Gå til innhold

Hvor mange barn er best?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange barn er "nok"? 

 

Jeg har bare ett, med et til på vei, og sitter og vurderer hvor mange barn jeg egentlig vil synes det er "komfortabelt" å ha. Hvis ikke ALT skal handle om barn så bør det kanskje ikke være mer enn to...? Eller...? 

Hvor går grensa på antall barn sånn røffly ifht å ha overskudd og ikke minst tid til seg selv også oppi hele foreldrerollen?

 

Hvor mange barn har du og hva er din vurdering? Er 2 og 3 barn det samme? Eller er det stor forskjell?



Anonymous poster hash: 5da35...3f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har fire barn som nå er 5-12 år. Det er veldig hektisk på mange måter, men også veldig rikt. Nå som de begynner å bli såpass store er det langt flere fordeler enn ulemper. Da de var yngre synes jeg det var tungt i perioder. Nå er det enklere å få barnevakt, de to eldste kan se etter de to små i et par timer på dagtid/ettermiddag dersom det er litt krise osv. Vi voksne har hele tiden jobbet fullt, begge to, noe som har vært hektisk, men greit. Vi er veldig opptatt av at vi skal ha tid for oss selv, så det er blitt prioritert at vi har en kveld hver som er til å gå alene ut med/til venner.



Anonymous poster hash: 505a0...0e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe fasitsvar på det, det kommer an på familien, og på barna

 

Har man veldig krevende barn (for eksempel med psykisk utviklingshemming) har man kanskje ikke overskudd til å ha så mange.

 

Jeg tenker 2-3 (er nå gravid med første), men ser an hvordan det går. 



Anonymous poster hash: 8c425...cd2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enslig mor til 2 barn på fulltid. Synes det går greit. Som enslig mor så ønsker jo ikke jeg flere barn nå. Men siden jeg bare er 30 år, så er jeg åpen for å få flere barn, skulle jeg møte drømme mannen. Men da vil jo mine barn være ganske store. Så det blir jo som å få barn i 2 puljer. Men tenker maks 2 barn til.



Anonymous poster hash: 4a713...a15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Jeg venter nr 2 nå , nr 1 er syv år allerede :) Jeg vet ikke hva framtiden bringer, men foreløpig er jeg bestemt på at to er nok. Det kan kanskje endre seg da nr 1 er såpass stor at han går på ungdomsskolen innen nr 2 begynner på barneskolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er opptil hver enkelt, vet du, det finnes ingen fasit på sånt.

 

Anonymous poster hash: 314eb...8c8

 

Enig, det er derfor jeg spør :) Trenger litt impulser for å greie å tenke nytt.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 5da35...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...