Gå til innhold

Hva synes dere om en far som prioriterer følgende....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min samboer er 40 år. Han og noen kompiser har i noen få år nå, hatt to-tre dager sammen i sommerferien. I år og i fjor var de bl.annet på hyttetur og ute på båttur. Mannen min setter stor pris på disse turene, og jeg unner ham jo også å være med. Vil ikke være kjip og bestemmende for hva han skal og ikke skal. Det samme gjelder for meg, han nekter meg heller aldri noe.

 

Men tilbakemeldingene jeg får fra andre damer, er at jeg er liksom er altfor snill og ettergivende. Jeg vet det er en del drikking på disse turene, det blir det ikke lagt skjul på. Og også at et par av kompisene hans er single. Så kanskje de tenker sitt, at mannen min sjanser på andre han også? At jeg ikke bør stole på ham? Kanskje de vet noe jeg ikke vet?

Jeg har tenkt en del på det, men jeg har ingen grunn til å mistenke ham for å ha gjort "noe galt". Men likevel.....

 

Hvordan hadde dere tolket det? Ville deres menn ha dratt på kompistur et par dager?



Anonymous poster hash: 8438e...049
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at du har sære venniner som synes at det er så ille med guttetur en gang i året som varer i 3 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To-tre dager i året? Det hadde jeg glatt unnet min mann. Vi sitter altfor mye oppå hverandre som det er.



Anonymous poster hash: efea6...acb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min samboer er 40 år. Han og noen kompiser har i noen få år nå, hatt to-tre dager sammen i sommerferien. I år og i fjor var de bl.annet på hyttetur og ute på båttur. Mannen min setter stor pris på disse turene, og jeg unner ham jo også å være med. Vil ikke være kjip og bestemmende for hva han skal og ikke skal. Det samme gjelder for meg, han nekter meg heller aldri noe.

 

Men tilbakemeldingene jeg får fra andre damer, er at jeg er liksom er altfor snill og ettergivende. Jeg vet det er en del drikking på disse turene, det blir det ikke lagt skjul på. Og også at et par av kompisene hans er single. Så kanskje de tenker sitt, at mannen min sjanser på andre han også? At jeg ikke bør stole på ham? Kanskje de vet noe jeg ikke vet?

Jeg har tenkt en del på det, men jeg har ingen grunn til å mistenke ham for å ha gjort "noe galt". Men likevel.....

 

Hvordan hadde dere tolket det? Ville deres menn ha dratt på kompistur et par dager?

 

Anonymous poster hash: 8438e...049

 

 

 

Med mindre noen av damene kjenner mannen din hadde jeg driti i det. Min mann, som attpåtil HAR vært utro, får lov å reise og drikke med broren og to kompiser 3-4 ganger i året. Jeg må ikke ha mannen der hele dagen hele året altså. Neste helg skal jeg i 30-årslag til en venninne som varer over natten. Hadde da virkelig ikke falt meg inn at mannen min kunne nekte meg å dra.

 

Derimot hvis noen av damene kjenner mannen din eller har noe info om at han er utro, men ikke tør å si det rett ut, hadde jeg gravd litt og spurt hva de har hørt. Det er slik jeg oppdaget utroskapen til mannen, en fjern bekjent opplyste meg om hvor han var og med hvem. Etter en rask kikk på mobilloggen hans oppdaget jeg at det var laaangt forarbeid der med meldinger over flere måneder, så var ikke bare tulleinfo fra den bekjente.

 

Anonymous poster hash: 19213...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at om han er av den utro typen vil han finne en måte å være det på, guttetur eller ei, og er han det ikke får du en glad ektemann som setter pris på den snille kona si :) Ergo taper du ikke så mye på å "la ham" få dra.

 

Erfaringsmessig er det de damene som kontrollerer mannen sin mest som ender opp med å skyve dem fra seg. Man skal ikke være dumsnill, men man må kunne stole på hverandre. Vi snakker tross alt ikke om to uker til Thailand heller, bare en hytte/båttur noen få dager i året.



Anonymous poster hash: 1bfdc...45e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker dine venninner er 18 år og utrygge.

