Gå til innhold

Hvorfor er du over 35år og prøver å bli gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min grunn er at jeg møtte kjærligheten sent og prioriterte karriere.

 

Hva er din grunn?

 

Anonymous poster hash: d6ae4...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min grunn er at jeg møtte kjærligheten sent og prioriterte karriere.

 

Hva er din grunn?

 

Anonymous poster hash: d6ae4...849

Angrer du på at du valgte karriere før familie?

 

Anonymous poster hash: b143d...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri møtt noen som jeg kan stifte familie med. De jeg har falt for vil ikke det samme som meg osv. Har vel kanskje tenkt at det alltids vil ordne seg. Så nå er jeg 38 år og singel prøver. Håper det ordner seg nå👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi prøver på nr tre og mannen ikke var klar for tre barn før jeg var 39. Vi får se om det var for sent eller ikke... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ønsker et fjerde barn , hvilket jeg aldri tenkte at jeg skulle ønske. Så nå er jeg 36, og var 27 da jeg fikk min første. Time flies

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller ikke funnet den mannen som jeg ønsket å få unge sammen med, og de jeg har møtt som har vært "aktuelle" har vært livredd for å binde seg og få noe ansvar, og ville ikke en gang høre snakk om barn!! Så dessverre ventet jeg leeenge før jeg bestemte meg for å bli gravid med donor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min grunn er at jeg møtte kjærligheten sent og prioriterte karriere.

 

Hva er din grunn?

 

Anonymous poster hash: d6ae4...849

Angrer du på at du valgte karriere før familie?

 

Anonymous poster hash: b143d...295

Ja og nei. Nei fordi jeg lenge ikke ønsket barn. Levde via jobb, flotte reiser spennende møter og opplevelser som gjorde at jeg ble redd for en typisk A4 tilværelse. Så ble jeg eldre, lengselen kom. Alt som før hadde vært spennende ble A4. Ble lei reising, nye folk og nye land. Roet ned jobbingen, møtte mannen i mitt liv og alt føltes rett. 37år nå så håper vi lykkes 😊

 

Anonymous poster hash: d6ae4...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt barn før,men traff mannen min først da jeg var 34.

Og i et nytt forhold er det ikke naturlig at barn blir tema nr.1.

Han brukte å litt tid før han var klar.

Var 37 da jeg fikk sønnen vår.

Så brukte jeg nesten 2 år for å få han på nr 2. Og har slitt nå i snart 3 år etter det .

Men det vises jo at damer over 40 også er fruktbare .

Det tar bare litt mer enn en pp for å få det til . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi ønsker oss barn nr 4, en ordentlig attpåklatt😜. Fikk barn tidlig; første som 20-åring og nr 3 som 27-åring. Var rimelig sikre på at vi var ferdige etter nr 3, men jammen ble vi prøvere igjen😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid ønsket barn, men jeg fant ikke riktig mann i 20-årene. Jeg var 33 da jeg fant roen med kjæreste, vi hadde da vært litt kjæresteredd før, men vi bodde på hver vår kant av landet pga jobb. Forholdet fikk sette seg i 2 år før vi begynte å prøve. Ingen hell, vi venter på ivf nummer to nå.

 

Anonymous poster hash: 23d07...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkle svaret er vel at det bare har blitt sånn?

 

Det blir min nr4 vi skal prøve på nå, hans nr3.

 

Jeg er 35 år nå og har 3 gutter fra før, en på 2, 6 og 17.
Og ja som nevnt, det er to kull.

Har alltid ønsket meg 3 barn, og ja jeg har jo det nå, forsåvidt, men nå når eldste er så stor så er det bare to barn vi har. 
Hvis dere forstår hva jeg mener.
 

Førstemann er en "førklatt" om det går ann å kalle noe det, man sier jo "etterpåklatt", og i mitt tilfelle passer det.
 

Det gikk mange år etter jeg fikk min første, at jeg fant mannen jeg ville være med. Og da har det blitt sånn. Studier har også gjort at det har blitt litt mellomrom mellom dem, men det syns jeg er perfekt.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

..fordi NAV gjorde en feil så inntekten min ble halvert over natten; dvs ikke noe å satse på som grunnlag for foreldrepenger, spesielt ikke når man av helsemessige årsaker vet det kommer til å bli et år med sykemelding etter permisjon også. Brukte et par år på å komme meg ut av klørne på NAV, og i mellomtiden døde min faste klippe her i livet. Ja jeg er litt bitter. Men håper nå inderlig jeg kan starte på nytt...



Anonymous poster hash: f90d8...b47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg møtte drømmemannen mår jeg var over 30 år. Fikk første barn når jeg var 33, mistet et barn, og nå prøver vi på nr 3. Ikke så enkelt det. :(

 

Anonymous poster hash: 37da4...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Prøver ikke ennå, men forhåpentligvis fra oktober. Vi har to skolebarn. Jeg har alltid ønsket meg tre barn. Mannen har vært helt bestemt på at han ikke vil ha flere, til nå. I mellomtiden har det blitt tid til mer utdanning og karriere, som også har vært gøy. Må si at listen med grunner til å begynne på nytt med baby, er en del kortere enn listen med grunner til å ikke få flere :) Likevel er det en følelse av nå eller aldri, og det grunnleggende ønsket om flere. Særlig for min del. Jeg er forresten 35.

 

Lykke til med prøvingen, jenter :)

 

Anonymous poster hash: 2b216...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg og min mann har to gutter fra før på 5 og 7 år. Mannen min har også vært helt bestemt på at han ikke vil ha flere barn, men etter at jeg ble gravid for et par år siden og mistet i uke 10 har han fått lysten tilbake og jeg har kjent på savnet..

 

Jeg føler at det er nå eller aldri og at jeg kommer til å angre hvis jeg ikke prøver.

Jeg må også si at det er skumlere denne gangen enn de to første. Jeg er 37 år og mye mer engstelig denne gangen.  

 

Uansett, lykke til alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg hadde slått meg til ro i ein alder på 30 år og ventet mitt 2 barn da. Så det skulle bli kun 2. Men da jeg vart ca 34 år kom det verste ei mor kan oppleve og miste sitt kjære barn. Tapte kampen Leukemi.

 

Tanken på eit barn mindre aksepterte jeg ikkje. Så gravid var jeg med ein gang og det kom ein til kjapt etterpå. Da var jeg 37 år.

 

Så vart jeg gravid igjen uten og prøve i ein alder på 40 år. Og tok i mot det med stor kjærleik.

 

No er jeg på prøving igjen i ein alder på 43 år så det blir det siste dersom det skulle klaffe.

 

Anonymous poster hash: 07a29...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har mange barn fra før, men når livet snus på hodet og man etter hvert treffer en som er yngre og ikke har barn så kommer man dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...