Gå til innhold

la henne se ut som en gutt?


hurra1234

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 5,5 er utrolig lite femi. Hun nekter plent å gå med kjole eller klær med den minste feminine detalj. (Hun gjør unntak for en mørkeblå genser med bilde av katt ;)

Hun vil ha guttekort hår. (som jeg har klippet på henne to ganger, men nå har hun igjen ca 6 cm langt, og er misfornøyd med det.)

Hun sier hun vil være gutt, for gutter er kule. 

Hun har aldri lekt med dukker og slikt.

Hun leker igrunnen ikke så mye med "gutteleker" heller, men er en relativt vilter dame.

 

Jeg kjøper stort sett klær som ser veldig guttete ut, men prøver for min egen skyld å kjøpe de som har jentesnitt. 

 

Jeg klarer ikke se for meg henne i kjole. Hun går alltid i skjorte og slips. Og det synes jeg er ok. 

 

Jeg lurer bare på om jeg skal møte henne på ALLE områder i hennes ønske om å se ut som en gutt. Jeg vil jo ikke at hun skal bli helt fremmed for en identitet som jente. 

Jeg selv var veldig guttete, men jeg likte jo å være jente selv om det. Kjenner jeg er litt usikker på om min jente liker det. Særlig nå med så mye transseksualitet i media.

 

Jeg vil hun skal like seg selv. Men jeg vil hun skal være fornøyd med å være jente. Har ingen drøm om noen rosa prinsesse, men kjenner jeg er litt usikker på hvor mye jeg skal la henne styre "looken" sin.

Ingen andre jeg kjenner har en så guttete jente.

 

Hun leker stort sett med jenter, og leker veldig bra med lillesøster.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umiddelbart liker jeg din måte å takle dette på. Å kjøpe guttete klær med jentesnitt synes jeg er bra. Jeg tror ikke at det kommer noe godt ut av å forsøke å tvinge henne inn i jenteklær hun bare hater. Det kan vel hellere ha den motsatte effekten skulle jeg tro. Så lenge det ikke gir henne sosiale problemer ser jeg det ikke som et stort problem. - Men kanskje det er lurt å bare snakke litt om gutter og jenter sjenerelt med henne. Bare for å høre hennes tanker om hva som er forskjeller og likheter og slikt.

Hvor er det deilig at du ikke forsøker å presse henne inn i en stereotyp rosa jentebås! Tommel opp herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tommelen :)

Jeg famler litt i blinde her. Har nå kjøpt hårskum så hun kan fiske håret sitt sånn hun vil. Hun virker å være fornøyd med det inntil videre ;-S 

Jaja. Det er jo ikke et alvorlig dette, bare litt få folk i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Etter å ha sett født i feil kropp, syns jeg du takler dette riktig. Men går jo ann å rådgive deg med en ekspert? Tror jeg hadde gjort det, for å forstå henne helt og fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...