Samme gjør vi her. Mannen er på hytta hver sommer med kompiser en langhelg. De får bli så drita de bare vil. :)

 

Anonymous poster hash: 5f94d...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt reiser han på guttetur. Det skulle bare mangle. Jeg synes det er flott at han kan reise bort og være sammen med vennene sine, og jeg stoler selvsagt på ham. Det viktigste her er vel egentlig bare at det går begge veier, og at man gjør en fjær til ti høns.

 

Fortsett å la mannen din kose seg med kameratene sine.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du er en kjærlig og generøs kone som din mann bør sette stor pris på:-)

 

Anonymous poster hash: fa674...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannen min er på 6 dagerstur (rockefestival i sverige) hverte år i juni med flere kompiser - ville ikke drømt om å nekte ham det!



Anonymous poster hash: 8ced0...6f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samboer kommet og fortalt at han skulle på guttetur med kompisene i en 3-4 dager og at de tenkte dette skulle bli en årlig greie, så hadde jeg svart: Så gøy, er det noe du trenger som jeg kan ordne? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del, kan mannfolket være borte 1 uke av gangen. Jeg er ikke mamman hans og bestemmer da ikke over han. Herregud til usikre venninner har. Ikke alle mannfolk knuller rundt så fort de ha sjansen, om det er det de engster seg over!

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvordan tiden er fordelt mellom foreldrene.

 

Jeg ville blitt supergrinete om min mann gjorde det, men det har noe med at han er på spillejobber og turneer temmelig ofte, samt jobber veldig mye helg og kveld i tillegg til vanlig åtte- til fire. Altså prioriterer han jobben, og ikke kompisturer, for tiden som er igjen til familie og frue er liten nok.

Etter en måned med mannen borte, der jeg skal sjonglere fulltidsjobb, fire barn og hjem eksempelvis, så er ikke sjalabaistur med kompiser akkurat på plakaten for han som allerede har fått sin sosiale og alkoholmessige dose.

 

Jeg jobber fulltid, men ikke i nærheten av det mannen min gjør, og bør derfor kunne ta en venninnetur her og der - som jeg forøvrig ikke har gjort da det har vært lite tid til det de siste årene.....skal prøve å få det inn i skjema så raskt det går, sikkert neste sommer allerede :-)

 

Men om man jobber helt vanlig fulltid, og har normalt greit med familietid, så er en kompistur langt innenfor ok mener jeg, og om det er drikking med der så er vel det ikke noe man kan legge seg opp i såfremt det ikke går utover familien (noe som det vel ikke gjør når man faktisk ikke er hjemme).



Anonymous poster hash: 1da76...408
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn har vi det å. Han har to gutte turer i året og jeg har to jente turer. Noe vi virkelig unner hverandre :)

 

Nå er det sånn at kvinner er kvinner verst og her høres det ut som de vil lage splid mellom deg og din mann.

 

Stoler du på mannen din så lukker du ørene!

 

Anonymous poster hash: 7b940...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manne min liker seg best hjemme så han reiser ikke på gutteturer. Men jeg reiser derimot gjerne på jenteturer :D mannen min syns det er helt greit og stiller ikke spørsmålstegn med det i det hele tatt.

 

Det må også nevnes at jeg har single venninner som er med på disse jenteturene, men jeg holder trusa på og benene samlet fordi om :)

Ikke gidder jeg å flørte heller. Mannen min VET at jeg har single venninner, men han mistenker ikke at jeg er utro. 

 

Så lenge du stoler på mannen din så har du nok fint lite å bekymre deg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare veldig glad for at han er på tur med gutta, for jeg vil ga ham i godt humør hjemme. Den fyllesyke sutrepaven kan.kompisene slite med! <3

 

Anonymous poster hash: 2700b...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Jeg gjør det samme selv (drar på fuktige turer med venninner hvert år) og gjett hva: min faste jentetur varer 4 dager i strekk! Og jeg ville ha ledd meg ihjel om samboeren min begynte å klage på bakgrunn av at kompisene hans var bekymret for drikkingen min sammen med de single damene... Jeeeeezz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 dager syns jeg høres heeeeeelt greit ut! Ikke høres det ut som om det er turer som koster en formue heller. Jeg skulle faktisk ønsket at mannen min hadde gjort litt mer slik, mest for å lette på min samvittighet, siden jeg reiser på jenteturer som ikke nødvendigvis er så billige…... :P



Anonymous poster hash: 908d9...699
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...