Gå til innhold

trenger matpakke-forslag for 20mnd for barnehage


peanutts82

Anbefalte innlegg

hjemme får han grøt og matglass/det vi spiser til middag og skive med skinke og ost som er varmet i micro til osten smelter.... og selvfølgelig ella´s kjøkken (kun som mellommåltid)

også yoghurt.... 

og frukt 

og NAN 3 eller 4 i ny og ne.. f.eks på kvelden eller til skiven til kvelds.....midt på natta om han har spist litt lite i løpet av dagen og våkner skrubbsulten.... ikke ofte det skjer.. men jeg nekter han ikke "mat" om han våkner av sult.  

 

ellers er han er veldig glad i naturell yoghurt og avocado og cherrytomater

 

men pålegg på skive er vanskelig.... har prøvd leverpostei, tynt lag med syltetøy, tynt lag med prim, skinke, philadelphia.. ja alt som kan tenktes egentlig.... spiser ikke 

 

han er veldig glad i middag og grøt.... han liker ikke melk heller... får mye naturell yoghurt og safari/sprell til kvelds.... han elsker mammas hjemmelaget pizza skjært i små biter med en dråpe ketchup på hver bit.... han elsker ris og kylling, brokkoli/blomkål mos med laks.... han elsker pasta

 

MEN åssen skal jeg lage matpakke til han til barnehagen.... de gir jo ikke grøt eller varmer ikke middagsmat for så å sette seg ned å gi dette til barnet, og yoghurt og ella`s blir for lite energi.. han må jo ha karbohydrat i form av brød/pasta

(liker ikke poteter, bortset fra pommefrits)

 

det er småbarnsavdeling med 9 barn og 3 voksne.... er veldig bekymret siden han ikke spiser skive bortsett fra den med smelta ost på....

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Srnd med skiver og ha ei grautpakke ståande for dei dagane han ikkje et?

 

Mi var slettes ingen stor brødspisar før bhg. Dei andre et brødskiver og då gjer ho det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sende med middagsrester som ikke trenger å varmes? Pasta f.eks er jo ypperlig til det.

-ulike grønnsaker i strimler.

-matmuffins (jeg lagde det til min på 17 mnd i går og han ELSKET det).

-avokado kan man ha på brødskiva også?

-ha en grøtpakke stående i bhg.

 

Synes det høres rart ut at bhg ikke er behjelpelig med å varme mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei i bhg til min sønn spiser fremdeles grøt.... så tror de er behjelpelig med det :-) Ellers så var heller ikke min noen storspiser av brød før han begynte i bhg... men rart det der når flere barn spiser sammen og mamma ikke er tilstede.... da spiste han plutselig alt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har og en på 20 måneder som skal begynne i barnehage nå, og heller ikke hun er stor fan av brød.
Hende hun vil ha noen biter, men det tilhører sjeldenhetene at hun spise en hel skive.
Jeg tenker å sende med middagsrester når vi har noe som passer å sende med, men ellers blir det vel små, grove lapper (minipannekaker), kokt egg, kjøttboller og andre ting hun liker. Kikerter i en liten boks, havrefras / cheerios osv.

lTror dog det der lett forandrer seg når de er vel installert i barnehagen, da:) Min jente er mer en sosial spiser, og spiser gjerne mer og annen mat dersom det er mange tilstede, særlig andre unger. Så jeg tror det går seg til:)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...