Gå til innhold

Avvenning med nattmat


HH80

Anbefalte innlegg

Vi begynte natt til mandag med få lillebror på 8 mnd til å slutte med pupp på natten. Hadde han bare våknet en gang hadde det vært greit men nå var vi oppi 3 ganger ; ) og han trenger det absolutt ikke !!

 

Jeg løs meg på rommet til en av storebrødrene og mannen tok kampen, ble mindre gråt for hver natt, men natt til idag ble han seff forkjølela og tett i nesen og puppen måtte til pers ; ))

 

Ønsker i grunn bare tips og erfaringer med hvordan dere har opplevd denne lille krigen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi tok kampen til samme tidspunkt og må igang igjen da vi regreserte pga barnehagestart og sykdom..

 

Her gikk det egentlig veldig fint første gang, var mye gråt første natta og ca 6 oppvåkninger, andre natta var hun våken 3 ganger og gråt mye mindre og kveld tre var hun våken 1 gang. Kveld fire hadde vi plutselig en baby som sov natta igjennom (eller 10 timer i strekk, så tidlig oppvåkning, haha). 

 

Har vel egentlig ingen tips.. Annet enn å ikke gå så frem og tilbake på det, men er jo vanskelig når de blir syke. Jeg sover med sportsbh hvis snuppa ligger i senga vår, for å sikre at hun ikke forsyner seg selv. Det blir så ekstremt forvirrende for henne hvis hun får pupp noen netter men ikke andre, så det å være konsekvent er en viktig ting. Og hvis puppen må frem på kveldstid, gå på stua eller en annen plass enn soverommet, skru gjerne på litt lys for å skill mellom situasjonene. 



Anonymous poster hash: fdb45...da3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke avvent lille enda... men med storesøster brukte jeg tips fra ammehjelpen.no. Da var det ingen melk å få mellom 24 og 06 i første omgang, så kuttet vi amming i 23-tida litt senere. Dette fungerte mye bedre for oss enn å slutte brått med all nattamming. Vi prøvde det først, men etter 2-5timer med skriking (pappaen var sammen med henne, og ga smokk og tilbød vann) hver natt i 2,5 uke var vi helt utslitte alle sammen. Vi fikk jo høre fra 'alle'at nattavenning tar 3 netter. Vel ikke for oss!

 

Lille får masse tenner nå, så vi avventer litt...hun varrierer med å våkne 1-7 ganger hver natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset ser nattavvenningen ut til å ha skjedd av seg selv. Men det skal sies at det lille trollet fremdeles våkner 2-3 ganger per natt, da får hun tutten og sovner som regel ganske raske igjen (det kan noen ganger ta opp imot en halvtime, men det er mer sutring enn gråting).

 

Var på forhånd ganske nervøs, begynte i jobb igjen for 2 1/2 uke siden, og ammet da fremdeles 2-3 ganger per natt. Jeg var redd nattamming kombinert med jobb skulle slite meg helt ut. Trollet pleide å våkne mellom 24 og 02, og så igjen mellom 3 og 4 og tilslutt rundt 05.30, men en natt våknet hun 23.30, jeg tenkte at dette var litt tidlig, gav henne tutt og etter en liten stund sovnet hun igjen og våknet ikke før klokka var 05.30. Hadde ikke fått så mye sammenhengende søvn på over 7 mnd, så det var utrolig herlig! Jeg innså at hun kunne klare seg uten nattmat, så nå det tutt som gjelder når hun våkner. Ammer som regel ikke før 05.30, men har vært noen netter med unntak (hun var nettopp forkjølet og da ble det litt ekstra kos:). Kan jo ikke garantere at det holder, men krysser fingre og tær og alt som er;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...