Gå til innhold

Reaksjoner etter bhg oppstart


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Minsten har begynt i bhg denne uka. I går var første lange dagen der jeg var på jobb som vanlig. I natt har han gråti til og ropt au au au og ingenting har hjulpet. For så å sovne litt igjen og etter noen minutter begynt igjen. Han har spent seg nesten i en bue når han har ropt og gråti. Ved ett tilfelle "sto" vi opp" og bare satt og pratet. Da virket alt fint. Men når han sovnet igjen begynte "anfallene" igjen. Vet ikke om han har vondt noe sted eller om det er psykiske reaksjoner på oppstart. Han bruker ordene au når han slår seg til vanlig. Men da klarer vi jo å se hvor han har vondt liksom. Vi sto opp for 50 min siden og nå virker ting ganske fint. Bortsett fra at han bare vil sitte på fanget og kose. Han er kjempe trøtt.

Noen som har erfaring med liknande?

Har bestemt meg for å holde han hjemme i dag å se hvordan ting utvikler seg. Om det blir likt ved neste soving. Flere som ville blitt hjemme i samme situasjon? Får jo så dårlig samvittighet i forhold til jobben også.

 

Anonymous poster hash: 95d2a...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sønnen min var sånn. Han våknet mye om natten etter at han begynte i barnehagen. Her varte det faktisk i nesten ett år. I feriene tok det 5-6 netter, så ble han seg selv igjen i forhold til søvn. Han var 19 mnd da han begynte.

 

Anonymous poster hash: cc853...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojda! Min er 17 mnd.

Håper dette går fort over. Det er jo uutholdelig i lengden for alle .

 

Anonymous poster hash: 95d2a...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan rige bhg og spørre om du kan være der sammen med han i dag?

Er enig at du må ta gutten din på alvor, og det gjør man vel best ved at han blir trygg i bhg?

Kanskje han trenger lengere tilvenning?

 

Anonymous poster hash: 014b9...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du tror han er syk, ville jeg ha sendt han noen timer, max 2-3 i barnehagen. Kan hende sønnen din trenger mer tilvenning enn 3 dager og da hjelper det lite å holde han hjemme. Ta en prat med jobben og hør med mulighetene om å jobbe redusert til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du tror han er syk, ville jeg ha sendt han noen timer, max 2-3 i barnehagen. Kan hende sønnen din trenger mer tilvenning enn 3 dager og da hjelper det lite å holde han hjemme. Ta en prat med jobben og hør med mulighetene om å jobbe redusert til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nesten mer rart hvis det IKKE er en reaksjon på bhgstart mener jeg. Det er jo helt unaturlig for så små å plutselig skulle være uten omsorgspersonene sine. De forstår jo ikke at foreldre må på jobb osv. Vet om mange små som har hatt veldig sterke reaksjoner, og vet om flere barn som har blitt rett og slett helt totalt forandret etter bhgstart. Godt du tar han på alvor, og ikke bare tenker at det går over. Viktig å gjøre det du kan for å få mest mulig tid sammen med han, og finne løsninger for om mulig kortere dager i bhg. Smårollinger er ikke flokkdyr.



Anonymous poster hash: 0feb7...0c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn sov hele natten og alene på rommet når han begynte i bhg i fjor. Etter bhg start sover han aldri en hel natt uten å våkne og kommer inn til oss. Ofte allerede i 23 tiden.



Anonymous poster hash: 37e82...c6f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar. Han har sovet i vogna 30 min nå og ting virker mer normalt igjen. Har avtalt med barnehagen at vi kommer ned litt senere om ting går seg til med litt søvn.

 

Anonymous poster hash: 95d2a...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er vanligvis en veldig rolig og blid gutt, får også tilbakemeldinger fra barnehagen (gått der i 8 måneder nå) at han stortrives er blid og leker masse med andre. Det er aldri noe problem når vi går og han er blid og vinker ha det. Han er straks 2 år.

Men det var 1 måned etter første oppstart og det har begynt igjen nå etter ferie der han er veldig kosete, småsutrete og får plutselige gråteanfall for veldig lite.

Jeg tar det også på alvor og har veldig korte dager nå i oppstarten. 2-4 timer om dagen i noen uker. Nå har jeg den luksusen at jeg har mulighet til det da jeg ikke jobber fullt ennå. Det er ikke alle som kan velge dessverre :-/



Anonymous poster hash: ceb87...1f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt det samme, men vår to-åring har hatt sin første lange ferie etter bhg-start nå. Siden i høst har han kommet og sover sammen m oss hver natt. Nå siste to ukene har han sovet hele natta på eget rom. Jeg tenker han får nok kos av mamma og pappa på dagtid, så nettene er roligere for han. Blir spennende å se når bhg begynner igjen.

 

Anonymous poster hash: dfc7b...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...