Gå til innhold

Emmaljunga med Mari cosi bilstol


hotoon

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en 2013 mod. Emmaljunga duo Edge og en 2012modell Maxi cosi cabriofix.. Jeg vet at det finnes adapter for Mari cosi, men at de er forholdsvis ny på markedet så jeg vil bare forsikre meg om at siden stolen er fra 2012 at den fortsatt vil passe på en slik adapter?

Et annet spm er om det er noen som har erfaring med å bruke dette? Forrige gang hadde jeg quinnovogn med maxicosi og da hadde bagen samme adapter som bilstolen så da slapp jeg å drasse på adapteren og jeg brukte bilstolen mye slik på vognunderstellet... Men jeg må si jeg er skeptisk siden jeg nå må på med en adapter for å ha på bilstolen...om dette er mye å drasse på og er tungvint så kommer det jo ikke til å bli brukt så jeg vil gjerne ha deres erfaring...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kjøpt en 2013 mod. Emmaljunga duo Edge og en 2012modell Maxi cosi cabriofix.. Jeg vet at det finnes adapter for Mari cosi, men at de er forholdsvis ny på markedet så jeg vil bare forsikre meg om at siden stolen er fra 2012 at den fortsatt vil passe på en slik adapter?

Et annet spm er om det er noen som har erfaring med å bruke dette? Forrige gang hadde jeg quinnovogn med maxicosi og da hadde bagen samme adapter som bilstolen så da slapp jeg å drasse på adapteren og jeg brukte bilstolen mye slik på vognunderstellet... Men jeg må si jeg er skeptisk siden jeg nå må på med en adapter for å ha på bilstolen...om dette er mye å drasse på og er tungvint så kommer det jo ikke til å bli brukt så jeg vil gjerne ha deres erfaring...:)

Maxi cosi adapteret kom i 2011 (hvis jeg ikke husker feil), jeg har selv hatt det til et maxi cosi 2012, så det vet jeg at funker ;)

 

Adapteret er ganske stort så det tar jo litt plass, men det får fint plass i handlekurven på en edge, jeg oppbevarte mitt i bagasjerommet på bilen. Synes ikke det var noe stress å klikke av bagen og så klikke på adapteret, vi brukte det masse spesielt ved henting/levering av søsken på skole/bhg. Var vi ute på shopping eller skulle være avgårde lenge så likte jeg best å bruke bagen slik at barnet lå bedre. Blir fort klamt i bilstolen og de får jo ikke beveget seg så mye. Skulle vi en kjapp tur på butikken var det like lettvint å sette bilstolen i en handlevogn. Men det er jo ting man må vurdere selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...