Gå til innhold

Sliter med amming.


Atanih

Anbefalte innlegg

Har en liten nyfødt som sliter litt med å ta puppen. Det hender han suger et par ganger, og så slipper igjen uten å finne seg til rette. Han gaper, rister på hodet (gjerne med åpen munn over knoppen), men klarer ikke ta til seg melk kontinuerlig. Enten det, eller så sovner han bare med den i munnen. Har kun vært 1 natt på sykehuset hvor han ammet i 10 min i strekk. Ble overlykkelig og trodde det hadde snudd, men foreløpig har det bare vært engangstilfelle. Og før dette styra jordmødrene veldig med masse forskjellige metoder. Har til nå måttet pumpe meg og gi på flaske, dette går rett ned. Vi er fortsatt på sykehuset grunnet gulsott (som da også gjør han litt slapp), og folk sier det vil komme seg med en gang vi kommer hjem i rolige, kjente omgivelser...

 

Noen som har hatt det på samme måte og har tips for at han kan begynne å amme? Eller skal jeg bare slå meg til ro (som jeg egentlig har gjort) med å pumpe og gi på flaske? Jeg mener på at jeg sammen med jordmødrene har prøvd alle triks i boka...

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring Ammekontoret, drives av en ammeekspert som heter Kari- hun er helt fantastisk flink og kan sikkert hjelpe deg!! Hun kommer også hjem på besøk om du ønsker, og kan se på teknikken til babyen din. Hun reddet meg:-) Og det er så mye styr med pumping så håper du finner ut av det! Husk at det er maaaaaange som sliter med amming den første tiden.

 

Anonymous poster hash: b895a...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få time på ammepoliklinikken ja.

I litt tilfelle så måtte jeg bruke skjold i starten så mini skulle få tak. Også massere under føtter og i hendene for å stimulere suging da han også var slapp etter hard fødsel.

I etterkant viste det seg at han hadde låsning i nakken også som gjorde sitt på amminingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...