Gå til innhold

I'coo peak air? Eller andre forslag til vintervogn?


Filifjonka

Anbefalte innlegg

Vi trenger en ny vogn som kan fungere på vinterføre. Her i bydelen vår er de kjempetreige til å måke fortauene.. I vinter sto vi bom fast med vogna (Easywalker June) i løssnøen flere ganger, og neste vinter vil vi helst unngå det.. "Alle" sier jo at fire store hjul er tingen, men jeg blir så sliten i rygg/nakke av vogner som ikke har svingbare hjul. Ofte skal man jo inn på kjøpesenter/t-bane e.l. etter å ha trillet ute i snøen. Jeg har prøvd å finne en solid vogn med fire store hjul hvor de to forhjulene svinger, og fant denne:

 

I'coo Peak Air

 

http://www.prams.net/i-coo-peak-air-pram-travel-system-night-black-a

 

Er det noen som har noen erfaring med denne? Eller noen andre tips til vogner med svingbare hjul som funker på det verste av det verste vinterføret?  :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel egentlig ingen vogner som funker på det verste av det verste vinterføret. Er det ikke måkt kommer ikke vogn seg frem, da må man ty til noe med ski eller bæretøy ;)

 

Men skal du ha en vogn med store svingbare hjul så er ikke mulighetene så mange, noen alternativer er:

 

Bugaboo buffalo eller donkey om du skal ha flere småfolk i nærmeste fremtid.

Emmaljunga viking, super nitro, edge med duo-s understell.

Trille hippa

 

Evt. kan du titte på brio go med country wheels eller bugaboo cameleon med vinterhjul, da kan du jo bytte hjul etter været :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, der var det mange tips, tusen takk for det Vogndilla! :) Skal google og sjekke de vognene! Har sett litt på Emmaljunga Viking og Bugaboo Buffalo før, men syntes faktisk at forhjulene så litt små ut? Men de funker på "normalt" vinterføre altså?

 

Vi hadde en Simo-vogn før, med fire store hjul, og den kom seg faktisk fram i løssnøen. Måtte jo dytte da, men det gikk! Dessverre er den altfor stor og tung og ikke-svingbar til fortsatt daglig bruk.. Har den som sovevogn på verandaen nå.

 

Nå har jeg forøvrig funnet en vogn til, Bebecar, som har to svingbare hjul foran, samme som I'coo Peak Air..  Altså de svinger ikke helt rundt hver for seg, men er festet til en aksel som kan svinge fra side til side..

 

Ellers har jeg hørt om ski som kan festes på vogna, kanskje jeg må ty til det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, der var det mange tips, tusen takk for det Vogndilla! :) Skal google og sjekke de vognene! Har sett litt på Emmaljunga Viking og Bugaboo Buffalo før, men syntes faktisk at forhjulene så litt små ut? Men de funker på "normalt" vinterføre altså?

 

Vi hadde en Simo-vogn før, med fire store hjul, og den kom seg faktisk fram i løssnøen. Måtte jo dytte da, men det gikk! Dessverre er den altfor stor og tung og ikke-svingbar til fortsatt daglig bruk.. Har den som sovevogn på verandaen nå.

 

Nå har jeg forøvrig funnet en vogn til, Bebecar, som har to svingbare hjul foran, samme som I'coo Peak Air..  Altså de svinger ikke helt rundt hver for seg, men er festet til en aksel som kan svinge fra side til side..

 

Ellers har jeg hørt om ski som kan festes på vogna, kanskje jeg må ty til det! :fnise:

Hehe, ja barnevognski finnes -men vet ikke helt hvordan komforten er ;)

 

Jeg kjenner flere som har trillet emmaljunga med duo-s understell og donkey i vinter og de funker greit de sålenge det er måkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...