Gå til innhold

Vi betyr ikke noe, det gjør meg trist..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor passer jeg ikke inn i hans familie? Jeg har en fantastisk kjæreste som betyr kjempe mye for meg. Vi er en typisk "mine og dine barn"-familie. Det som plager meg mest er vel det at jeg ikke passer inn i alt dette. Vi har vært like lenge sammen, som min kjæreste og hans eks var, men har følelsen av at det er hun som er deres svigerfamile. Hun er venn med hele familien på FB, de snakker stadig om henne. Svigermor er venner med hele eksens familie, men ikke med meg. Eksen har fått seg ny kjæreste, og hele svigerfamilien er venn med han. De kommenterer hverandres bilder med hjerter og greier.

Jeg vokste opp uten noe særlig av familie, og har i dag svært beskjeden kontakt med min familie. Dette har vært sårt, spesielt for mine barn som heller ikke har hatt noe familie utenom meg (faren deres er død). Jeg hadde håpet på at vi kom til å bli inkludert i samme grad som hans eks, men det gjør vi ikke. Jeg hadde vel håpet på å få en "bonusfamilie".. Min kjæreste er snill og glad i mine barn, han har ett godt forhold til dem. Men i fht hans familie er vi ett ikke-tema. Jeg kjenner at jeg føler meg såret når de snakker om hans eks som har vært på besøk i dagevis, jeg blir aldr invitert. De husker knapt navnet på mine barn. Jeg tror ikke vi er gode nok.

Det har vært mye bråk i fra hans eks siden det ble slutt. De har en datter på 1,5 år. Hun har en lei tendens til å true med det ene og det andre hvis han ikke føyer seg etter henne. Dette tror jeg ikke hans familie vet. Jeg gikk lei av dette, og sa til min kjæreste at han burde sette foten ned og ikke la seg overkjøre da det også var hans barn. Dette medførte selvfølgelig masse spetakkel, og jeg valgte å trekke meg unna en stund. Hans eks har lagt all skyld på meg til hans familie. 

I går traff vi tilfeldigvis på svigermor, jeg følte at hun stod å truet meg med at ingen fikk såre hennes familie flere gang (min kjæreste var nedfor da jeg trakk meg unna). Nå kjenner jeg at jeg vil trekke meg unna igjen.

Familien hans er veldig knyttet, og de gjør mye sammen, vi blir bare ikke medregnet.
Jeg har alltid følt meg ensom i fht familie, og denne utestengingen gjør at jeg føler meg mer ensom en noen gang. 




 

Anonymous poster hash: 9c59c...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det hørtes utrolig vondt ut å ha det slik. 

Har du fortalt hva du føler til kjæresten? Har dere vært lenge sammen? 

 

Huff, nei jeg aner ikke hva du skal gjøre men det jeg tenker er: For all del, ikke la dem knekke deg. Vis at du er sterk og at du har det bra. Be eventulet kjæresten om at han setter ned foten for familien sin og sier at du skal inkluderes eller si det til dem selv. Fortell dem hva du føler og tenker. Be dem over på middag eller noe annet de liker og vis dem hvem du er. Vil de ikke komme, så be dem over en annen gang. Sikkert ikke lett å gjøre og det vil sikkert ikke gå over med det samme, men kanskje etterhvert. Vis at du ikke er redd dem og at du faktisk også skal ha en plass i familien. Du er like mye verdt og viktig som hans eks og andre familiemedlemmer, så ikke gi deg.

Når du er sammen med dem så ikke vis at du er lei deg eller såret. Vær sterk. 

Kanskje de etterhvert skjønner at du er den nye kjæresten og at eksen og kjæresten din ikke kommer til å bli sammen igjen. 

 

Kjenner jeg blir sint på denne familien og at det går an å oppføre seg slik. 

 



Anonymous poster hash: 3689b...1c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kjæresten din har lagt skylden for ufred og konflikter hos deg i sin versjon til familien sin, så er vel dette mye av problemet?

Stram ham opp, viktig at dere står sammen.

Så synes jeg godt du kan være ærlig overfor svigerfamilien din om hvordan du føler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker det som dere ikke har vært sammen så lenge, i og med at han har et barn på 1 1/2 år. Da kan det kanskje være lurt å ligge litt lavt i terrenget en periode, og å svelge noen kameler i forhold til eksen hans. Er eksen urimelig, bør han sette grensene. Så kan du heller være en positiv voksenperson for barna hans, og bygge opp forhold (og tillit) til dem over tid.

 

 

 

Min manns eks trengte også en tilvenningsperiode, da hun hadde fått styrt veldig mye frem til jeg kom inn i bildet. Vi damer er jo litt mer kontrollfriker, ikke sant?

 

 

 

Hva gjelder foreldrene hans, så synes jeg han bør ta denne kampen. For han synes vel heller ikke det ok at foreldrene hans ikke åpner hjem og hjerter for deg? Så får du også her bruke tiden litt til hjelp, men prøve så godt du kan å være åpen og hyggelig mot dem.

 

 

 

Nå vet jeg ikke om dette er tilfelle med deg, men mange som har en "litt ensom familiebakgrunn" bygger et lite skjold rundt seg. Kanskje uten å tenke over det selv. Men de kan da virke så reserverte at andre tror de avviser dem . Tenk litt over hvordan du møter familien hans, og om det er noe du kan gjøre for å få bedre kontakt. (Jeg seier ikke at feilen ligger hos deg, men det er nå en gang slik at det er lettere å forandre seg selv enn andre).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...