Gå til innhold

Over 40


Solfaktor

Anbefalte innlegg

Flere som prøver og er over 40? Jeg er straks 40 og håper det snart kan gå bra. Mistet for noen måneder siden og håper jeg snart kan bli gravid igjen.

Vet det har vært mange slike tråder, men er godt å få høre litt om andres erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 40 og prøver for harde livet å bli gravid (og beholde).  Har et barn på 16 år og brukte nok p-piller i altfor mange år (nesten 20!). Når barneønsket dukket opp og jeg hadde funnet meg en partner så var det kanskje for seint. Har blitt gravid to ganger men har mistet i uke 8 og 12 begge gangene, vært igjennom et prøverørs forsøk med negativt utfall. Har ikke de beste hormonverdier så det er antakelig der problemet ligger.

 

Men,  det er mange som har lyktes til tross for ugunstige hormonverdier og alder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt utredet ved Medicus ja. Det er mine hormonverdier som ikke er helt gunstige itillegg jobber nok alderen og litt imot meg. Har ikke helt håpløse verdier enda men amh var 3, fsh 10 i nov -13. Det er kjedelig å ønske seg noe man kanskje ikke kan få altså... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 41 med nr1 og er nå 43 og prøve på nr2 :)

Ble gravid med amh under 1, men er ikke sikker på om vi er like heldige igjen. ..?! men vi prøver og er nå i pp 12 med ikm denne uke. Kjenner murringer som nok er tr . Igjen. Grrrrrrrr!!! ;)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterblomst, om du er i pp 12 bør du kanskje søke hjelp? Eller har du vært på utredning?

Viktig å ikke vente for lenge!!

Masse lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det det er ikke gått ett år ennå... vi var hos gyn rundt 6mnd's prøving for å høre. Verdiene mine er ganske like som ved førstemann, så foreløpig er det ikke noe han kan gjøre for at det skal gå fortere. ;)

Om vi vil ca august, ett år etter prøvestart kan vi starte med ivf men vet ikke om det vil høyne mine sjanser som eldre prøver... ;) ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått positiv test!!!  :fnise:  :rolleyes:  Nå håper jeg bare på det beste!!!! Lykke til jenter!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har prøvd lenge, mistet flere ganger, har to gutter på 5 og 9 år og har håpet på flere. Vet ikke om jeg rett og slett bare skal gi opp men håpet ligger ennu der, men samtidig skjønner også jeg at alderen er ikke på min side, men hvem vet kanskje vil sommeren med avslapning og ingen stress fra jobben gjøre underverket det er jo lov å håpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse!!!! Så bra!! Er du i fin form?

Jeg er i fin form! Er så tidlig ennå :) ca uke 5... kjenner rar smak i munnen bare, så regner med litt kvalme er på vei fra neste uke eller så :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gratulerer masse!!!! Så bra!! Er du i fin form?

Jeg er i fin form! Er så tidlig ennå :) ca uke 5... kjenner rar smak i munnen bare, så regner med litt kvalme er på vei fra neste uke eller så :D
Kjente du noen spesielle symptomer , ?

I prøvingen er det lett og håpe og tro og kjenne på det . Men så ender det jo med tr.

Puppene bør vel vokse om ikke annet ?

El er det bare etter første svangerskap ?

Måtte du få et lett svangerskap uten kvalme .

Nyt sommeren . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Gratulerer masse!!!! Så bra!! Er du i fin form?

Jeg er i fin form! Er så tidlig ennå :) ca uke 5... kjenner rar smak i munnen bare, så regner med litt kvalme er på vei fra neste uke eller så :D
Kjente du noen spesielle symptomer , ?

I prøvingen er det lett og håpe og tro og kjenne på det . Men så ender det jo med tr.

Puppene bør vel vokse om ikke annet ?

El er det bare etter første svangerskap ?

Måtte du få et lett svangerskap uten kvalme .

Nyt sommeren . ;)

Jeg blir "feberfrysen" når jeg er gravid.. :) før jeg tester.. så nå var det en tanke, men ikke sånn at jeg ble overbevist :) nå etter ikm...en ukes tid etter er nå puppene veldig ømme !!

