Gå til innhold

Fra Hipp 1 til Hipp 2?


Tilith

Anbefalte innlegg

Hipp 1 går jo fra fødsel til 6 mnd. Gutten er straks 6 mnd og får grøt, frukt ig litt middag nå i tillegg til mme. Skal jeg gå over til hipp 2 når han er 6 mnd?

 

Forsto det slik at det ikke er morsmelkerstatning men kun et tillegg. Dvs at det ikke metter like mye sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden 1 er til 6 mnd, så er det sikkert greit vi bytter også :) får bare øke på fast føde hvis han ikke blir mett :) drikker jo ikke mye melk om dågen nå uansett, kanskje 3 * 200 ml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Modersmjölk och ersättning ska vara den primära födan det första levnadsåret.

Hipp 2 är inte ersättning utan ett tillägg som inte ska ersättas av Hipp 1!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Modersmjölk och ersättning ska vara den primära födan det första levnadsåret.

Hipp 2 är inte ersättning utan ett tillägg som inte ska ersättas av Hipp 1!!

Skal man bruke begge deler da, eller bare bruke hipp 1 og droppe hipp 2?? Er vel mer jern i nr 2, for de trenger jo mer jern fra 6 mnd alder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har jeg kun brukt hipp 2 i noen uker da.... Men synes at gutten sover dårligere, og er mindre fornøyd gjennom dagen. Ikke koblet at det kan være en sammenheng, men kanskje det er det? at han blir mindre mett av hipp 2?... Får jo fast føde i tillegg da, både grøt, skive, frukt og middag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modersmjölk och ersättning ska vara den primära födan det första levnadsåret.

Hipp 2 är inte ersättning utan ett tillägg som inte ska ersättas av Hipp 1!!

Dette er bare tøys! Hipp 2 inneholder flere næringsstoffer som eldre babyer trenger. Næringsstoffene i morsmelken tilpasser seg det voksende barnet, men det gjør ikke mme. Derfor har de aller fleste mme produsenter et trinn 2 for babyer fra 6 måneder som tar hensyn til babyens utvikling. Du skal bruke hipp 2 på akkurat samme måte som du har brukt hipp 1. Det kan være at magen trenger litt tid til å venne seg til nr. 2.

 

Anonymous poster hash: 32e2b...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Modersmjölk och ersättning ska vara den primära födan det första levnadsåret.

Hipp 2 är inte ersättning utan ett tillägg som inte ska ersättas av Hipp 1!!

Dette er bare tøys! Hipp 2 inneholder flere næringsstoffer som eldre babyer trenger. Næringsstoffene i morsmelken tilpasser seg det voksende barnet, men det gjør ikke mme. Derfor har de aller fleste mme produsenter et trinn 2 for babyer fra 6 måneder som tar hensyn til babyens utvikling. Du skal bruke hipp 2 på akkurat samme måte som du har brukt hipp 1. Det kan være at magen trenger litt tid til å venne seg til nr. 2.Anonymous poster hash: 32e2b...88c

Takk for svar! Det var slik jeg hadde forstått det i utg.p. Spurte Helsesøster, men hun visste ikke og ba meg bare følge det som sto på pakningene, dvs bruke nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bytta til hipp 2 når hu var ca 7 mnd, jeg trodde i og med hu fikk det som erstatning for pupp at vi skulle fortsette med nr 1 men fikk beskjed av hs at det er mer energi i nr 1 som babyer frem til 6 mnd trenger for og vokse, etter 6 mnd trenger de andre ting som da er i nr 2. Og riktig nok når vi bytta fikk vi en litt mere "rolig" baby som ikke fikk energi kikk rett etter flaske ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...