Gå til innhold

Mammakroppen. Heitmann har skrevet innlegg. Kjør debatt!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns Rannveig tar opp mye sant i det hun skriver her. 

Jeg er også en såkalt heldig. Som har xs small kropp etter fødselen og smalere midje enn noen gang før (ja, det går faktisk an å få penere kropp etter 3 fødsler) 

 

Jeg vet at jeg er tynn nå, og håper jeg går opp 1-2 kg bare for å fylle ut litt. Jeg er normalvektig (167cm 54 kg) trener ikke, men har et utrolig hektisk liv og ja, jeg spiser ikke mer enn hva jeg må, jeg spiser faktisk akkurat så mye som jeg trenger (teller kalorier for å passe på at jeg får nok mat) dette fordi det er lett å glemme måltider og seg selv når man har 3 små som også skal ha mat. 

 

Etter dette svangerskapet har jeg virkelig fått føle på "tynn-hetsen" det er ikke godt, og dette er nytt for meg. Jeg har alltid vært slank, men det virker som om at folk forventer at jeg skal se ut som en berlinerbolle etter to tette barn og nesten er litt skuffet når jeg ser ut som et "kjøttbein" - jeg er ikke fortballfruetynn. 

F.eks så har jeg fått høre på kontroller med den lille "du må spise litt mer, ser ut som du får i deg litt for lite etc.) Sikkert velment og har fått høre det fra andre også, men har aldri hørt om noen som har sagt "du må spise litt mindre, ser ut som at du får i deg akkurat litt for mye" til en nybakt mamma med 5 kg ekstra. 

 

Jeg tror mange kjenner litt på det Heitmann tar opp her. 



Anonymous poster hash: e6b63...cf0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg syns Rannveig tar opp mye sant i det hun skriver her. 

Jeg er også en såkalt heldig. Som har xs small kropp etter fødselen og smalere midje enn noen gang før (ja, det går faktisk an å få penere kropp etter 3 fødsler) 

 

Jeg vet at jeg er tynn nå, og håper jeg går opp 1-2 kg bare for å fylle ut litt. Jeg er normalvektig (167cm 54 kg) trener ikke, men har et utrolig hektisk liv og ja, jeg spiser ikke mer enn hva jeg må, jeg spiser faktisk akkurat så mye som jeg trenger (teller kalorier for å passe på at jeg får nok mat) dette fordi det er lett å glemme måltider og seg selv når man har 3 små som også skal ha mat. 

 

Etter dette svangerskapet har jeg virkelig fått føle på "tynn-hetsen" det er ikke godt, og dette er nytt for meg. Jeg har alltid vært slank, men det virker som om at folk forventer at jeg skal se ut som en berlinerbolle etter to tette barn og nesten er litt skuffet når jeg ser ut som et "kjøttbein" - jeg er ikke fortballfruetynn. 

F.eks så har jeg fått høre på kontroller med den lille "du må spise litt mer, ser ut som du får i deg litt for lite etc.) Sikkert velment og har fått høre det fra andre også, men har aldri hørt om noen som har sagt "du må spise litt mindre, ser ut som at du får i deg akkurat litt for mye" til en nybakt mamma med 5 kg ekstra. 

 

Jeg tror mange kjenner litt på det Heitmann tar opp her. 

 

Anonymous poster hash: e6b63...cf0

 

Glemte link http://rannveigheitmann.blogg.no/

 

Anonymous poster hash: e6b63...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke lese bloggen til Heitmann. Tenker ingenting negativt verken om de som er blitt tykkere eller tynnere etter fødsler. Folk er forskjellige og begge deler er normalt. Har inntrykk av at den dama digger sin egen kropp, så orker ikke lese et innlegg om at hun blir hetset fordi hun er så tynn og deilig selv etter fødsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tenkt noe om tynne eller tykke mødre. De som får igjen kroppen sin med en gang, er utrolig heldige er det jeg tenker. Selv har jeg fått tilbake vekta etter begge svangerskapene, men magen så jo ikke ut. Jeg er lav og får en helt enorm mage. Så her var det både heng og delte magemuskler. Dette er operert nå da.

Så for noen er det jo ikke bare å få kroppen sin tilbake, selv om vekta er tilbake.

