Gå til innhold

Dagens antrekk


bIomstre

Anbefalte innlegg

En utfordring! Hva har man på seg (ev med seg i en liten sekk) når man på en og samme dag skal på:

 

- grottevandring (ser for meg at det er litt skittent, tror man får kjeledress)

- lunsj på michelinrestaurant (antar det er litt stil når man har stjerne®?)

- båttur (aner ikke hvaslags, men det er meldt sol i det minste)

- middag (igjen, antar det er restaurant med noget stil)

 

Tenker at i allefall grottevandring og fin restaurant krever vidt forskjellig skotøy, og at man bør ha vindtett til båttur...

 

Hva er det ultimate antrekket? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser for meg noe du enkelt kan trekke av og på - type overtrekksbukse med jakke til og fornuftige sko, med vanlige klær under, og en liten sekk hvor du kan ha en bluse og bukse, evt en kjole, og pensko. Siden dere skal på båttur, og så middag etterpå, ser jeg for meg noe med hette - i alle fall etter personlig erfaring kan jeg dra ut på båttur med hår som Jennifer Aniston, og komme i land som Mel B. 

 

Høres ut som en spennende dag! :)

 

Edit: Ville også hatt med en liten parfymeflaske og litt sminke i sekken, for å kunne touche opp litt etter utestrabaser og vind ;) 

Endret av mama foodie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vind og krusebrusehår ja! Takk for påminnelsen. Ellers blir det ikke flere lag med klær, det er meldt 22 grader! Tror jeg har funnet rette buksa, men så var det en bluse som overlever i sekk da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, da holder det nok med ett lag ja. Her i barteland merkes høsten godt alt, trass i finværet ;)

 

Har du noe å brette blusen rundt da, som de gjør i butikken, en bit papp eller noe sånt? Og så nedi en plastpose som surres rundt. Det kan kanskje hjelpe til med å holde på formen fram til bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg har funnet en topp som ikke krøller. En enkel ensfarga tunika sak i et glatt stoff, så styler jeg opp med et pent skjerf som også kan brukes på håret under båtturen (har ikke hettejakke). Så tar jeg med et skjørt til middagen, og vips 3 anntrekk på en dag... Bukse og t-skirt til grotte og båt, bukse og tunika til lunsj og skjørt og tunika til middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg havde valgt fornuftige bukser og sko og så taget en lidt pæen topp på med en myk jakke over og en alværsjakke over den igjen. Når man skal spise fint er det nokk å skifte sko og til en lidt penere bukse og ta den myke jakken af.

Endret av Giss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det ikke er varmt inne i grotter:) Det er rått og ganske kaldt. Tynn ulljakke? Det kan funke når du skal hjem om kvelden?

Høres ut som en super dag forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, for du har ikke konvoluttkjole lenger? Den er jo det ultimate finfin i en fei-antrekket;-) Stemmer ellers for liten sekk inneholdende konvoluttkjole og en tynn liten kasjmir-poncho pluss ballerinasko, en liten pose med et smykke og en lipgloss og mascara. Aktivitetsklærne er joggesko og vanlig tøy, evt har du en liten ulltrøye pluss vindtett i sekken. Å, kan jeg få være med??

Endret av amandine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi! Dagen ble super, og ble svett selv om grotta var litt kald. Har dog blitt fokjølet, så burde nok hatt superundertøy...

Må skaffe ny konvoluttkjole, setter det på lista! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dagen ble super! :) Drikk rykende varm kamillete for nese og hals, og spe gjerne på med litt peppermyntete for å friske opp i nesen, og litt ingfærte (skiv opp frisk ingefær og trekk i varmt vann) for å bote på frossenhet og vondt i hals og nese :) 

 

Jeg henger helt uttafor ripa her merker jeg.. Konvoluttkjole? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dagen ble super! :) Drikk rykende varm kamillete for nese og hals, og spe gjerne på med litt peppermyntete for å friske opp i nesen, og litt ingfærte (skiv opp frisk ingefær og trekk i varmt vann) for å bote på frossenhet og vondt i hals og nese :)

 

Jeg henger helt uttafor ripa her merker jeg.. Konvoluttkjole? 

He, he, en konvoluttkjole er laget av den nemmeste silke! Skrukker ikke og passer til enhver annledning. Navnet fikk den da den ikke lenger passet meg, og jeg brettet den sammen, puttet den i en konvolutt og sendte den til amandine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Så bra at dagen ble super! :) Drikk rykende varm kamillete for nese og hals, og spe gjerne på med litt peppermyntete for å friske opp i nesen, og litt ingfærte (skiv opp frisk ingefær og trekk i varmt vann) for å bote på frossenhet og vondt i hals og nese :)

 

Jeg henger helt uttafor ripa her merker jeg.. Konvoluttkjole? 

He, he, en konvoluttkjole er laget av den nemmeste silke! Skrukker ikke og passer til enhver annledning. Navnet fikk den da den ikke lenger passet meg, og jeg brettet den sammen, puttet den i en konvolutt og sendte den til amandine :D

 

 

Aaah! Det var såpass internt ja ;) Er fashion-idiot jeg vettu... Så for meg noe som kunne brettes til omtrent en konvolutt uten at det ville skrukke. Haha! 

Men kjolen hørtes fantastisk ut. Det er lite som måler seg med følelsen av silke mot hud, og som krøllfri stiger den jo enda høyere på listen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Så bra at dagen ble super! :) Drikk rykende varm kamillete for nese og hals, og spe gjerne på med litt peppermyntete for å friske opp i nesen, og litt ingfærte (skiv opp frisk ingefær og trekk i varmt vann) for å bote på frossenhet og vondt i hals og nese :)

 

Jeg henger helt uttafor ripa her merker jeg.. Konvoluttkjole? 

He, he, en konvoluttkjole er laget av den nemmeste silke! Skrukker ikke og passer til enhver annledning. Navnet fikk den da den ikke lenger passet meg, og jeg brettet den sammen, puttet den i en konvolutt og sendte den til amandine :D

 

 

Aaah! Det var såpass internt ja ;) Er fashion-idiot jeg vettu... Så for meg noe som kunne brettes til omtrent en konvolutt uten at det ville skrukke. Haha! 

Men kjolen hørtes fantastisk ut. Det er lite som måler seg med følelsen av silke mot hud, og som krøllfri stiger den jo enda høyere på listen :)

 

Du vet, damer som oss simpelthen eeelsker silke og kasjmir og kler oss kun deretter. Og konvoluttkjole, ja det har man!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...