Gå til innhold

Hvor kjapt får man hjelp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor fort eller hvor lenge må man ha prøvd å bli gravid før man kan få hjelp når man er over 35?

 

Anonymous poster hash: 38802...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kan bli henvist etter 6 mnd, ja. Dere må også være gift eller ha vært samboere i 2 år for å tilfredsstille kravet til bioteknologiloven.

 

Det er ulik ventetid før man får time til utredning og deretter kommer på venteliste for behandlingsoppstart, har dere god økonomi kan dere vurdere å starte utredning privat. Noen trenger ekstra undersøkelser, som DNA-prøver, laparaskopi mm. for å kartlegge situasjonen best mulig før man kommer igang med forsøk. Det er ikke uvanlig at det går ett år fra første henvisning og til man kan starte ivf. Hvis det ikke er behov for mange spesialundersøkelser kan man i det private ofte starte behandling i første syklus etter første konsultasjonstime, og det er lite til ingen ventetid på første konsultasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Leser mitt gamle innlegg her nå og hjelp trengtes ikke, to måneder etter dette innlegget satt spiren, er nå snart 18 uker på vei😊

 

Anonymous poster hash: 38802...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser mitt gamle innlegg her nå og hjelp trengtes ikke, to måneder etter dette innlegget satt spiren, er nå snart 18 uker på vei😊

 

Anonymous poster hash: 38802...29c

Hvor lenge prøvde dere før du ble gravid?

 

Anonymous poster hash: dcc71...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Ikke lenge i det store løp 4 måneder, men det var uvant for oss siden jeg ble gravid på første forsøk med de to første....

 

Anonymous poster hash: 38802...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...