 

De som både har tid til full jobb, unger og trener så de har en flott veltrent kropp, de beundrer jeg. Og det er bare fordi det har jeg ikke tid til selv, jeg er enslig mor da, og far har ikke samvær.



Anonymous poster hash: 95325...64b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heitmann gikk på NOKa-dietten under store deler av svangerskapet. Naturlig tynn? Ehh..... Er det noe som er naturlig med henne?



Anonymous poster hash: d5660...300
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun to- eller trebarnsmor? Jeg får liksom bare to ut fra bloggen...



Anonymous poster hash: b1587...104
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^Var det jeg skulle til å si. "telte ikke en eneste kalori". Hallo? Hun gikk jo på pulverdiett hele svangerskapet omtrent. 

 

Og strekkmerker trenger ikke å komme av at man blei feit! Jeg fikk strekkmerker over hele magen og blir drit forbanna når hun skriver som om dette er selvvalgt. Det er det IKKE. Og jeg gjorde ingenting for å "fortjene" det. 



Anonymous poster hash: 6163a...e64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er hun to- eller trebarnsmor? Jeg får liksom bare to ut fra bloggen...

 

Anonymous poster hash: b1587...104

 

 

Tror bildet er hentet fra Altaposten fra den gang hun jugde på seg nok et svangerskap. Hun burde kanskje skrevet under at det er hentet fra en avis.

Hun har 2 barn.

 

Anonymous poster hash: d5660...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som deg Hi og skjønner hva du mener. Er også snart 40 år og folk har da ivertfall ment jeg ikke skal være en xs men en smultbolle for jeg har jo vært gravid og født barn. Gått opp 20 kg i hvert svangerskap så jeg har ikke hatt noe fotballfruegravidkropp. Folk har ikke trodd jeg ikke har jobbet for å ha den kroppen jeg har . Og helt enig, skal like å se det være greit til noen med 5 kg for mye å be dem ta av 5 ;) dobbeltmoral og kanskje en anelse misunnelse...

 

Anonymous poster hash: 7f578...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dere skal lese innlegget. Er blant annet nevnt en fotobok, om mammakroppen. Der er det ingen slanke kropper uten strekkmerker. Er mammakropper det også nemlig! :)



Anonymous poster hash: e6b63...cf0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når det er sagt.... Kroppen hennes uten silikonpupper ville sett endel annerledes ut. Sprettpupper fake el ikke " gjemmer" magen litt . Så hun kan ikke akuratt ta all creditten.

 

Anonymous poster hash: 7f578...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ..., hun brukte vel Shakes og " slanka" seg litt?

 

Anonymous poster hash: 7f578...8f5

 

Hun ble sponset av NOKA mens hun var gravid og gikk på dietten store deler av svangerskapet

 

Anonymous poster hash: d5660...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun mener det er synd på henne fordi det ikke blir laget en bok som heter "mammakropper" med 80 bilder av strøkne kvinnfolk som ser ut som de aldri har fått barn? Hva hadde vært poenget med en sånn bok? 

 

Poenget med den som er laget, er jo at de som har fått kjipe kropper i ettertid kanskje kan føle at de ikke alene om det. 

 

At man blir overvektig er en ting man kunne og kan gjøre noe med, men strekkmerker-delte magemuskler osv. er vel ikke akkurat selvvalgt. Og de som blir like snertne etter fødsel, KJEMPEFINT for dere!! Absolutt, men nei- det er ikke noe vits å lage en bok om dere for å gni det inn for alle oss som ikke ble sånn etter fødsel. 

 

Hadde jeg sett ut sånn etter fødselen hadde jeg ALDRI klagd. Og hvertfall ikke fordi dem legger ut bilder så de som ikke ser ut sånn kan føle seg litt bedre. Hvem tar det som et angrep mot de tynne... herregud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haaallooo! Hun lager et innlegg for å få flere klikk(=inntekt) Kopier heller teksten hit så færre trykker..

 

Anonymous poster hash: fe24b...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuud,hvem er hun? Så for meg at jeg skulle trykke meg inn på en seriøs blogg. Orket ikke å lese,så bare på bildene. Flott som gravid da(minus løshår og aaaltfor mye sminke)

 

Anonymous poster hash: ed2c2...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er så heldige å ha fått tilbake kroppen som før/bedre enn før, jeg er helt med å det dere skriver, helt til dere begynner å snakke om misunnelse... Synes ikke det er så hyggelig heller. Det er vanskelig å forklare, men det blir liksom litt overlegent å bare regne med at alle vil ha kroppen deres, "folk er bare misunnelige"... Og det er sikkert sant, men det er en veldig lite ydmyk innstilling, som jeg personlig synes er litt smålig.