Jeg hadde ikke noen overbevisende symptomer og trodde syklus var ustabil som den har vært de siste 3 månedene :) har vært suuuper heldig, og traff tydeligvis godt med sex ifbm målt el-test :D

det kommer når du minst venter det. .. ;) helt sant! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er 45 år og ble gravid for en liten stund siden etter 9 måneders prøving. Dessverre mistet jeg i uke 5, men vil selvfølgelig prøve igjen. Kroppen har iallefall bevist at den fungerer. Ettersom det er eggkvaliteten det som oftest står på har jeg undersøkt litt om dette. Ikke for å gi noen falske forhåpninger eller noe tenker jeg at jeg uansett kan fortelle hva jeg har prøvd å gjøre utenom å leve sunt og trene. 3 måneder før jeg ble gravid begynte jeg å ta en teskje hvetegress hver morgen (samt som vanlig omega 3, folsyrel, e vitamin og multivitamin). En måned før begynte jeg med Rosenrot fram til positiv eggløsningstest. Samtidig begynte jeg med q10 (600 mg). Ga mannen både rosenrot og q10 (100 g). q10 er et gammelt velkjent kosttilskudd, men nyere forskning antyder at dette kan være med å gi eggene våre fornyet energi slik at de klarer den prosessen som det å bli gravid krever av energi. Interessant lesing på nettet om dette. Men som sagt, ikke vet jeg hva som hjalp meg, men jeg har igjen begynt med q10 (stoppet med positiv test) og håper på ny positiv test snart. Lykke til alle damer her inne, og gratulerer til dem som har fått det til. :-))

 

Anonymous poster hash: b4431...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant med q10.... jeg håper embryoet mitt er friskt og at jeg ikke mister nå i denne tidlige fasen... en vet jo aldri og iallefall ikke vi som er godt voksne kanskje ;) 

Lykke til!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal gå bra, vinterblomst!! Krysser fingrene!! Hvor langt er du på vei nå? :)

nå er jeg på vei inn i uke 6 :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40 og prøver for harde livet å bli gravid (og beholde).  Har et barn på 16 år og brukte nok p-piller i altfor mange år (nesten 20!). Når barneønsket dukket opp og jeg hadde funnet meg en partner så var det kanskje for seint. Har blitt gravid to ganger men har mistet i uke 8 og 12 begge gangene, vært igjennom et prøverørs forsøk med negativt utfall. Har ikke de beste hormonverdier så det er antakelig der problemet ligger.

 

Men,  det er mange som har lyktes til tross for ugunstige hormonverdier og alder! :)

Jeg gikk på p piller like lenge som deg, ca 20 år(!) og hadde AMH under 1, ble gravid etter kort tid etter mensen kom på stell etter pilleslutt... Så tror ikke det har så stor betydning altså..

Er jo mye som skal "klaffe", men det er ikke umulig!!

Nå har jeg har ei snuppe på snart ett år og er fylt 40. Har lyst på en til, men mannen vil ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått positiv test!!!  :fnise:  :rolleyes:  Nå håper jeg bare på det beste!!!! Lykke til jenter!! 

Gratulerer så mye! :) Det var hyggelige nyheter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er 40 og prøver for harde livet å bli gravid (og beholde).  Har et barn på 16 år og brukte nok p-piller i altfor mange år (nesten 20!). Når barneønsket dukket opp og jeg hadde funnet meg en partner så var det kanskje for seint. Har blitt gravid to ganger men har mistet i uke 8 og 12 begge gangene, vært igjennom et prøverørs forsøk med negativt utfall. Har ikke de beste hormonverdier så det er antakelig der problemet ligger.

 

Men,  det er mange som har lyktes til tross for ugunstige hormonverdier og alder! :)

Jeg gikk på p piller like lenge som deg, ca 20 år(!) og hadde AMH under 1, ble gravid etter kort tid etter mensen kom på stell etter pilleslutt... Så tror ikke det har så stor betydning altså..

Er jo mye som skal "klaffe", men det er ikke umulig!!

Nå har jeg har ei snuppe på snart ett år og er fylt 40. Har lyst på en til, men mannen vil ikke :(

Solskins historier liker vi . ;)

Hadde en ma i fjor sommer , men har ikke gitt opp enda .

Kan ikke det , når solskinshistoriene gir håp . ;)

 

Skal ha en spa dag i slutten av uken

tenker det skal gjøre susen . ;)

Gleder meg bare litt . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...