ganger ila dagen i 0,5-1,5 time per gang, men oftest 35 minutter.



Anonymous poster hash: 78f59...ea2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min blir også 5 mnd i morgen:) spiser ca 100 ml MME hver 2.5 time, 1-2 ganger på natten. Spiser en liten porsjon grøt med sviskemos til lunsj...tenkte jeg skulle flytte det til frokost nå og kanskje gi litt grøt til kveldsmat også.

Sover fra ca 19-7. Sover 3 dupper på rundt 3 timer tilsammen.

 

Anonymous poster hash: a835c...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte begynne vi med grøt pga lite vektøkning;) ikke noe stress heller, morro med noe "nytt" ;)

 

Anonymous poster hash: a835c...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker ca 700 ml mme/døgn + ca 40 ml fruktpure/smoothie + ca 40 ml grønnsaksmos + ca 2/3 grøtporsjon. Fast føde fordeles utover dagen (frukt om formiddag, grønnsaker midt på dag, grøt kveld). Mme fordeles på 4-5 måltid utenom (kommer an på om han spiser om natten eller ei).

Gutt 5 mnd.

 

Anonymous poster hash: 92673...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Ammer men gir grøt på formiddagen og på kvelden.. Når introduserer man frukt og slikt? Og når bør jeg ta det ifht de andre måltidene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 5 mnd  og spiser ca 700-800 ml mme i døgnet.

 

Kl 07.30- MMe

 

kl 10.30- 1 hel porsjon grøt(glefser det i seg!) med sviskemos i og litt vann.

 

Kl 13-14.30 - Mme

 

Kl 16.45- 1 hel porsjon grøt og litt vann.

 

Kl 18.00- MMe på sengekanten også natta. Får da en flaske i løpet av kvelden/natta med Mme.

 

Fikk smake litt gulrotmos i dag... Likte visst det også gitt ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den alderen fullammet jeg begge to :) Begynte så smått med smaksprøver ved 6 mnd og er nå (9 mnd) oppe i 4 måltider +masse morsmelk.

 

Anonymous poster hash: d68aa...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den alderen fullammet jeg begge to :) Begynte så smått med smaksprøver ved 6 mnd og er nå (9 mnd) oppe i 4 måltider +masse morsmelk. Anonymous poster hash: d68aa...05b

+ vann til måltidene selvsagt.

 

Anonymous poster hash: d68aa...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Her fullammes det enda. Men jeg har begynt med litt smaksprøver i form av eggeplomme, banan og avokado. Har fin vektøkning så stresser ikke noe med mat enda. Det er jo så deilig å bare ta frem puppen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir mm før mat den lille ikke har smakt før,men gir mest litt grøt (risgrøt eller havregrøt) og en liten skvett mm etterpå :-) ellers får min av og til litt fruktmos :-)

 

Anonymous poster hash: a3ccd...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...