Gå til innhold

Melkeintoleranse hos nyfødt- noen med erfaring??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Babyen vår har de siste dagene hatt blod og slim i avføringen, og den hsr luktet vondt, skikkelig rar lukt. Legen mistenker melkeintoleranse og vi skal kutte nan mme og gå over til en uten melkeprotein. Hun ammes men får tillegg om kvelden, da jeg ikke har nok melk.

 

Andre som har hatt baby med melkeintoleranse? Hva var symotomene og hvordan oppdaget dere det? Tok det lang tid før blodet og slimet forsvant fra avføringen etter dere gikk over til annen mme?

Hvor gammelt var barnet?

 

Håper inderlig å høre fra noen med erfaring, på forhånd takk :-)

 

 

 

 

Anonymous poster hash: cd343...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Datteren min fikk påvist melkeallergi (protein) da hun var 3 måneder. Mye magevondt var vel det største tegnet her, men det var eksem som førte til at vi fikk undersøkt henne grundigere. 

 

Jeg ammet så måtte over på helt melkefri kost. Tok vel 2-3 uker før vi merket de store forskjellene, hun reagerte også på egg, løk, erter, rosenkål, kål og brokkoli. 



Anonymous poster hash: a7d2b...c8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Datteren min fikk påvist melkeallergi (protein) da hun var 3 måneder. Mye magevondt var vel det største tegnet her, men det var eksem som førte til at vi fikk undersøkt henne grundigere.

 

Jeg ammet så måtte over på helt melkefri kost. Tok vel 2-3 uker før vi merket de store forskjellene, hun reagerte også på egg, løk, erter, rosenkål, kål og brokkoli.

 

Anonymous poster hash: a7d2b...c8f

Hvordan var avføringen? grønnlig med mye slum og en rar lukt, eller var den normal?

Rart ikke jeg fikk beskjed om melkefri kost, men det er kanskje pga intoleranse og ikke allergi? hmm aner ikke :-/

Fikk beskjed om åbytte mme og se an en uke, er ddt da fortsatt blod og slim i avføringen så skal hun til barnelege.

 

-hi

 

Anonymous poster hash: cd343...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et barn som har hatt grønn og slimete avføring. Ikke bare melkeproteinallergi som er problemet her... Har fremdeles slimete grønn avføring nå, 15 mnd... Tåler ikke melk, egg, fisk, soya, gluten. Men selv uten de matvarene har fremdeles barnet ekstreme smerter og avføring av en annen verden. 

 

Jeg kuttet ut all melk da jeg ammet, men det hjalp jo ikke her da. Hadde jeg fått ungen til å ta flaske hadde jeg kuttet ut amming og da hadde kanskje saken vært en helt annen, men fikk aldri ungen til å ta flaske. 

 

Håper dere finner ut av det! 

 

Lykke til :)



Anonymous poster hash: da4b6...3d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Datteren vår har melkeintoleranse og hadde også slimete grønnaktig avføring før vi fant det ut. Noen ganger var det også antydning til blod i avføringen. Hun var generelt veldig grinete, sov lite sammenhengende, hadde mye luft i magen og hadde omtrent bare bæsjebleier.

 

Vi ble ikke obs på melkeintoleransen før hun begynte å spise velling/grøt (kjøpegrøt med melkepulver). Hun var alltid sulten, så hun fikk velling fra hun var 4,5 mnd. Fikk hun i seg velling med melkepulver, brakk hun seg og kastet rett og slett opp. I tillegg var som om slevet hennes ble etsende for huden og hun fikk røde merker på hendene når hun puttet dem i munnen. Hun fikk atopisk eksem og det var dette som gjorde at vi fikk utredning på barneklinikken. Da var hun 5,5 mnd.

 

Ettersom jeg ammet, gikk jeg over til melkefritt kosthold. Vi merket en klar bedring etter bare fem dager. Hun sov mer enn to time sammenhengende på natten og sluttet å gulpe etter 3-4 uker. Hun ble raskt mye bedre i magen og fikk mye bedre humør. Uten kumelksprotein i kosten greide å holde på melken og da slapp jeg å ha henne hengende i puppen til alle døgnets timer.

 

I dag er hun snart ett år og har stor matglede. Hun vil ikke drikke mme, så jeg har laget meg et lite lager med mm i frysen.

 

Håper du finner noe hjelp i denne avhandlingen og lykke til videre :)



Anonymous poster hash: 3d87f...869
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...