Gå til innhold

Hygiene i bhg ? tørre spørre?


lilleboll

Anbefalte innlegg

Hei. Har en liten en som har begynt i barnehagen nå på sensommern. Og har ikke sett at de vasker hendene før måltidene. Nå er jo ikke jeg der å observerer hver dag... men har sett det et par ganger.  Er det ikke vanlig at de små skal vaske hendene før mat ? Trodde slike ting var viktig å lære barna ? Jeg praktiserer det i allefall hjemme, og ønsker at det er noe han skal lære seg.

 

Det jeg da lurer på... Hvis dette er noe de ikke praktiserer, skal jeg bare "godta" det ?

 

Synes også de kler på han for mye klær. De går selv i t-shirt men han har 3 lag på seg... dette har skjedd noen ganger.

Tenker å ta det opp med de, men lurer litt på hvordan jeg skal ta slike ting opp uten å bli "sur-mamma'n"? :P

Jeg føler meg litt i villrede, er en ny verden at noen andre skal passe på barnet mitt... og føler meg litt usikker i hva jeg kan si noe om og ikke.

(Ser jeg at han har det fælt sier jeg selvfølgelig i fra! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville krevd vask av hender før måltider. Det er vanlig rutine i de aller fleste barnehager (jeg var naiv nok til å tro at alle gjorde det). Det er jo for å hindre smittespredning! Det hjelper også for å holde selve barnehagen en renere plass å være... 

Er barnet for varmt da? Hvis det, kan du fint si ifra om at han er for varm, og ikke trenger så mye klær. Det er faktisk farlig å bli overopphetet. 

Hvordan du skal si disse tingene, vet jeg dessverre ikke ;-) 



Anonymous poster hash: db58a...9c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å si det til de ansatte på avdelingen! Si at du noen ganger har observert at barna spiser uten å vaske hendene først, si at dette er noe dere jobber med hjemme og at det er viktig for deg at barnet ditt har en god håndhygene. 

Så kan du si du syns barnet ditt har for mye klær på seg, eller du kan ta hjem det barnet har av for varme klær og heller ta det med de dagene det er kaldt ute. 

 

De ansatte i barnehagen vil kun ditt barns beste, men de kjenner ikke barnet ditt så godt. Si ifra! Fortell hvordan barnet ditt er, hva det trenger. Er helt sikker på at de ansatte bare ser på det som positivt og setter pris på alt du tar opp, uansett om det er positivt eller negativt.



Anonymous poster hash: ad998...ab4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...