Ellers er jeg helt enig. Men som sagt, med en gang misunnelig delen kommer inn så ødelegger det ganske mye.

 

 

 

Anonymous poster hash: 53d50...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

^Var det jeg skulle til å si. "telte ikke en eneste kalori". Hallo? Hun gikk jo på pulverdiett hele svangerskapet omtrent. 

 

Og strekkmerker trenger ikke å komme av at man blei feit! Jeg fikk strekkmerker over hele magen og blir drit forbanna når hun skriver som om dette er selvvalgt. Det er det IKKE. Og jeg gjorde ingenting for å "fortjene" det. 

 

Anonymous poster hash: 6163a...e64

 

 

Så enig.

Jeg fikk strekkmerker uten engang å ha vært gravid. Det er hormoner! Hjelper ikke en dritt å smøre seg.

 

Anonymous poster hash: 3a8c7...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er så heldige å ha fått tilbake kroppen som før/bedre enn før, jeg er helt med å det dere skriver, helt til dere begynner å snakke om misunnelse... Synes ikke det er så hyggelig heller. Det er vanskelig å forklare, men det blir liksom litt overlegent å bare regne med at alle vil ha kroppen deres, "folk er bare misunnelige"... Og det er sikkert sant, men det er en veldig lite ydmyk innstilling, som jeg personlig synes er litt smålig.

Ellers er jeg helt enig. Men som sagt, med en gang misunnelig delen kommer inn så ødelegger det ganske mye.

 

 

 

Anonymous poster hash: 53d50...e02

 

Helt enig med deg.

 

Anonymous poster hash: 3a8c7...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dere skal lese innlegget. Er blant annet nevnt en fotobok, om mammakroppen. Der er det ingen slanke kropper uten strekkmerker. Er mammakropper det også nemlig! :)Anonymous poster hash: e6b63...cf0

er du selveste heitmann selv? Nekter å gå inn på bloggen nemlig!

 

Anonymous poster hash: 53f93...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

Hvorfor skal man lage fotobok med mødre som ser ut som modeller når man allerede blir eksponert for slike kropper overalt? Fotoboka ble laget for at vi som er mindre heldige og har strekkmerker, delte magemuskler osv kan lettere akseptere oss selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er hun to- eller trebarnsmor? Jeg får liksom bare to ut fra bloggen...

 

Anonymous poster hash: b1587...104

 

 

Tror bildet er hentet fra Altaposten fra den gang hun jugde på seg nok et svangerskap. Hun burde kanskje skrevet under at det er hentet fra en avis.

Hun har 2 barn.

 

Anonymous poster hash: d5660...300

 

 

Ok, ser nå at jeg misforsto hovedinnlegget også, trodde teksten var henta fra bloggen.

 

Anonymous poster hash: b1587...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva den silikonkjerringa der mener driter jeg langt i!

 

Når min datter var fire dager gammel var jeg mer opptatt av å gi henne nok mat og få i meg mat selv.

Det er det som betyr noe.

 

Dette er ei dame som mente at om man ikke "tok vare på seg selv" måtte man bare regne med at mannen var utro med sånne herlige babes som henne. 



Anonymous poster hash: b33b7...dfa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har null strekkmerker og var gigantisk stor. Jeg BURDE fått det.

Strekkmerker er ikke selvforskyldt i alle fall. Synes det er trist at jenta får uttale seg. Hun burde hatt en verge.

 

Anonymous poster hash: 7ceb0...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har null strekkmerker og var gigantisk stor. Jeg BURDE fått det.

Strekkmerker er ikke selvforskyldt i alle fall. Synes det er trist at jenta får uttale seg. Hun burde hatt en verge.

 

Anonymous poster hash: 7ceb0...4ba

 

Hun drømmer om å bli jordmor :D Skal bli meg en leven når fremtidige arbeidsgivere Googler henne

 

Anonymous poster hash: d5660...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...