Gå til innhold

Hjelp, har fått en kjempebyll/kvise på haka..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har fått en kjempebyll/kvise på siden av  haka. Det er helt hardt og veldig ømt ca 2-3 cm rundt hele "kvisa", er til og med blitt hoven på ene siden av leppa nede. Er kun blank veske som kommer ut, så kan ikke klemme det ut heller. Har fått den pga at jeg skal ha mensen om noen dager. Har hatt det før men aldri så ille som nå..

Blir gal snart for det gjør dritvondt :(

 

Noen som har noen tips?



Anonymous poster hash: 50c16...139
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det av og til hjelper med varme (varmt vann, eller aller helst varmt vanndampbad), åpner opp porene og gjør at kvisen blir litt fortere moden? Ville ikke skvist eller brukt nål/skalpell på en vond umoden kvise (blir arr) og er dritvondt å klemme på en umoden kvise...



Anonymous poster hash: 214a0...2c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreparfyme på kvisen før du legger deg gjør at den blir desinfisert og vil krympe seg litt til neste morgen.

Støtter det med nålen når kvisen er med moden.

 

Anonymous poster hash: 8208e...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hender seg at jeg får kviser på haken som er tilstoppet av en talgpropp, og da hjelper det IKKE å stikke hull eller klemme før den er 100% klar. Da blir jeg gående med stort kjøttkakesår i flere uker. Vent til det har blitt en hvit prikk på og den roer seg litt. Da kan du klemme forsiktig med rene fingre, gjerne med litt papir mellom. Garantert penest resultat!

 

Anonymous poster hash: 4094f...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender seg at jeg får kviser på haken som er tilstoppet av en talgpropp, og da hjelper det IKKE å stikke hull eller klemme før den er 100% klar. Da blir jeg gående med stort kjøttkakesår i flere uker. Vent til det har blitt en hvit prikk på og den roer seg litt. Da kan du klemme forsiktig med rene fingre, gjerne med litt papir mellom. Garantert penest resultat!

 

Anonymous poster hash: 4094f...057

Hvordan i heia er det du klemmer kviser?! De svære sakene jeg får, er som oftest tilstoppet av en talgpropp, så det blir aldri noen hvit prikk på dem. Da krymper den inn etter noen uker, helt av seg selv. Stikker jeg derimot en nål (ikke en diger sak som lager kjøttsår!) dypt nok, og jeg klemmer det jeg er god for (uten å lage kjøttsår), så popper den med et hørbart popp, og lander på speilet (uh)... 

 

Har du fått løst problemet, HI?

 

Anonymous poster hash: a8d7e...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betatine (iodine) paa en bomullsdott eller noe annet antibakterielt, hydrogenated water ( hva er det paa norsk? Hmm sorry) eller alkohol eller noe saant noen dager. Da forsvinner den. Derom den er nesten klar til aa poppes kan den hjelpes litt paa vei med aa smoere paa majones (! Disgusting i know ) da kan du klemme paa den snarlig etterpaa

 

Anonymous poster hash: 64a5e...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her .

 

Var hos fastlegen i dag og det holdt på ende med sykehusinnleggelse , men vi skal prøve med en sterk antibiotikakur først og om det ikke har dempet seg på torsdag blir jeg send på sykehuset.

Hun hadde aldri sett en så ille tilfelle før som hadde kommet så fort.

I dag når jeg våknet hadde det spredd seg til hele høyresiden av haka, er helt skeiv i ansiktet og halve leppa er hovnet opp..:( 

 

Takk for tips :)

 



Anonymous poster hash: 50c16...139
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kong. Jeg hadde en slik på haka nå i sommer. Drit vondt. Men en dag kom proppen ut og keg kunne klemme ut en del verk. Da tok det 3-4 dager før den var helt borte, bare såret igjen. Fysj det var vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hi her .

 

Var hos fastlegen i dag og det holdt på ende med sykehusinnleggelse , men vi skal prøve med en sterk antibiotikakur først og om det ikke har dempet seg på torsdag blir jeg send på sykehuset.

Hun hadde aldri sett en så ille tilfelle før som hadde kommet så fort.

I dag når jeg våknet hadde det spredd seg til hele høyresiden av haka, er helt skeiv i ansiktet og halve leppa er hovnet opp.. :(

 

Takk for tips :)

 

 

Anonymous poster hash: 50c16...139

 

Oi! Kan du kjenne den på innsiden av munnen også? Er du helt sikker på at dette er en kvise? 

 

Jeg fikk slik du beskriver for et par år siden, men oppe ved kinnbeinet. Det hovnet helt opp, og spredte seg til et ganske stort området... Jeg kjente tydelig at den var inni munnen også, og den spredte til utover ganen (altså på begge sidene av tannrekka) så jeg dro til tannlegen og ikke legen. Jeg hadde fått rotbetennelse og måtte rotfylle... Fikk heftig antibiotikakur for å få bort kulen, og den kunne visstnok sprekke, som en kvise. Men jeg er usikker på om den lignet en kvise på kinnbeinet, eller om jeg bare var veldig hoven... 

 

Lykke til og god bedring uansett!

 

Anonymous poster hash: a8d7e...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...